X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: כ"ט בנובמבר? - אין חיה לשונית כזאת יאיר לפיד - הצהרות לחוד ועוּבדות לחוד אהוד ברק פורש - מה חדש? ולקינוח - שטרסלר, על הקמפוס לרפואה לחרדים עוד לא שמעת?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. בעל זיכרון קצר [צילום: פלאש 90]

כ"ט בנובמבר?
לידיעתכם, כפי שהעיר את תשומת לבי צי"ע, התאריך ההיסטורי כ"ט בנובמבר, שבו הכריז האו"ם על תוכנית החלוקה לשתי מדינות - יהודית וערבית, הוא לא אחר מאשר י"ז בכסלו תש"ח, על-פי התאריך העברי.
איזה מין שעטנז לשוני הצירוף הזה כ"ט בנובמבר? דומה כי אין חיה כזאת בשפה העברית ובלשונות אחרות. ציוּן תאריך היום באותיות ייחודי לתאריך העברי בלבד, והוא לגיטימי אפוא רק אם גם איזכור שם החודש הוא עברי. לעומת זאת, התאריך האזרחי מסומן במספרים. אימרו מעתה 29 בנובמבר, או צַיינו את התאריך העברי - כאמור י"ז בכסלו. ובא ללשוננו גואל.
הקול דיבורים
האם ליאיר לפיד יש זיכרון קצר, או שהפוליטיקה, והמירוץ אחר המנדטים, מקדשים את כל האמצעים? אז מה אם הוא הצהיר בקול תרועה רמה, שהוא לא יצרף את ציפי לבני ופוליטיקאים ישנים בכלל. אך כשגילה את צניחת מפלגתו בסקרים, מה לעשות, קרא לה ועוד איך. מה שכחתם את האימרה המפורסמת, דומני של ראש הממשלה לוי אשכול, שהיא למרבה הבושה נר לרגלי אישי ציבור רבים בפוליטיקה, "הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים"? אז קיראו את שפתיו של הנסיך.
דיבורים לחוד, ומעשים לחוד, כבר אמרנו? השאלה היא מה יהא על גורל המצע המפלגתי של 'יש עתיד'. האם שניוּת זו תאפיין גם את עתידו? ימים יגידו.
בזמן הנכון
לא סוד הוא שאהוד ברק הוא איש עם אגו ענק. עם כל הכבוד לחיזורי המפלגות השונות מהמרכז אחריו, לא איש כמוהו יחבור למפלגה כדי להיות מספר 2 בה. הוא גם ידע היטב שספק אם מפלגתו, מפלגת העצמאות, תזכה להצלחה, ואם בכלל תעבור את אחוז החסימה. לכן, אחרי ההצלחה המבצעית בעזה, שדומה כי החזירה לו כשר ביטחון את הכבוד האבוד, ואת הסומק ללחייו, החליט ברק שזה העיתוי הנכון לפרוש, בשיא הצלחתו כעת.
גם את תפקידו כשר הביטחון יש להניח שלא איבד, וכי צפוי לו קמבק בקדנציה הבאה של נתניהו, השומר לו אמונים, לכהן בתפקיד זה. הוא גם הרויח נקודות בדעת הקהל, כאשר בעקבות הודעת פרישתו הוא הפך לפחות ליום אחד לאדם המדובר והמוחמא ביותר במדינה.
ובאשר לתירוץ החמקמק כי הוא פורש לטובת חיי משפחה, זה נשמע כמו בדיחה מוּכרת. כידוע פוליטיקאים תמיד, לפחות כפי שהם מציגים את עצמם, הולכים לפוליטיקה כמשרתי ציבור(?!) ופורשים כדי לעשות לביתם. אז מה חדש?
רפואה לחרדים
במאמרו "הפוליטיקאי הכי אמיץ בכנסת" ( 2.11.12 )בעיתון הארץ על ח"כ חיים אמסלם, מציין נחמיה שטרסלר, כי בניגוד לרמב"ם היום אין אפשרות שחרדים יהיו רופאים. האומנם?!
נראה כי אולי הכותב הוא מומחה לענייני אמסלם, אך פחות לענייני חרדים.
יש לי חדשות למר שטרסלר. אחרי שפע המכללות החרדיות שנפתחו בשנים האחרונות, להכשרה מקצועית ואקדמאית במגוון תחומים, החל ממקצועות הנפש, דרך כלכלה, הנדסה, משפטים וגרפיקה, ועד למקצועות ההייטק, - נפתח לראשונה גם קמפוס ייחודי לרפואה לחרדים, על יד האוניברסיטה העברית בירושלים.
ובכלל, כנראה הכלכלן המכובד לא ביקר בעשור האחרון בשירותי הבריאות בארץ. אחרת היה רואה בבתי החולים ובקופות השונות לא מעט רופאים חובשי כיפה שחורה, שרכשו את השכלתם הרפואית באוניברסיטאות השונות. מדובר לא רק בבעלי תשובה, אלא גם בבוגרי ישיבות ליטאיות, דוגמת הרב הלפרין והרב אברהם שטיינברג בשערי צדק ורבים אחרים.
בהזדמנות זו מומלץ למר שטרסלר להשתחרר מדיעות קדומות על החרדים, ולערוך תחקיר קטן לפני שהוא מעלה דברים בעיתון במחי מקלדת, אשר כידוע סופגת הכל. האם לא כך ראוי לעיתונאי ותיק ובכיר כמוהו? ויפה שעה אחת קודם.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
יוסי שחר
משתי סיבות לא אציין ולא אפרט את שמות הח"כים וצורת הגדרתם בידיעות אחרונות כסוטים בימניות. הסיבה האחת היא שאני לא אוסיף חטא על פשע בהפצת מצבו הפתולוגי של חולה, והסיבה השנייה היא דווקא חיובית: למה לא לספק עניין והנאה לאוהבי החידות והתשבצים?
גורי גרוסמן
מתפקדי המפלגות הרוויחו "ביושר" את היריקות בפניהם וזאת בשל: הדילים, הארגזים, רשימות החיסול, קבלני הקולות ועוד כהנה וכהנה
אפרת רוזן
ההבנה כי למידע העובר ברשת ישנו כוח עצום שיכול להשפיע על תוצאות הבחירות חילחל גם למפלגות ולמועמדים, וכעת ניתן אף לראות בכל אתרי התוכן והחדשות מדורי 'בחירות 2013' משולבים עם דירוגי המועמדים והפרופילים שלהם ברשתות החברתיות
נרי אבנרי
בני בגין ודן מרידור יודעים את מה שאני יודע - רק אתה יכול לתת להם תפקיד    ביבי, היום אני מבין את מה שלא הבנתי ב-1999...
איציק וולף
יו"ר מפלגת העבודה מזרזת את מתפקדי המפלגה לצאת ולהצביע בפריימריז    אופנהיימר: לא רגיל שמנסים להשתיק את מחנה השלום מתוך מפלגת העבודה
רשימות נוספות
60,424 חברי העבודה בוחרים רשימה לכנסת  /  איציק וולף
הפריימריז חיזקו את הליכוד-ביתנו  /  איציק וולף
בעבודה מפיקים לקחים: יקיימו הצבעה ידנית  /  עופר וולפסון
הרצפה הפוליטית אינה עקומה  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
האם מרידור יחבור ללבני?  /  עו"ד משה גולדבלט
ציפי, תרשי לי  /  נסים גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il