X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקלות בבחירות הממוחשבות בליכוד בדומה לאלו שהתרחשו לפני ארבע שנים כנראה סותמות את הגולל על בחירות כלליות ממוחשבות בישראל, לפחות בעתיד הקרוב
▪  ▪  ▪
הפריימריז לליכוד. לא עמדו בעומס [צילום: פלאש 90]
   עידן יוסף, איציק וולף
הקלפיות נפתחו; תקלות במערכת המחשב

   איציק וולף, עידן יוסף
ההצבעה בליכוד תימשך יום נוסף

   עופר וולפסון
בעבודה מפיקים לקחים: יקיימו הצבעה ידנית

שאלו את עצמכם את השאלות: כמה פעמים כבה לכם הספר בעת קריאה? השתנתה לכם התצוגה של הדף בעיתון? נגמרה לכם הסוללה בעיפרון? אני משער שהתשובה היא אף פעם. אפילו עט שהמילוי שלו נגמר אינו מכניס אנשים ללחץ כמו מחשב שאינו עובד כמצופה ממנו.
אני יודע שהתקלות בבחירות המקדימות בליכוד לא נגרמו מהמחשבים. אלו היו חדשים מהאריזה והיו מופעלים במערכת הפעלה חדישה. כאשר ביום השני להצבעה פעלו רק פחות ממחצית מנקודות ההצבעה ושיעורי המצביעים היו נמוכים בהרבה יחסית ליום הראשון, ההצבעה פעלה היטב. הווה אומר: הרשת לא עמדה בעומס.
הצבעה ממוחשבת יש לה יתרונות: ניתן לקבל את התוצאות המשוקללות תוך זמן קצר לאחר סיום ההצבעה; מסך הבחירה יכול להציג את השמות בגופן גדול יותר מהרשום על פיסת נייר; ניתן לשלב הסברים לפני ותוך כדי תהליך ההצבעה; ניתן לתת לבוחר אפשרות לבטל את הצבעתו ולהצביע בכל מקום ולא רק באזור מגוריו. אבל הצבעה זו דורשת תקשורת מאובטחת היכולה לעמוד בעומס, וכל הדרישות כדי להבטיח שהמערכת תפעל ללא דופי דורשות השקעה בתשתית.
בבחירות מפלגתיות ניתן לבחור את נקודות ההצבעה כך שהנקודות ימוקמו במקומות בהם יש תשתית אידיאלית. אבל בבחירות כלליות, בה יש עשרות אלפי קלפיות, חלקם ביישובים בעלי תשתית שאינה משובחת, נוצרת בעיה. ועדיין לא דיברנו על העלות.
יש פתרון לחיסכון
רשת מאובטחת היכולה לעמוד בעומסים אינה זולה. עשרות אלפי מחשבים לקלפיות, נתבים, מודמים וציוד נוסף - עלותם לא קטנה והיא תגדל אם נרצה להבטיח את פעולת הקלפי גם בעת הפסקת חשמל פתאומית. לעומת זאת, נייר הוא מוצר זול והדפסתו זולה ככל שהיא נעשית בכמויות גדולות (כמו בבחירות), גם עטים ועפרונות הם זולים. העלות הגדולה היא זמן הספירה וניוד הקלפיות לוועדת הבחירות. כלומר, אין כאן בהכרח חיסכון והבעיה היחידה היא פעולת הספירה - וגם היא פתירה.
בבחירות בישראל מטילים מעטפה ובה פתק עם שם הרשימה ואות או אותיות המסמלות אותה בעברית או בערבית בדפוס או בכתב ידו של הבוחר. קיימת טכנולוגיה למכונה שמזהה אותיות שונות או כתב. טכנולוגיה מעין זו קיימת במיון ממוחשב של דברי דואר. מכונות אלו גם מזהות את הכתוב ללא קשר לכיוון ההזנה של הנייר. בטוטו ובלוטו זה שנים רבות נשלחות רשימות של טפסי הניחושים דרך קורא ישירות למחשב המרכזי. המחשבים מסוגלים לבצע זאת גם כאשר מול דוכן הפיס או הטוטו משתרכים תורים ארוכים.
יש לזכור שמה שנגרם לליכוד היה עוגמת נפש ונזק תדמיתי. בבחירות כלליות הסיכוי לתקלה גובר וגם המחיר שישלמו הבוחרים והמדינה גדל.

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
שולמית קיסרי
מערכת הבחירות הנוכחית המתנהלת מולנו זהה בדיוק לביטוי באידיש: "כמו הצרות שלי". מחזה דוחה של "דמוקרטיה במיטבה" בסגנון ישראלי
אליקים העצני
בין ה-29 בנובמבר ל-22 בינואר יש כמעט חודשיים, שבהם הצמד נתניהו-ליברמן לא יוכל להתחמק מלהגיב על הצעד החצוף והמתגרה של אבו-מאזן. בתום שלושת השבועות האלה מתקיימות הבחירות הכלליות בישראל, שבהן האזרח הוא הריבון, והוא שישפוט את המבקשים את קולו על מעשיהם ומחדליהם בשעת מבחן עליונה זאת
נרי אבנרי
מבחינת העתיד, מופז הוא הכי לשעבר שיש. אחרי שהשקיע והימר על הסיסמה "ביבי יסבך אותנו", הוא מתנפל עליו בגלל שלא סיבך אותנו. דומה שמופז נעול על מטרה מוזרה: שבירת שיאי הפתטיות של עצמו    הלכתי לארכיון...
אבנר אביב
"באתי להילחם על ישראל, הביטחון והשלום" (ציפי לבני)    "על ראש ממשלה להיות בעל ניסיון וידע צבאי וביטחוני" (שאול מופז בקמפיין נגד לבני)
מנחם לזר
מה יקרה בימים ובשבועות הקרובים, מוקדם עדיין לומר. יקח זמן עד שהדי המפצים ישככו והבוחרים יתפנו לעכל את משמעות הדברים עבורם. בכל מקרה השפעה אחת כבר מתרחשת - שיעור הקולות הצפים נכון להיום עולה ומגיע ליותר מ-30%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il