X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד אולמרט פיזר בראיון ב"פגוש את העיתונות" שורה של סילופים, חצאי אמיתות ובלופים, תוך שהוא מנסה לנצל את העובדה שרוב הציבור אינו בקיא בפרטי ההליכים המשפטיים הרבים בהם הוא מעורב
▪  ▪  ▪
לדור. מי ניסה ליצור ניגוד עניינים [צילום: פלאש 90]
"לבני הייתה תומכת בי"
בהנחה שבנושא הזה לפחות הוא אמר את האמת, היה לאהוד אולמרט גילוי מעניין: "ציפי לבני אמרה לי חד-משמעית שהיא הייתה תומכת בי אילו הייתי מחליט לרוץ, ושהעניינים המשפטיים לא היו משפיעים עליה". במילים אחרות: Mrs. Clean הייתה מוכנה להתעלם מהרשעה בהפרת אמונים, מערעור תלוי ועומד על עבירות שחיתות חמורות, מכתב אישום על קבלת שוחד ב-1.5 מיליון שקל - והכל לצורך האינטרס הפוליטי המיידי שלה. עוד הוכחה, למי שבכלל היה זקוק לה, לפניה האמיתיות של לבני.

בראיון המקיף עימו בתוכנית "פגוש את העיתונות", שתל אהוד אולמרט כמה וכמה אמירות שאינן אמת, ואשר בהחלט יכולות להטעות את מי שאינו בקיא בפרטים - במיוחד בכל הנוגע להליכים הפליליים נגדו. הנה האמירות ובהמשך - האמת.
1) אולמרט: "התחילה מערכת לחצים מכל החוגים, מכל קצות הארץ ומכל קצות העולם".
האמת: מן הסתם לא היו לחצים כאלו מחוגי הימין, שלפי כל הסקרים מהווים למעלה ממחצית מן הבוחרים. מן הסתם לא היו לחצים כאלו מתושבי יהודה ושומרון.
2) אולמרט: "בנורמות ההתנהגות הללו אני לא רוצה להיות".
האמת: מדובר בנורמות שאולמרט היה חלק בכיר מהן. הוא היה שותף מרכזי במהלך הקמתה של קדימה, אשר היוותה גניבת דעת, גניבת קולות וגניבת כספים.
3) אולמרט: "המשך הרדיפה האישית של פרקליט המדינה נגדי".
האמת: אולמרט מאוד אוהב להאשים את משה לדור ברדיפה אישית נגדו. אלא שהיה זה אותו לדור עצמו, אשר סגר את התיקים נגד אולמרט בפרשת הבית ברחוב כרמיה, בפרשת בנק לאומי ובפרשת המינויים הפוליטיים.
4) אולמרט: "לדור מצוי בניגוד עניינים אישי".
האמת: לדור אכן דיבר בצורה בוטה ושגה קשות בראיון שהעניק להארץ. ואולם, היה זה אולמרט שניסה להכניס את לדור לניגוד עניינים אישי, בכך שהגיש תביעת דיבה נגדו. מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מנוע מלעסוק בענייניו של אולמרט משום שהיה סניגורו, קיווה אולמרט לנטרל גם את לדור. הוא נכשל בכך, ועובדה שמעולם לא ניסה להעלות בבית המשפט את הטענה בדבר ניגוד העניינים של לדור - שחתום בעצמו על הערעור בפרשות טלנסקי וראשונטורס.
5) אולמרט: "שתי ערכאות דחו את טענת פרקליט המדינה לחסינות".
האמת: משה לדור והמדינה טענו, שדבריו של לדור נגד אולמרט היו במסגרת תפקידו. בית משפט השלום בתל אביב דחה את הטענה לגופה, בית המשפט המחוזי קיבל חלקית את ערעור המדינה וקבע שהפגם הוא בהכרזת החסינות ולא במהותה. המדינה הגישה שוב את הודעת החסינות, אך לא התקיים בה דיון בשל הפשרה שהושגה בין אולמרט למדינה.
6) אולמרט: "יו"ר ועדת הבחירות המרכזית [אליקים רובינשטיין] הודיע שאין מניעה שאתמודד".
האמת: רובינשטיין התייחס רק לשאלה האם אולמרט יכול להתמודד לכנסת, והודעתו שיקפה במדויק את המצב החוקי. רובינשטיין לא נשאל ולא התייחס לשאלה האם אולמרט יכול להיות מועמד לשר או לראש ממשלה, לנוכח בג"ץ פנחסי שקבע שמי שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירה שיש עימה קלון - אינו יכול להיות אפילו סגן שר. הייתה פה סוגייה משפטית לה שתי פנים, וייתכן שבג"ץ היה נדרש לה, אך אולמרט ממש לא קיבל הכשר גורף להתמודד.
7) אולמרט: "בית המשפט העליון פסק שאין מקום להגיש ערעור כאשר שלושה שופטים במחוזי מזכים פה אחד".
האמת: כותב שורות אלו יודע אותה היטב, משום שהייתה לו הזכות לחשוף את אותו פסק דין. מדובר באמרת אגב של השופטים יורם דנציגר ונעם סולברג, לפיה על המדינה לשקול היטב האם לערער במקרה של זיכוי פה אחד בידי שלושה שופטים במחוזי. זה לא פסק דין, זו לא אמירה מחייבת, ובית המשפט העליון לא התיימר לחסום את אפשרות הערעור הקבועה בחוק ומהווה את אחד מיסודות מערכת המשפט הישראלית.
8) אולמרט: "חזקה על השופטים שהיו מודעים למשמעות של עונש כזה או אחר. החלטת בית המשפט לא מנעה את האפשרות שאקיים פעילות ציבורית".
האמת: בית המשפט המחוזי נמנע מלדון בשאלת הקלון של אולמרט, משום שהוא הקדים וויתר על הזכויות המגיעות לו כראש ממשלה לשעבר וכך השאלה הפכה לתיאורטית. אם אולמרט היה מתמודד לכנסת, ייתכן שהיה מקום לבחון שוב את שאלת הקלון.
9) אולמרט: "אין לי שום אינטרס אישי בבחירות".
האמת: אולמרט היה חבר בוועדה המסדרת של קדימה אשר קבעה את מועמדיה לכנסת. קשה מאוד לראות בכך העדר אינטרס אישי, במיוחד כאשר הוא מדגיש שהיה ונותר חבר קדימה, ובמשפט הבא מכריז על תמיכתו בשאול מופז.

