X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקה היא מקצוע. פוליטיקה היא אידיאולוגיה. ופוליטיקה נועדה לאנשים משכמם ומעלה - מנהיגים! אז מדוע אנו רואים בימי טרום בחירות אלו אנשים המצטרפים לפוליטיקה כשזו כלל אינה בוערת בעצמותיהם?
▪  ▪  ▪
עמרם מצנע מצטרף ל"התנועה" בראשות ציפי לבני [צילום: פלאש 90]

מדינת ישראל היא כידוע מדינה קטנה, הן בממדיה הפיזיים והן מבחינת מספר תושביה, ולכן יש מאין הרגשה שכולם מכירים את כולם (וזו גם האמת). די להסתובב יום אחד בנתב"ג והנה אתה פוגש תמיד מישהו שאתה מכיר מהשכונה, מהעבודה, מהצבא וכדומה. מה הסיכוי שאיש מטקסס למשל יפגוש את שכנו בשדה התעופה?
ובתוך כל הקלחת והמיץ בהם אנו כולנו שקועים מתקיימת מערכת בחירות והאזרח הפשוט נחשף, רואה, מאזין וקורא טונות של כתבות בעד ונגד כל דבר שזז. בין אם זה רעיון-אידיאלוגיה, אמירה, מועמד/ת וכולי וכולי. ההרגשה הכללית היא שרוב המצטרפים החדשים (גם ישנים, כציפי לבני ועמרם מצנע ואלעזר שטרן למשל) בנויים ומתנהגים ברוח "האח הגדול", כלומר תוכניות הריאליטי, בו בזמן שהם ממש מנותקים מה"ריאליתי" קרי המציאות.
ה"סלבריטאיות" החדשה מוצאת חן בעיני רבים, לא בהכרח העשייה. לא פעם תוהה האזרח שבאמת מכיר חלק ניכר מהאנשים, למה בכלל הולכים פלוני ו/או אלמונית לפעילות פוליטית כשנראה בעליל שהוא/היא אינו/אינה מתאים/ה? וגם אם פעם היה אותו מועמד מעורב בפוליטיקה ונעלם לזמן מה, מדוע הוא שוב צץ במערכת הבחירות החדשה, כלום אין לו עיסוק אחר?
באופן אישי, בעיניי הדבר הברור ביותר היא עובדה אחת, שאנשים מסוימים, כגון גנרלים שעזבו צבא ושלא הצליחו בשוק הפרטי, מצטרפים לפוליטיקה רק בגלל שאין להם מה לעשות בחייהם, הרי פנסיה הם מקבלים ובאין עיסוק ועניין בחיים המוצא היחידי עבורם הינו הפוליטיקה. גם אם ישנם כאלה שכבר עשו הכל וגם הצליחו בתחום הפרטי, עדיין הם מצטרפים בגלל חוסר מעשה ועניין בחיים הפשוטים והרגילים. ומעורבות פוליטית היא הפתרון!
פוליטיקה בשבילי...
לגביי, פוליטיקה היא מקצוע בין היתר, פוליטיקה היא אידיאולוגיה, פוליטיקה היא אהבה, פוליטיקה היא עסק מורכב ביותר ופוליטיקה נועדה לאנשים בדרך כלל משכמם ומעלה, כלומר מנהיגים!
נכון שהיא בנויה בין היתר גם על עסקנים - מרצון, אלה שעובדים בשטח, אלה שמביאים בסופו של דבר וברוב המקרים את הפוליטיקאים הטובים ביותר להיבחר, אבל הסוג החדש של אלה המועמדים הרצים בימים אלו לפוליטיקה עכשיו יותר מתמיד, בין אם הם גנרלים לשעבר, עיתונאים, אנשי עסקים או עסקנים למיניהם, גורמים לי, אישית לפחות, למעין הרגשה חמוצה כזאת שהעניין שלהם בפוליטיקה לא בא בגלל שהפוליטיקה בוערת בעצמותיהם (ובעליל בלי שום כישורים פוליטיים פרט לקשרים) אלא בגלל שזו לשכת התעסוקה החדשה!

תאריך:  02/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
הפעיל החברתי עו"ד יובל אלבשן טרם החליט אם להצטרף למפלגת התנועה    מצנע: עזבתי את העבודה כי עזבה את המצע המדיני    העבודה: אגו טריפ אישי שיפגע בגוש המרכז
דן אלון
פחות משבוע להגשת הרשימות. מחנה בית-המקדש מאוחד וערוך אלי-קרב. מחנה בית המשפט עסוק בלהציע איש לרעהו ואישה לאחותה את המקום השני. פייגלין, למרות הבושה האידיאולוגית שהוא מייצג, נראה כמו אידיאל בהשוואה לשלושת ראשי מחנה "אידאולוגיית הבושה". ביום שלאחר הבחירות, יהיו תלויות בכיכר העיר שלוש גוויות פוליטיות והציבור יקרא שלוש פעמים: "אגו, אגו, אגו"
אורן פרסיקו
פרשן מעריב שוקל להצטרף למפלגה של ציפי לבני    מבקר המדינה בעד טייקונים    גברים ממליצים למרב מיכאלי לדבר בלשון זכר
איציק וולף
החמישיה המסתמנת של 'התנועה': לבני, מצנע, הנדל, שטרן ושטרית    מחר תדון ועדת הכנסת בבקשת שבעת חברי הכנסת מקדימה להתפלג מסיעתם
יהודה דרורי
ניסיונות בשנים האחרונות לשנות את הרכב ביהמ"ש העליון כדי להכניס איזון רב יותר בין הליברליות והשמרנות, נתקלו בזעקות שבר מצד מפלגות השמאל שחזו כיצד מבצרן האחרון עומד ליפול לידי "האויב הימני" - וכיד הפרופגנדה הטובה שלהם, השמאל כמובן זועק "זאבים" כשאפילו שפנים לא נראים באופק. אז נא לא להתרגש מ"נבואות זעם" ומהפחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il