X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עת באים על האדם ניסיונות לא פשוטים צריך הוא לדעת: מי שפעם עמד, יש בכוחו שוב לעמוד. מי שפעם השיג דבר, יש בכוחו שוב להשיג את שהשיג בראשונה
▪  ▪  ▪

יש בליבנו שמחה מרובה לראות את הקהילה הקדושה "שובה ישראל" מיאמי בתפארתה, בפריחה גדולה, ובעזרת השם בית מדרש שלישי עומד להיחנך במיאמי. ה' עוז לעמו ייתן, ילכו מחיל אל חיל. ובעזרת השם יתברך יקוים בקהילתנו הקדושה "הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך יטו אל תחשכי".
יש באדם כוחות גדולים ביותר לפעול ולעשות את הדברים הגדולים ביותר, ורק המחסום הנפשי הוא שעוצר את האדם מלעשות את הדברים הגדולים. לפני שנים שמענו מעשה באדם אשר היה משותק בכל גופו וכל הרופאים בדקו וקבעו: השיתוק הזה קשה וחמור, ואין לו תקנה, והתייאשו ממנו. באחד הימים פרצה שריפה בבית האדם המשותק. כל יושבי הבית ברחו לנפשם. אחרי דקות הבינו: מה עם אבי המשפחה המשותק, ופתאום מוצאים אותו עומד יחד עימם מחוץ לבית העולה בלהבות. שמחו שמחה גדולה, אך פתאום הוא צעק "אני משותק" ונפל על הרצפה. עמדו כולם להבין: איך עמדת, איך ברחת מן האש הגדולה אשר אחזה בבית. הוא לא ידע להסביר, וכך כולם עמדו נפעמים, מה היה ומה קרה?!
אך התשובה היא: האדם בנפשו גמר אומר והבין שהוא לא יכול לעמוד יותר ולא יכול ללכת יותר, והמצב הקיים נהיה חלק ממנו, שהוא לא עומד יותר ולא הולך, והוא אדם משותק. אך כשהיה בסכנת חיים, קיבל את הכוחות להציל את עצמו. אך כאשר עברה וחלפה הסכנה, שוב איבד את כל כוחותיו. צריך האדם לדעת: מי שפעם עמד, יש בכוחו שוב לעמוד. מי שפעם השיג דבר, יש בכוחו שוב להשיג את מה שהשיג בראשונה.
וידועים דברי חז"ל: חירש, שוטה וקטן פטורים מכל התורה, אך חירש, הפירוש: חירש שנולד חירש. מי שנולד שומע ואיבד את שמיעתו, חייב כפיקח רגיל. ומדוע? משום שמי ששמע פעם, יש בכוחו שוב לחזור ולשמוע.
עם הניסיון באה יכולת ההתמודדות
צריך האדם לחזק את עצמו ולעמוד איתן בכל הניסיונות אשר הקב"ה מעמיד לפתחו. דוד המלך מלמד אותנו: "הנותן שלג כצמר כפור כאפר יפזר". מתי הקב"ה נותן שלג? מתי שיש צמר להתכסות. אם אין צמר, אין שלג. וכן כפור - מתי הקב"ה נותן כפור? מתי שיש אפר לחמם הבית. אם אין אפר, הקב"ה לא נותן כפור. כל מצב אשר הקב"ה מביא על האדם, יש לאדם את הכוחות לעמוד ולהתמודד עם אותו מצב.
לפני ארבע שנים, כאשר התחילו הדברים הקשים והחמורים לעבור עלינו, כאשר שלחו לקחת את ילדינו הקטנים בני ימים ספורים מהבית, ועוד דברים חמורים וקשים אשר הדעת לא סובלת אותם, וכל הצער אשר עברנו בחודשים האחרונים הוא כדברים בטלים בפני מה שעברנו בשנים האחרונות; היינו עומדים ומתחזקים מפסוק זה: "הנותן שלג כצמר". הניסיונות הם על-פי הכוח שהקב"ה נתן לאדם. הכוחות החזקים ביותר, האמונה בקב"ה מתחזקת ומתחדשת, "חדשים לבקרים רבה אמונתך".
והאבות הקדושים והתורה והצדקה עומדת, וכעת זה ניסיון של הכלל לעמוד איתנים כחומה בצורה וחזקה, שאין האדם מצטער על הצדקה. מי שנתן צדקה, צדקתו עומדת לעד. ובוודאי אם הצדקה היא כחוט המשולש אשר במהרה לא יינתק; ושלוש זה חזקה, וחזקה לנו שישועת השם כהרף עין. ומי שענה לאבותינו הוא יעננו ונתעלה ונרחיב גבולות התורה ונזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
אי יישום ההחלטה מביאה לתוצאה עגומה ביותר עבור בעלי הנחלות וגורמת לפגיעה אמיתית ומשמעותית בזכויותיהם ואף משיתה עליהם הוצאות ניכרות. למצער, בעלי הנחלות כבולים כיום בביורוקרטיה של מינהל מקרקעי ישראל אשר לא פרסם את הוראות האגף החקלאי
אברהם בן-עזרא
מומחים מטעם בית המשפט ממסדים את המקצוע וקובעים אמות מידה ודרכי פעולה כדי לבסס את מעמדם ולהצדיק את יתרונם על אחרים - שהוא אינו יתרון מקצועי אלא יתרון דיוני
אליקים העצני
הבסיס להצבעה באו"ם, כמו הטיעון הבלתי פוסק של הערבים שגם כיכב בנאומו של אבו מאזן בפני העצרת, הוא פשוט: ליהודים אין ולא היו מעולם כל זכויות על פלשתין וירושלים
ראובן לייב
מפלגות הימין והשמאל של פעם מיישרות יותר ויותר את הקו עם המציאות שבשטח ואינן נאמנות עוד למצע הרעיוני שהיה בעבר יסוד-קיומן    רקוויאם למצעים המפלגתיים של "העבודה" וגם של "הליכוד-ביתנו"
הרב אליהו קאופמן
חג החנוכה זהו חג החגים היהודי, שאילו לא היו קמים החשמונאים להתקומם במרד דתי - אזי, העם היהודי לא היה קיים היום בעוד שאיבוד עצמאותו לימים לא מחקה את היהדות ואת היהודים. בזכות חגיגת חג זה אנו זוכים לחוג את שאר החגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il