תאריך:  08/12/2012   |   עודכן:  09/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי מסר  אורי קורב  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אמנון יצחק  אשר גרוניס / Asher Grunis  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דניאלה יקירה  זהבה גלאון  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה וינשטיין  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יעקב צבן  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ליאת ארזי  לימור לבנת / Limor  Livnat  מוסיה ארד  מיקי לוי / Mickey  Levy  מני מזוז / Meni Mazuz  מקסים אוקנין  משה טלנסקי  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה צרפתי  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניגוד עניינים  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נעמי גרנות  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  פרשת כרמיה  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  ראובן אגסי  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רועי בלכר  שאול מופז  שולה זקן / Shula Zaken
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגוש את הבלופים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אהוד אולמרט כמו יורם שפטל
סלפני עובדות  |  8/12/12 21:13
 
- הם לא לבד ,
כהן ישראל  |  9/12/12 06:15
2
מכוער מגמתי
קוזה  |  9/12/12 10:01
3
איטתמר לוין -בזיונר וסלפן
מתיתיהו  |  9/12/12 11:55
 
- ואתהאראלו אתה טוקבקיסט בתשלום
אראל  |  9/12/12 17:08
4
מה באמת קורה?
שלמ  |  9/12/12 23:11
5
אם כבר מדברים על בלופים
עידןסובול  |  10/12/12 00:08
6
לדור-רעה חולה
מתיה  |  10/12/12 11:03
7
תראו מי שמדבר על נורמות?ואותה
קורןנאוה טבריה  |  11/12/12 05:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איתמר לוין
"הסתכלתי על הזירה, במיוחד על הגוש שאני קרוב אליו יותר בדעותי, והגעתי למסקנה שאני לא רוצה להיות בנורמות ההתנהגות הללו"    מאשים את לדור בהתערבות בתהליך הפוליטי בהחלטתו להגיש ערעור בפרשות טלנסקי וראשונטורס
אפרים הלפרין
האמירה "אין במי לבחור" היא אמירה שמקורה בשורשים דמוקרטיים בריאים. היא מעידה על מודעות דמוקרטית אמיתית של בחירה פוליטית בין אלטרנטיבות. אך מנגד מעידה על קושי לקבל החלטה מרכזית בחיינו
יואב יצחק
דליה איציק ורוני בר-און האמינו לאולמרט שירוץ, ועכשיו הם נדחפו מחוץ לכנסת    קולו של אולמרט נדם בתחום הפוליטי; הוא ברח מהתמודדות, מובס ומושפל    עכשיו כל שנותר לו זה להתחרות באבו מאזן נגד נתניהו
אפרים הלפרין
ציפי לבני היא אותה גברת, אפילו באותה אדרת, פשוט לא היה לה מספיק להחליף בגדים, והיא הייתה כבר בתוך שער היריב, עם הגביע כמעט כמעט ביד, ורק אז הבינה שהשאירה את הכדור מאחור, בדעותיה הקדומות, והניצחון שייך לאחרים
אבנר אביב
"כל הנחלים הולכים לים... כל הכבוד לנחלים, כי הם יודעים לאן ללכת..." (שיר סתיו, מילים: עמוס קינן)    אנחנו לא יודעים לאן ללכת כי איבדו לנו את הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il