X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז דחיית תוכנית החלוקה של האו"ם ב-48, הערבים מצילים את ישראל מכל המשברים וההתלבטויות הפנימיות. כשאבו-מאזן קיבל את אישור האו"ם לתוכנית החלוקה באיחור של 65 שנה, בתנאים גרועים יותר, בא חמאס בראשות הניה - משעל ומצילינו שוב מידם של המתונים והפשרנים נוסח אולמרט, ציפי וגוש השמאל
▪  ▪  ▪
איסמאעיל הנייה, חאלד משעל בעזה[צילום: AP]
השפה הפוליטית מיועדת לתת לשקרים סבר של אמת, לרצח סבר של כבוד ולרוח הנושבת סבר של מוצקות. (ג'ורג' אורוול)

"פוליטיקאי הוא אדם שעם הפוליטיקה שלו אינך מסכים. כאשר אתה מסכים הוא הופך למדינאי". (דיוויד לויד ג'ורג')

לקראת הבחירות הקרבות, נשמע הרבה על הצורך בקידום הקשר עם אבו-מאזן, במהלך מדיני ובהסכם. הבעיה היא שמדובר בטחינת מים, רק למען יראו וישמעו ולא לתוכן ולמעשים ממשיים. אבו-מאזן, לצערנו אינו מייצג את העם הפלשתיני, אולי פלג התומך בפת'ח והחמאס גם בעזה, וגם ביו"ש מתנערים ממנו.
בחגיגות המיוחצנות בעזה, למרות "המכה" שחטפו ב"עמוד ענן", התייחסו חאלד משעל והניה בזלזול לאבו-מאזן, שלדעתם מוכן לוותר על זכות השיבה, לחזור לגבולות 67 ובמיוחד לעגו לעובדה שבראיון לאודי סגל (ערוץ 2) - הצהיר שהוא מוכן לוותר על צפת. כשאני רואה את הפוליטיקאים, במיוחד מגוש מרכז-משאל מדברים בלהט על פרטנר בדמות אבו-מאזן, כמו בוז'י הרצוג, פואד בן-אליעזר, יאיר לפיד, עופר שלח וכמובן הדודה זהבה גלאון, עם שלושת המנדטים, בא לי לצחוק ולבכות לסירוגין.
פואד, להזכירכם, שהתהדר ביחסיו הטובים עם מובארק ניבא בוודאות ובביטחון, שאין מה לדאוג לו, הוא יושב חזק ולא יקרה לו כלום. התוצאה - מובארק חולה מובס על אלונקה, מאחורי סורגים והאיסלאמיסטים בשלטון.
הפוליטיקאים שלנו תומכי הגרסה המדינית של אבו-מאזן נראים ונשמעים, לאור המציאות, כחיים בעולם וירטואלי, נטושים מהמציאות המעשית, חיים בפלנטה אחרת והעיקר, מאמינים בסיפורים של עצמם עד כדי שכנוע פנימי.
הדרך שלהם מזכירה לי בדיחה/סיפור בנוסח אלף לילה ולילה. חקלאי ערבי זקן, נח בצהרים, תחת עץ מטיל צל ליד ביתו, ילדים שובבים משחקים סביב ומפריעים את מנוחתו עד שזה נמאס לו והוא צועק לילדים: "מצד שני של הכפר יש עץ תאנים בשלות, אז מה אתם עושים פה, רוצו מהר לשם". הילדים שומעים בקולו רצים לשם בדהרה. עוברת חצי שעה, שעה והילדים לא חוזרים. אומר לעצמו החקלאי - "הילדים לא חזרו בטח יש שם עץ תאנים בשלות", והוא קם והולך גם הוא לחפש אותו.
כך גם פוליטיקאינו - מפריחים תיאוריות ומתחילים להאמין בהן, כשהצד השני עומד וצוחק מהצד. מזלנו שמאז תוכנית החלוקה ב-47 הערבים הם הם שמתנגדים לכל הסדר והסכם וכאשר הם נזכרים כעבור 65 שנה, שאולי טעו הם ממשיכים לטעות, וחמאס עזה מצילינו מידי התומכים בהסכם ובנסיגה.
להערכתי, בעוד 65 שנה יתברר לפלשתינים שהם טעו פעם נוספת ויכלו לקבל הסכם טוב והגיוני בתקופת ברק - ערפאת ובתקופת אולמרט/לבני - אבו-מאזן, ושוב פספסו את ההזדמנות ההיסטורית. צריך להיות נאיבי, אטום או אוטיסט פוליטי כדי להאמין שאפשר לעשות הסכם עם אבו-מאזן, לפי עמדת ישראל על גבולות בטוחים, מדינה מפורזת ושמירה על נקודות אסטרטגיות ביו"ש, לרבות הגושים הגדולים.
צריך להיות נאיבי או אוטיסט מדיני כדי להאמין שאפשר לדבר תכלס עם חמאס, לאור העמדות שהם מציגים לאחרונה, ולאחר נאום השנאה, ההשמצה וההסתה של משעל בעזה. העובדה שמדברים איתם בעקיפין על החזרת שבויים/חטופים - תמורת אנשי חמאס, אינה אומרת דבר בכל הנוגע לשיחות פוליטיות או הסכם כלשהו עם ישראל.
גם אם לא נגיע להסכם, לא תהיה מדינה דו-לאומית, אין סיכוי, אין מקום, אין בסיס וחבל לאיים בכך. אם הפלשתינים שעדיין מקווים למדינה עצמאית לא ימהרו, הדרך למדינה תיעלם להם באופק ואולי יישארו עם מנהל אזרחי עצמאי מקומי. לכן לקראת הבחירות צריך להיות ריאליים להביט למציאות בעיניים עכשוויות, לראות מה האפשרויות, לא לפחד, לא לגמגם, לא להיבהל מארה"ב, הקהילייה האירופית ויתר דורשי טובתנו.
המבחן בקלפי צריך להביע את הבחירה במפלגה או בגוש שיש לו סיכוי ריאלי לנווט את המדינה בשנים הבאות למדינה עצמאית, ריבונית, חזקה בביטחון, בכלכלה, לא מפחדת, לא נכנעת ולא מתקפלת בפני פריצים בארה"ב ובאירופה.

