X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצגה חסרת-שחר של משמעות תוצאות הפריימריז בליכוד - וכל זה כדי להגיע למסקנה ההפוכה הנדרשת, כי הליכוד הוא בלתי רלוונטי לבוחר הלאומי תגובה למאמרו של מנחם רהט (ערוץ 7, 28.11.12)
▪  ▪  ▪
"סיפור עצוב"? [צילום: פלאש 90]
סיפורו העצוב של הליכוד
מנחם רהט
גירושם של בגין, מרידור ואיתן אינו מבשר התקרבות הליכוד לימין, כל עוד מצויים בצמרתו תומכי ההינתקות, מיישרי קו עם רשעותו של אחמד טיבי ותמימות הפתאים של זהבה גלאון * על כל תומכי ההינתקות שלא ראו את העתיד ממטר, רובצת אחריות מוסרית לנצחון החמאס בעזה ולמתקפות הטילים משם
לרשימה המלאה

לולא הייתי מכיר את האיש ואת דעותיו, לאור שם המאמר ("סיפורו העצוב של הליכוד") בהנחה לוגית שמדובר בבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת ה-19, הייתי בטוח כי זה עוד בכי תמרורים של שמאלן או לפחות איש מרכז עם נטיות שמאלניות, המלין על המהפך בהרכב רשימת הליכוד, רשימה השוברת ימינה בגדול בהרכבה החדש.
אך מתברר, לאור מחיאות הכפיים על תבוסתם של נסיכי הליכוד בגין, מרידור ואיתן, מה הן דעותיו של הכותב, ואז שבה התמיהה על הכותרת: למה עצב? לכאורה - שמחה ומחיאות כפיים. מה פה קורה? שוב מוחלפת התפאורה: בד כהה נפרס ברקע, והוא משחיר והולך עד סוף המאמר. מכאן הסיפור העצוב זורם, כולל האמירה כי נבחרי ליכוד מיישרים קו בדעותיהם, רחמנא לצלן, עם אחמד טיבי וזהבה גלאון.
מתברר שמנחם רהט הוא לא רק כתב פוליטי. הוא גם מכונן, ממציא או מאמץ שיטות בקרה להתנהלותם הפוליטית של חברי כנסת - שיטה המחלקת נקודות או שוללת אותן בהתאם להצבעות הח"כים. לפי השיטה הזאת, הן סילבן שלום והן ישראל כ"ץ כשלו, ואפילו רובי ריבלין לא קיבל את מלוא הנקודות החיוביות בהצבעות שנערכו לפני כשמונה-תשע שנים, שחלקן עסקו בתנאים לשיקומם של המגורשים עוד לפני הגירוש, גירוש שהיה לו רוב ברור בכנסת, ומה שנותר היה המאבק החשוב לפניו על תנאי השיקום אחרי הטרנספר.
כן, סילבן שלום, ישראל כ"ץ ואפילו רובי ריבלין לא עברו את מבחן הנקודות של חיים הכט. הוא בטח מבקש סליחה כל שנה מאלוהים ואדם, אך לו יש זיכרון רב-שנים ושיטת זכירה בלתי נמחקת.
"בשבע" לא קראו
אך מה לעשות ובעיתון "בשבע" השבוע, פרשת וישלח, בשער העיתון הכותרת בגדול היא "הנאמנות משתלמת", ומסביב לה תמונותיהם של שמונה חברי כנסת, מתוכם שלושה שרים, וביניהם מתנוסס, שומו שמיים - השר ישראל כ"ץ.
ובכותרת משנית: "מתפקדי הליכוד קידמו מועמדים שהוכיחו נאמנות אידיאולוגית או התאמצו להתחבר לחוגי ההתיישבות ולעמדות ימניות. מי שהתנגדו לעמדות לאומיות ואכזבו נותרו מאחור".
