X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שקרה במבצע "עמוד ענן" לא קרה במקרה. מדובר במדיניות מכוונת לתושבי הדרום מגיע הסבר מקיף ואמיתי יותר על מדיניות הממשלה ויעדיה
▪  ▪  ▪
נתניהו. מדיניותו מעדיפה את הנצחת הפיצול בקרב הפלשתינים [צילום: פלאש 90]
מעט חמלה
אני צופה בחדשות ובפרשנויות, מקשיב היטב להרבה דוברי ימין ואנשי ליכוד בתוכם, והדברים הקשים שאני שומע גורמים לי לחוש אפילו מעט חמלה כלפי ראש הממשלה

לפי הסקרים, רובו של הציבור סבור שהחמאס ניצח בעימות האחרון ואין זה משנה בכלל מה הן המכות שספג. במלחמה סופגים מכות ומכיוון שיש לנו חיל אוויר חזק ולחמאס בכלל לא - החמאס לא יכול לנהל עימות מבלי לספוג מכות חזקות מאוד.
ישנם רבים שסבורים שהחמאס השיג ניצחון בטרם נורתה הירייה הראשונה. עצם העובדה שצה"ל יצא למבצע שמטרותיו המוגדרות היו כל כך מצומצמות, מבטאת את ניצחונו. ישראל לא העזה להציב לצבאה משימה פשוטה - אבל קשה לביצוע ונושאת תג מחיר יקר - למוטט את שלטון החמאס כפי שהבטיח ה"חזק מול החמאס" ראש ממשלת ישראל.
אני באמת לא רוצה לייסר יותר את נתניהו ולחזור על מה שרבים כל כך אומרים וכותבים. אני צופה בחדשות ובפרשנויות, מקשיב היטב להרבה דוברי ימין ואנשי ליכוד בתוכם, והדברים הקשים שאני שומע גורמים לי לחוש אפילו מעט חמלה כלפי ראש הממשלה. שנים של התלהמות בלתי מבוקרת, במיוחד בספסלים האחוריים של הליכוד (דנון, אקוניס, רגב, לוין ושות'), יצרו ציפיות לא ריאליות, וההתפכחות קשה.
דברים לגנותו
מסתבר שקשייו של נתניהו במחנהו הם הרבה יותר גדולים מאשר קשייו עם האופוזיציה. שמעתי ראיון של רזי ברקאי עם שלי יחימוביץ', שבו הצדיקה את היציאה למבצע וכן את ההחלטה על הפסקת אש והביעה תמיכה גמורה בממשלה. עם זאת, יחימוביץ' לא יכלה שלא לציין, בצדק, שלמרות תמיכתה היא לא משוכנעת עדיין שהמטרות הושגו והעתיד יוכיח - ממש מופת של אופוזיציה תומכת ואחראית.
מיד נזעק דובר הליכוד (מי זה?) וריסס לכל הכיוונים. שלי יחימוביץ', כך טען, הצביעה בעברה פעם לחד"ש (נכון, אבל מה זה שייך?) וחוץ מזה, מפלגתה תמכה בתוכנית ההינתקות. גם טענה זו היא כנראה נכונה. ראוי רק להזכיר למי ששכח, שעל תוכנית ההינתקות החליטה ממשלה בראש הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בתוכנית המשוקצת הזאת - לידיעת דובר הליכוד. אם תוכנית ההינתקות אחראית להשתלטות החמאס על עזה, נא להפנות את כל התלונות לליכוד.
דברים להגנתו
אני רוצה לומר כמה דברים להגנתו של ראש הממשלה. מבצע עמוד ענן היה לא יותר מאשר פעולת תגמול נרחבת. ממשלת ישראל לא רוצה למוטט את שלטון החמאס, לאו-דווקא בגלל המחיר הלא פשוט של השתלטות מחודשת על הרצועה ושהות ממושכת בה, אלא בשל העובדה שישראל מעדיפה להנציח את הפיצול במחנה הפלשתיני. משמעות הפיצול היא לדאוג שעזה תהיה תחת שלטון החמאס ואילו בגדה יפעל שלטון אוטונומי מוחלש מאוד של הרשות הפלשתינית. לבסוף, כך מקווה הממשלה, תיווצר מציאות של מדינה דו-לאומית. בכך תושג במידה המרבית המטרה של שלטון בארץ ישראל השלמה.
זו גם הסיבה לכך שישראל פועלת בכל דרך לבזות את אבו מאזן ולרומם את החמאס. חלק מההנהגה הישראלית אולי היה מעדיף השתלטות של החמאס על הגדה על-מנת לסכל אפשרות של הקמת מדינה פלשתינית. אין לאיש ספק שעם החמאס לא ניתן לדבר על פתרון מדיני ועל כן, מי שמחזק אותו מעוניין שלא יהיה פתרון כזה. הפוליטיקה באמת מסוגלת לזווג זיווגים משונים, ואין זו הפעם הראשונה שקיים בפועל אינטרס משותף לחמאס ולליכוד.
לפני שדובר הליכוד יסתער גם עלי, אבהיר שאיני בא לחוות דעה על מדיניות הממשלה ועל האידיאולוגיה המנחה אותה. כל כוונתי היא להבהיר שמה שקרה במבצע עמוד ענן לא קרה במקרה ומדובר במדיניות מכוונת. מאידך-גיסא, לתושבי הדרום מגיע הסבר מקיף ואמיתי יותר על מדיניות הממשלה ויעדיה. הם אלו שנדרשים לשלם כיום את המחיר.

תאריך:  23/11/2012   |   עודכן:  23/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר ניצחון/תבוסת החמאס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי התנגד להנתקות ודרוקר מטעה
אהוד פרלסמן  |  23/11/12 15:27
2
נתניהו כן תמך
גולדבלט משה  |  23/11/12 17:24
 
- למען הדיוק (סליחה על הנדנוד).
אהוד פרלסמן  |  24/11/12 08:59
 
- צריך לקרוא את כל המקורות
גולדבלט משה  |  24/11/12 10:01
 
- משה גולדבלט צודק;פרט חשוב:
אברהם שלום  |  24/11/12 19:45
3
המרחק בין חיסול החמס להרס עזה-
מומחה לשקרנייהו  |  24/11/12 20:12
4
די ! נמאס מהרפש והחיטוט..
אורי עמר   |  26/11/12 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יפה לורנצי
ראובן לייב
מבצע "עמוד ענן" רק חיזק עוד יותר את כוחו של החמאס ולישראל לא נותר אלא לחיות בצילו. במצב הנוכחי הרי שתגובה ערנית מצידה, מפעם לפעם, היא ברירת המחדל הנדרשת
ד"ר חיים שיין
אסור להנהגת ישראל לחזור על הטעויות של קודמיה. בנימין נתניהו, שיש לו ראייה היסטורית, גם בזכות אבות, אמור לדעת היטב ששיבה למולדת אינה מתיישבת עם קניית שקט זמני
ראובן לייב
גם ללא ירי-טילים על הדרום והמרכז יוכל החמאס להסלים את התנכלותו לישראלים מבלי להפר את הסכם הפסקת האש שיושג. פיגועי-התאבדות, מלכודות, הצתות וחבלות מחבלות שונות הם רק דרכים אחדות למימושו של המשך הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il