X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעצמה עולמית כמדינת ישראל, אשר צבאה ראוי לתואר הצבא המוסרי בעולם, חייבת להיות חלוצת האסטרטגיה והדוקטרינה למלחמה לא קטלנית. הטכנולוגיה עתירת הידע מעניקה לנו כיום, אפשרות לבלום טרור, תוך שמירה על חיי האוכלוסיה בעורף, וגם על חיי אוכלוסיה המשמשת מגן חי בעל כורחה, לארגוני טרור שהשתלטו עליה
▪  ▪  ▪
שימוש בלייזר. להכניע את האויב ללא הרג המוני [צילום: AP]

אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת העולם השלישית. זו האמת. אמר אותה ישירות שבתי שביט, ראש המוסד הישראלי לשעבר (1996-1989). הוא אמר את האמת הזאת בראיון מיוחד למגזין ישראל דיפנס, בתחילת השנה החולפת, בגיליון מספר 6. זו מלחמת עולם נגד הטרור. והיא מצריכה דוקטרינות מיוחדות. אחת מהן היא דוקטרינת הסיכול הממוקד. דוקטרינת נוספת היא מלחמת הסייבר.
דוקטרינה חדשנית ומהפכנית ומכרעת, הוצגה על-ידי אלווין והיידי טופלר בספרם 'מלחמה ואנטי מלחמה'.
זו צורת לחימה חדשה ההולכת וקורמת עור וגידים, ומכונה לחימה לא קטלנית. קיימות טכנולוגיות עתירות ידע המאפשרות לחזות, לאתר, למנוע או לשבש שימוש באמצעים קטלניים של האויב, ובכך להכניע אותו ללא קרב, ולהפחית למינימום הרג בני אדם.
להוביל את דוקטרינת "אל-הרג"
מעצמה עולמית כמדינת ישראל, אשר צבאה ראוי לתואר הצבא המוסרי בעולם, חייבת להיות חלוצת האסטרטגיה והדוקטרינה למלחמה לא קטלנית. הטכנולוגיה עתירת הידע מעניקה לנו כיום, אפשרות לבלום טרור, תוך שמירה על חיי האוכלוסיה בעורף, וגם על חיי אוכלוסיה המשמשת מגן חי בעל כורחה, לארגוני טרור שהשתלטו עליה. אנחנו חייבים להיות האומה המובילה שתפתח ותיישם יכולת זו.
פיתוח טכנולוגיות ודוקטרינה למלחמת אי-הרג שיטתית - המכונה גם "הרג רך", מחייבת מתכננים צבאיים להרחיק בחזונם מעבר לשימוש בפצצות ובטילים לתקיפה מדויקת של מטרות טרור.
טכנולוגיות אל-הרג מאפשרת לנו להרוס מרכיבי מפתח במטרות אויב, ולהימנע מהרג המוני או לא הכרחי. ניתן להגיע לניצחון על הטרור באמצעים לא קטלניים. זו צורת לחימה זולה מאוד יחסית, מדויקת יותר ופחות קטלנית.
המענה המוצלח נגד אלימות
דוגמה לטכנולוגיה כזו היא הרתעה תת-קולית. אלה הם מחוללים תת קוליים מתקדמים לשליטה בהמונים. מכשירים אלה פולטים גלי קול בתדר נמוך ביותר, שבעזרתם אפשר לגרום לאויב חוסר התמצאות, בחילה ואובדן שליטה על סוגרים. השפעות אלה זמניות ונעלמות עם כיבוי המחוללים. אין השפעות ארוכות טווח.
בעולם רווי עוינות דתית, גזעית ואזורית - עולם שבו שימוש בכלי נשק קטלניים עלול להשיג מטרה הפוכה ולהגביר את להט השנאה והאלימות, במקום להרגיע אותן - השימוש בנשק אל-הרג הוא המענה המוצלח ביותר.
טכנולוגיה נוספת הקיימת כמוצר מדף, הינה רובי לייזר. הם מסוגלים לגרום נזק לציוד אופטי ואינפרה-אדום של האויב. כשהם מכוונים כנגד טרוריסטים הם מסוגלים לעוורם זמנית. הם מסוגלים גם להסב נזק תמידי, בהתאם לעוצמה שבה הם מופעלים.
קיים נשק אל-הרג מפותח ביותר בקטגוריית "חומרי הרגעה". כאשר אנו מעוניינים להוציא אנשים וציוד מכלל פעולה, סמי הרגעה או הרדמה מהולים ב-DMSO (המחדיר חומרים כימיים במהירות דרך העור לתוך הדם), יכולים להכניע את האויב ללא קרב. שיא הכישרון על-פי סון-טסו.
עוד נשק מתקדם יעיל ביותר, פועל בתפיסת ה"אל-משיכה". אל משיכה הופכת משטחים לחלקלקים, באמצעות מערכות נשיאה מוטסות או בעזרת בני אדם. מערכות אלה מפזרות או מרססות חומרי שימון טפלוניים, שאינם מזיקים לסביבה, על מסילות ברזל, סוללות, עמדות, מסלולים, כלי רכב, מדרגות וציוד, ומונעים את השימוש בהם לפרק זמן ניכר.
קיימת נשק אל-קטל שעיקרו הוא פיזור מן האוויר של דבקים פולימריים, המסוגלים להדביק ציוד ואמצעים למקומם, ולמנוע מהם לתפקד. כמו-כן קיימת תחמושת מיוחדת, שלפרק זמן מסוים מזהמת דלק או משנה את צמיגותו, כדי לפגוע בפעולת מנועים.
כלי נשק של אנרגיה מונחית יכולים לשנות את המבנה המולקולארי של מטרותיהם, ובכך למנוע מהם תפקוד.
קיים נוזל לפריכות מתכת, אשר מריחתו וריסוסו על נקודות מפתח במבני מתכת, מתקנים, או כלי נשק, הופכת אותם לפריכים ושבירים, ולפיכך לבלתי ניתנים לשימוש.
המהפכה האסטרטגית המשמעותית ביותר
תפיסה מבצעית של אמצעים משביתים - החל בווירוסים של מחשב וכלה בחומרים כימיים לא קטלניים - מאפשרת לשלוט באותם אמצעים בדרך שיטתית, היכולה להגביר את השפעתם ולהפחית את ההתבססות על אמצעים קטלניים. ולנצח את הטרור בזירת הקרב ובזירה המדינית גם יחד.
ניצב יורם הלוי, העומד בראש משמר הגבול, מספר על התפתחויות בתחום של אמצעי אל-הרג, בראיון לישראל דיפנס 10. הוא מציג שורה של לא מעט אמצעים - כמו "הצעקה", וה"וונום". וכן את פיתוחם של רובוטים יבשתיים שישולבו בלחימה כנגד הטרור.
הכותב משוכנע שהרחבת השימוש באמצעי אל-הרג עשויה להיות המהפכה האסטרטגית המשמעותית ביותר, ויש בה את הפוטנציאל להכחדת הטרור, יחד עם שאר טכנולוגיות עתירות הידע, הנמצאות וזמינות, לשימוש מיידי ובטווח ייצור מהיר ובעלות נמוכה מבחינה כלכלית ומדינית.

