X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוח ההלכה ומטא ההלכה נחשבים בדרך כלל כסוג של דרישה שולית להתייחסות. בספרו "הלכה בעולם חדש" מבקש אריאל פיקאר להראות כיצד תופסות גישות אלו את המרחב ההלכתי דווקא מפני שלא ניתן לפסוק מבלי להשתמש באותם הכלים
▪  ▪  ▪
לא עוד תורה מסוגרת מן השמיים

הלכה בעולם חדש

ההלכה היהודית התפתחה ועוצבה במהלך השנים בהתאם לגורמים שונים. העולם המודרני בו אנו נמצאים מציב בפני הפוסק אתגרים לא פשוטים. עתה לאחר עשרות שנים הוא נדרש לתת גם לשיקולים ערכיים מקום. רוח ההלכה ומטא ההלכה נחשבים בדרך כלל כסוג של דרישה שולית להתייחסות. בספרו מבקש אריאל פיקאר להראות כיצד תופסות גישות אלו את המרחב ההלכתי דווקא מפני שלא ניתן לפסוק בלתי להשתמש באותם הכלים.
אחד הפרקים שהיוו דוגמה לשימוש שכזה הוא הפרק על הטכנולוגיה בשבת. זהו נושא נרחב המורכב ממספר גישות. יש הרואים בל"ט אבות המלאכה חוק מוסד שאין דעת הבריות יכולה ליטול חלק בפרשנותה. ויש גישה הרואה דווקא בלשון בני האדם את המציאות הנכונה בבואו של הפוסק לגזור אל מציאות ימינו. כאשר מחלקים בין המותר והאסור ובוחנים את השיטות השונות מזהים שיקולים שאינם פורמליסטים בדווקא. ובשבת שהמרחב הטבעי והתרבותי משמשים בתפקיד מכריע הבא לבדל הרי שהפסיקה היא קריטית.
הספר מחולק למספר נושאים ונוגע במגוון תחומי פסיקה. המשותף לכולם הוא הרצון לראות דווקא את היותו של הפוסק נדרש בשל התקופה המודרנית לללכת אל מקומות שדורות לפני כן לא היו ואף אם היו הרי שעתה הם בעוצמה רבה יותר ועל כן יש להתייחס אליהם בצורה שונה. הספר בהחלט מביא את ההלכה אל שולחן הניתוחים ומציג את הפוסק ואת שיקוליו לעין כל. לא עוד תורה מסוגרת מן השמיים אלא כזאת שהציבור רוא בה את מכלול הפסיקה כפי שכותב המחבר בסוף הספר.

אהוד בנאי בהופעה

כשאהוד בנאי היה על הבמה עם ההרכב ולפניו הקהל כבר הייתה הפסקת אש של המבצע בעיצומה. וזה היה קריטי. כי לא רק שאהוד התייחס ולא רק שהקהל הרגיש אלא שלפחות בעבורי היו המילים שהוזכרו בשירים שבחר לבצע אחרות. פתאום הוא אומר: קטיושה, סקאד, גוש דן. ואתה יודע שבשבוע האחרון זה היה שגרתי.
הסיפורים של בנאי בין מספר שירים נראו כמאולצים וקצרים מכפי שהכרתי אותם ומכפי שציפיתי מהם שיהיו לאור ספרו שמובאים בו סיפורים. דווקא שהשירים נוגנו זה אחר זה בלי איזה שנייה וחצי של סיפור הרגשתי שהעסק רץ והרבה יותר מתחבר. אהוד יודע לספר אבל כנראה הפעם זה לא היה מתאים. לעומתם השירים היו אחלה וגם ההדרן שנמשך. השירים היו מרסיסי לילה ומשאר האלבומים.
שאתה שומע את אהוד שר לפעמים אי-אפשר לשבת. חייב לצאת, חייב לזוז. זה היה מופע ישיבה שאכן התאים אבל אישית היו שם אנרגיות שדרשו תגובה - פשוט לקום. אין ספק שאהוד הופך את הטקסט האלבוומי לחי כשהוא במופע. כשהכרתי את השירים על כל תו ותנועה שלהם באלבום היה לכאורה קשה לחדש אבל בנאי כאמור הופך אותם לאחרים. כך שבהחלט מוצלחת המנגינה שבנאי מביא.

