X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היללות הצפויות של המחבלים ושל עוזריהם יכוונו להשמיט את קרקע התמיכה מאתנו - כדי להבטיח חסינות למרצחים מפני ענישה
▪  ▪  ▪
תקיפה בעזה. העולם אוהב להזדהות עם הסובלים [צילום: AP]

העולם אוהב יהודים מוכים, שיורים עליהם, והורגים בהם; ולכן, רוב העולם התרבותי תומך עדיין בנו - כל עוד לא נעשה פעולות, שישנו את התמונה.
ראש הממשלה לוי אשכול הבין זאת אחרי מלחמת ששת הימים. כשעמד אלוף עזר ויצמן, ראש אג"ם, לנסוע לארצות-הברית, כדי להציג את דרישות ישראל בפני האמריקנים, הציע לו אשכול להציג אותנו כ"שמשון המסכן" (שמשון דער נעבעכדיקער. באידיש): חזקים, אך זקוקים לעזרה.
כדי להצליח במלחמה - כמו בכל פעולה - יש ללוותה ביחסי ציבור, שיכשירו את הקרקע, וילוו אותה. לכן, יחסי ציבור הנם תחום אחריותו של המנהל/מפקד (למרות שאינו מבצעם אישית, לרוב), ובלעדיהם אין שום משמעות לפעולה. יחסי ציבור לא רק מכשירים את הקרקע, אלא הנם מכפיל-כוח - הם יכולים לאיין פעולה מוצלחת, והם יכולים לשפר פעולה לא-מוצלחת. אין פלא שהאמריקנים פיתחו את יכולת מפקדיהם הבכירים להופיע בפני קהל, בפני מצלמה ובפני מיקרופונים - עד כדי אמנות (וראינו זאת כבר במלחמת המפרץ, בתחילת שנות התשעים) - הופעה מהוקצעת, תוך שימוש בשפה מדויקת.
כיוון שהתקשורת הנה זירה חשובה ללחימה, גם ההונאה הנה חלק ממנה. וראינו זאת בהרבה ממלחמותינו. הערבים והפלשתינים מפברקים פגיעות, כדי לסחוט את דעת-הקהל העולמית, וכדי לגייס את דעת-הקהל שלהם. אני מניח שזה נעשה גם כדי לפורר את לכידות החברה הישראלית.
הדוגמה הטובה ביותר הנה מה שמכונה בספרות המקצועית - פאליווד (הוליווד הפלשתינית), שמביימת אירועים שלא היו מעולם. למשל, הריגת הנער מוחמד א-דורה, שלא נהרג מעולם, אך צבאנו ברוב טיפשותו הודה בהריגתו; ולימים הוכח בבית משפט צרפתי, כי הסיפור פוברק. דוגמה אחרת - הסרט השקרי, "ג'נין, ג'נין", על מבצע "חומת מגן", שכולו שרשרת בדיות, אך זכה ליחסי ציבור נהדרים בידי תועמלני השמאל הישראלי ובעולם.
העולם אוהב להזדהות עם הסובלים ועם מי שזכויותיהם נפגעות. לכן, משתדלים המחבלים ועוזריהם להציג את עצמם כסובלים, כמקופחים וכמסכנים - גם כאשר הם התוקפנים והאלימים, שמבצעים פשעי מלחמה בנו ובאחיהם. עזה מסכנה תחת מצור, שכמעט אינו קיים, ואת חיי המותרות של בכירי חמא"ס הס מלהזכיר.
ממשלת ישראל לא טרחה מעולם ליזום פעולה במישור הזה, ואף הפריעה בכל דרך אפשרית למי שניסו לתבוע את מפברקי סרט החדשות על הריגת א-דורה כביכול. עד היום לא טרחה להעמיד את בדאי "ג'נין, ג'נין" לדין. ובנוסף, אינה עושה דבר להביא לידיעת מועצת הביטחון, עצרת האו"ם ושאר פורומים בינלאומיים את פשעי המלחמה של חמא"ס (ובשעתו - של חיזבאללה), המשתמשים ב"מגן אנושי", ויורים בזדון על אוכלוסיה אזרחית. גם עכשיו זה לא נעשה, ואי-אפשר להסביר את המחדל - למרות שבראש משרד החוץ עומדים שני אנשים (אביגדור ליברמן ודני איילון), שמבינים היטב את חשיבות הזירה ההסברתית, ומוכנים להפשיל שרוולים למאבק למען המדינה.
העולם, בינתיים, לא נגדנו; וזה יכול להשתנות בקלות כשנעבור לשלב הבא, ההכרחי - תקיפה קרקעית של קני המחבלים על-מנת להשמיד את תשתית הרצח. היללות הצפויות של המחבלים ושל עוזריהם (גם מבית!) יכוונו להשמיט את קרקע התמיכה מאתנו - כדי להבטיח חסינות למרצחים מפני ענישה. עקב טיפשות של ההסברה הישראלית וחוסר-אונים של המדינה, הם עשו זאת בהצלחה רבה בעבר, והם ישובו לעשות זאת כל אימת שננסה לגמול למחבלים.

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העולם (בינתיים) לא נגדנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אנן חלמאים. למה? ל"ת
הניה  |  22/11/12 19:43
 
- ככה
אביתר בן-צדף  |  22/11/12 21:55
2
נהפוך הוא=גם עכשיו העולם נגדנו
קורןנאוה טבריה  |  23/11/12 06:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
איציק וולף
ממשל חמאס ברצועת עזה הכריז על 22 בנובמבר, היום שבו נחתם הסכם הפסקת האש עם ישראל, כעל יום חג לאומי    כל תושבי הרצועה ותלמידי בתי הספר יקבלו ביום זה חופש
איציק וולף
15 המדינות החברות במועצת הביטחון שיבחו את ישראל ואת ממשל חמאס על ההבנות בהסכם הפסקת האש והפצירו בצדדים לשמור עליהן    האיחוד האירופי: נמשיך לפעול לפתרון ארוך טווח למצב בעזה
עמוס דאי
הישגי מבצע עמוד ענן והפגיעה בתשתיות החמאס הם לעג לרש. איפה היית ארבע שנים תגיד לי? זה מעט מדי ומאוחר מדי, ואל תמכור לי את הלוקש שחמאס קיבל מכה אנושה. מי שחטף פגיעה אנושה זה הציבור הישראלי
איציק וולף
כשתותחי המלחמה נדמו שבה המערכת הפוליטית למצב בחירות    רבות ממפלגות האופוזיציה תוקפות את ראש הממשלה על שלא עמד בדיבורו לתקוף את החמאס ולמעשה נכנע לו    יו"ר העבודה תומכת עקרונית בהפסקת האש אך מסייגת את הדברים: הכל תלוי במבחן התוצאה
עידן יוסף
בעקבות הפיגוע בת"א והחשש מהמשך ירי הרקטות יקיים מפכ"ל המשטרה הערכת מצב בבוקר באשר להמשך ההיערכות
רשימות נוספות
חורים בהבנות: מה עושים בפצצה מתקתקת?  /  עידן יוסף
נתניהו: עלינו לנהוג באחריות  /  עופר וולפסון
קצין נפצע אנושות מפגיעת רקטה באשכול  /  עידן יוסף, עופר וולפסון
כיפה אדומה  /  שוש אידסיס
ההר הוליד עכבר  /  רון בריימן
כן, לדבר עם חמאס  /  עמוס שריג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il