מה שברור הוא, כי מנסחי ומעצבי השער של "בשבע" וכותבי המאמרים לא קראו את מאמרו האפוקליפטי של הכתב הפוליטי מנחם רהט.
איפכא מסתברא
מכאן לעיקר - לקביעה ולמסקנה האופרטיבית של מנחם רהט. "סיפורו העצוב של הליכוד החדש, על בכיריו תומכי ההינתקות, הופך אותו לבלתי רלוונטי לגבי הבוחר הלאומי כשיתייצב עם מצפונו בקלפי".
פעם חשבנו שהתופעה של עיוות המציאות והתאמת העובדות לאידיאולוגיה, לתזה, למשאת הנפש, הייתה שייכת בדרך-כלל לצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל, אך הולך ומתברר שוב ושוב כי אין מונופול או בלעדיות בשום דבר וודאי לא בפוליטיקה, ואיפכא מסתברא של מנחם רהט היא דוגמה קלאסית.
אין תחליף לקטר
עד כאן על ההצגה חסרת-השחר של משמעות תוצאות הפריימריז בליכוד, ואין צורך להיות כתב פוליטי כדי לגלות את האבסורד, וכל זה כדי להגיע למסקנה ההפוכה הנדרשת, כי הליכוד הוא בלתי רלוונטי לבוחר הלאומי: הפוך על הפוך.
לא נעים, אך מה לעשות: הקלישאה האומרת כי "רק הליכוד יכול" היא אמת פוליטית מוכחת ואין אלטרנטיבה אחרת; נכון לטוב ולמוטב, אך אין תחליף ממשי אחר. הליכוד זה הקטר הסוחב את הרכבת הפוליטית הלאומית על קרונותיה, לא תמיד במהירות הרצויה, פעמים גם נעצרת הרכבת ללא סיבה הנראית לעין למורת רוחם של חלק מיושבי הקרונות, אך היום ובעתיד הנראה לעין אין תחליף לרכבת ולקטר הליכודי.
הפריימריז בליכוד קידמו נהגים מלאי מוטיבציה, יכולת ונאמנות לדרך. הסמכתם היא בקלפי ב-22.1.2013.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפריימריז בליכוד - הפוך על הפוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל כץ ?! הגזמת.
אהוד פרלסמן  |  5/12/12 04:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אריה גל
גם שאול מופז וגם עמיר פרץ הם גברים, ושניהם מצביאים עטורי תהילה. ונראה שלשניהם יש "ציפורה". אבל לשלי יחימוביץ' זה בדיוק המבחן שיקבע אם היא ראויה לעמוד בראשות הממשלה
הלל ויס
הנבחרת הצעירה והמוקדמת של הליכוד חייבת לעמוד על המשמר שמא תמצא את עצמה על-אף היבחרה לכנסת לא רלוונטית אל מול ממשלה בגיניסטית ממולכדת בתוך קואליציה של אריה דרעי ופוסט מושחתים אחרים
ראובן לייב
מפלגות הימין והשמאל של פעם מיישרות יותר ויותר את הקו עם המציאות שבשטח ואינן נאמנות עוד למצע הרעיוני שהיה בעבר יסוד-קיומן    רקוויאם למצעים המפלגתיים של "העבודה" וגם של "הליכוד-ביתנו"
ברוך זלץ
תמורת 10,000 שקלים קיבלתי את הזכות להתמודד מטעם מפלגת העבודה על מקום בכנסת ה-19. שכרתי שירותיו של מנהל קמפיין, מנהל מטה בחירות, רכז הסעות ואחראי מגזר טלפונים - ויצאתי לדרך לחרוש את הארץ...
אריה אבנרי
בנט על כל המגרש; נתניהו מתאמץ להבקיע; ליברמן בתפקיד הבלם; יחימוביץ' חלוצה מרכזית; דרעי שולח כדורים; גלאון מכדררת; לפיד משחק במרכז; לבני מפספסת; ליצמן מגן; ומופז בלי קבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il