עבודה שבלב (תשע"ג)

לאחרונה שמעתי את עבודה שבלב. זה אלבום המכיל עשרה רצועות ובהם שירים וניגונים או יותר נכון הכל ביחד. כי בסופו של דבר רוב המוזיקה באה מאותו המקום ומאותה השפה. זה יכול להיות חיסרון למי שמחפש גיוון ולא את אותה המנגינה שברצועה הראשונה שחוזרת על עצמה בווריאציות שונות אבל זה גם יתרון למי שרוצה דווקא את השירים הללו.
עבודה שבלב שרואה אור בימים אלה נקרא על שם הניגון האחרון באלבום. "בשבילי הניגון הזה מסמל את הכח שיהודי צריך להשקיע כדי לעבוד את ה' כמו שצריך ולהתגבר על כל האתגרים. חשבתי שזה שם מאד מתאים גם לדיסק, כי כל המטרה של הניגונים זה לחזק את הקשר הפנימי עם הקב"ה ולעזור בעבודת ה'- כך משה דוד על הדיסק
השירים הקליטים - עלה נעלה ועץ חיים. ויש כמובן גם כאלה שפחות בעיקר אלה שהם ניגונים שלמרות מספר הרצועות נשמעים אותו הדבר. לטעמי השיר הנרות הללו בוסרי מדי או שפשוט לא מבוצע בסטנדרט של שאר האלבום שאיכותו טובה. אין ספק שהשמות שמוזכרים כמי ששותפים להפקה בהחלט עושים את העבודה מבחינת הרמות השונות.

תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
הערכתי, ורבים כמותי, כי הרוח הלאומית איננה כה איתנה, והחוסן הפטריוטי לא מי יודע מה. הגעתי למסקנה זו מן הרגע שבו צצו פרשנים והגיגני תקשורת אשר הטילו ספק ביכולותינו, ומתחו בקורת הרומזת 'לשיקולי בחירות'. ובכלל, המנהג הנפסד של כלי התקשורתי למלא את כל שעות היום והלילה ברבי-שיח וב'שולחנות עגולים', הוא מירשם בדוק להורדת המוראל
יצחק מאיר
מהות השם ישראל היא כפולה. מהות המאבק מלשון "שרה" אל עומת "איש תם" ונכנע, ומהות "ישר" אל עומת "עקב". שינוי השם הוא שינוי הגורל. מעתה הוא גורל של מאבק בשרי עשיו בכל הדורות, בגזרות הסתר הפנים, ובלבד שכל המאבקים בכל דברי הימים יהיו מאבקים בהם עומד האיש הנאבק במבחן היושר, האישי והלאומי, יִשְׂרָאֵל    וינייטה לפרשת וישלח התשע"ג
יוסי שחר
משתי סיבות לא אציין ולא אפרט את שמות הח"כים וצורת הגדרתם בידיעות אחרונות כסוטים בימניות. הסיבה האחת היא שאני לא אוסיף חטא על פשע בהפצת מצבו הפתולוגי של חולה, והסיבה השנייה היא דווקא חיובית: למה לא לספק עניין והנאה לאוהבי החידות והתשבצים?
גורי גרוסמן
מתפקדי המפלגות הרוויחו "ביושר" את היריקות בפניהם וזאת בשל: הדילים, הארגזים, רשימות החיסול, קבלני הקולות ועוד כהנה וכהנה
איתן קלינסקי
תרופה כימותרפית יקרה, שעלותה אלפי שקלים, ניתנה לילדה אחת, שהוצאה מעזה בעיצומם של ימי האימה וקיבלה בתל אביב טיפול מציל חיים. רופאים ואנשים טובים באמצע הדרך חברו יחד כדי לתת חיים לילדה אחת פליטת מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il