תאריך:  06/12/2012   |   עודכן:  06/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שבתי שביט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרג רך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת להזכיר
את הנורה  |  6/12/12 17:28
 
- זוכר את הנורה ואת גאוניותה ל"ת
משה חסדאי  |  7/12/12 11:47
2
כבר שפכו מיליארדים על הסלמה
ירון זכאי 1  |  10/12/12 23:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
לעולם ייזהר אדם ללכת בענווה לאור הנר, ואל ישאף להתעטף בראש דרכו באור הגדול, שמא יסתמא, שמא תכה אותו ההתעטפות בזוהר מיד בראשית הדרך בסנוורים. שיעורין-שיעורין ילך האדם, ידליק נר מנר, מצווה ממצווה, יפורר בטוב את הרע לרגליו    וינייטה לחנוכה התשע"ג
יראון פסטינגר
השיטה "המופלאה והמושלמת" מצליחה להביא לאחוזי השתתפות נמוכים ביותר ומנציחה אדישות, חוסר אכפתיות והבעת אי-אמון מוחלטת במערכת הפוליטית מצד רוב הציבור האמריקני
חננאל ובר
לעניות דעתי, כוונתם של אלו המנסים לפרש את תורתנו הקדושה בדרך שבה כל גיבוריה הינם נקיים מכל חטא ורבב - כוונתם טובה אך מעשיהם אינם ראויים. ומדוע? כי הם פוגעים במהֵימנותה של תורתנו הקדושה -- לא פחות!
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של כלבי השמירה, למופז היה אסור לגנוב מנדטים מקדימה בראשות לבני. ללבני מותר לגנוב מנדטים מקדימה בראשות מופז. למה? ככה. ציפי היא המצאה שלנו, ואנחנו מושקעים בה. מופז לא!    הלכתי לארכיון...
יהודה דרורי
מוזר בעיני שמערכת הביטחון, המכירה את מערכת הנשק 'פלאנקס' המסוגלת להתמודד בהגנה על ישובים קטנים, שכחה מהעניין לנוכח הצלחת "כיפת ברזל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il