X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירדן נוי   |  BNI ישראל
אנשי עסקים רבים, מכירים בשיחה המקדימה ככלי חשוב למינוף העסקים אולם שימוש שגוי, עלול להביך ולסיים קשרים מתפתחים ולכן מוטב להגיע אליה מוכנים
▪  ▪  ▪
הסמול טוק עוזר לשבור את הקרח

ל"סמול טוק" יש חשיבות רבה בסביבת הפעילות העסקית. בעזרתה אנשי עסקים, עצמאיים ומנהלים, יכולים לשאוב וללמוד פרטים חשובים על האדם עמו הם מעוניינים ליצור קשר עסקי. היכולת לשוחח שיחת חולין על נושאים שאינם קשורים לעבודה, היא חלק בלתי נפרד מיצירת וביסוס קשרים עסקיים וכן מיצירת אמינות עסקית שלכם ושל הארגון אותו אתם מייצגים.
השיחה המקדימה, מסייעת "לשבור את הקרח" ויוצרת מגע אנושי חם, המהווה בסיס טוב לתחילתה של מערכת יחסים אישית מתפתחת, שתוביל בסופו של דבר גם למערכת יחסים עסקית. אולם לעיתים, שימוש שגוי בסמול טוק, עלול להביך ולפגוע בקשרים עסקיים מתפתחים. על-מנת להימנע ממצבים מביכים כאלו, מוטב להתכונן לקראת מפגשים ושיחות אלו.
כמה טיפים מומלצים איך להתחיל "סמול טוק" עסקי:
1. צרו קשר עין - לצורך הצטרפות לשיחה ניתן ליצור קשר עין עם אחד המשתתפים, לחייך ולחכות עד שיפנו אליך ויצרפו אותך לשיחה.
2. אל תתפרצו לשיחה - במהלך הצטרפות לשיחה קיימת, אסור להתפרץ. מומלץ להקשיב ולקלוט את נושאי השיחה תחילה ורק בהמשך להחליט אם מתאים להצטרף.
3.דברו על נושאים כלליים - השאלות שרבים שואלים את עצמם לגבי ה"סמול טוק" הן: במה להתחיל, מהם הנושאים עליהם כדאי לדבר, על מה מותר ועל מה אסור לדבר וכו'. ובכן, בין הנושאים המומלצים לשיחה שכזו נמצאים: עבודה (במה אתה עוסק, כמה שנים בתחום), מגורים, חופשות (לאן אתה אוהב לנסוע, באיזו תכיפות) ותחביבים (ספורט, מוזיקה, אמנות, עיצוב, בישול, וכו').
4. נסו להימנע מנושאים הקשורים לפוליטיקה - דברו על נושאים המעניינים את הסביבה. נושאי פוליטיקה עלולים להרוג כל שיחה, הרבה לפני שהיא תפסה תאוצה. השאירו מחוץ לשיחה גם טרגדיות אישיות, גזענות ונטיות מיניות.
5. אל תנסו להרשים - רוב האנשים חושבים שבסמול טוק אנחנו חייבים להרשים, מה שהופך את הסיטואציה למלחיצה עוד יותר. זה קורה כי לרוב יש גם ציפייה להפציץ בשורת מחץ ולהוכיח את עצמנו. אם תראו בסמול טוק שיחת היכרות נעימה, אזי המעמד יהפוך לפחות מלחיץ.
6. סוף טוב, הכל טוב - לא די שהשיחה עצמה תהיה טובה, אלא גם הדרך שבה אתם בוחרים לסיים את השיחה. הכינו לעצמכם כמה משפטי מפתח שיסייעו לכם לסיים את השיחה כך שתוכלו להמשיך בנועם בדרככם וגם להשאיר רושם טוב.
מה לא לעשות בסמול טוק?
אל תנסו להשתלט על השיחה, לתקן שגיאות שפה של חברי הקבוצה, להשתמש בסלנג, להשמיץ, ללעוג או לרכל על אחרים בתחום ובכלל, ולתקן את בני שיחך בעובדות שאינן משמעותיות. כמו-כן, אל תתפרצו לשיחה ואל תפסיקו אדם באמצע דבריו. מומלץ להימנע מוויכוחים, אל תענו על שאלה שהופנתה לאדם אחר, אל תעלו לשיחה נושאים בעייתיים כמו נטיות מיניות, דיאטות, פוליטיקה ודת ואל תחלקו עצות, אלא אם התבקשתם להן.
הסמול טוק זוהי למעשה השיחה הקטנה, הקליק הראשוני שאנו יוצרים עם כל אדם על-מנת ליצור את הרושם הראשוני הטוב ביותר. להבדיל משיחה שבה משתתפים אנשי מקצוע שמשוחחים על נושאים המוכרים רק להם ומי שאינו בקיא בנושא לא יכול לקחת בה חלק, שיחה מקדימה יכולה לעסוק בנושאים רבים וכל אחד יכול להשתתף בה.

הכותב הוא מנכ"ל BNI ישראל, ארגון בינ"ל לפיתוח קשרים עסקיים ונטוורקינג.
תאריך:  19/11/2012   |   עודכן:  19/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח אהוד ציגלמן, יוסטא טיקסל
סימנים ממשיים לצורך בבחינת תקפותו של המודל העסקי הקיים בחברה הם ירידה משמעותית במכירות או בנתח השוק שלה, דרישות לקוחות לשינוי, או שינוי מוצלח של המודל העסקי אצל המתחרים. שינוי מלא של מודל עסקי עשוי לארוך תקופה ממושכת. לכן, מומלץ להיערך אליו זמן ניכר מראש
נועם בדין
מסוף מבצע 'עופרת יצוקה' ועד תחילת מבצע 'עמוד ענן' נורו 2,000 רקטות מעזה. זמן זה הוגדר כהפסקת האש השלישית
בן-דרור ימיני
כשלאקדמאים יש הטיה פוליטית, הם מתעלמים מכל מה שלא מתאים לעמדתם. תראו מה שקרה לפרופ' אלי פודה עם סרבנות השלום הישראלית    יש אדם אחד שמידת האנושיות מחייבת שיודה לראש הממשלה, או לפחות שישתוק. אבל נועם שליט לא סותם את הפה
הרב יובל שרלו
נאומו הקשה של יעקב נגד לבן, בו הוא חושף את הנצלנות שהייתה מנת חלקו במשך 20 שנה, אקטואלי גם לימינו. הוא מסב את תשומת ליבנו לחובות המעביד כלפי עובדו - וגם לחובות העובד כלפי מעבידו
ישראל קדרון
בחינת הנתונים בתקציב המדינה מגלים את הערכים ואת החזון של המדינה. נגלה בתקציב ממון רב למקוואות אבל לא לתרופות מצילות חיים. נגלה כי התקציב מאפשר לצעירים בני 45 המשרתים בצבא הקבע לצאת לפנסיה נדיבה, אבל זקנים חיים כאן במצוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il