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס - האי-פרטנר הטוב ביותר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יש פתרון
קורא וכותב ותיק  |  12/12/12 14:17
 
- אל תתבייש בשם שלך
עובדיה הוכמן  |  13/12/12 17:02
 
- ומה אתה רוצה להגיד בזאת?
שםלי  |  14/12/12 11:22
2
תאומים סיאמיים בתנועת מלקחיים
ד"ר רון בריימן  |  12/12/12 19:20
3
תפנימו - לא הבנתם כלום!
יפתח  |  13/12/12 08:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
רפי לאופרט
כשאתה מסתכל על האלטרנטיבות הפוליטיות של עם ישראל - לבני - "המדברת", אולמרט - הנאשם הסדרתי חסר הבושה, פרס - החתרן הבלתי נלאה, לפיד - רה"מ בי"ס בליך, זהבה גלאון - מלכת הטוהר הסוציאליסטי הקיצוני, קדימה - ביתו הפוליטי הקורס של שאול מופז, אתה מבין שלמעשה אין אלטרנטיבות. יש מפלגות-אגו, שהמצע המדיני שלהן אומר בפועל "מכירה כללית"
אליהו קאופמן
כבר בקדנציה הנוכחית צפוי נתניהו לפנות לליברמן את ראשות הליכוד ואת ראשות הממשלה. למה? - זאת אינני יודע, אבל בטוח שנתניהו וליברמן כבר יודעים זאת מהרגע שהסכימו להקדים את הבחירות הנוכחיות
מנחם רהט
עד לבחירות מחזרות מפלגות ימין ושמאל אחר הקול הסרוג, אך מעת נעילת הקלפיות, פועלות נגדו    ראה איוש רשימת העבודה במועמדים אנטי-ציונים, ומלחמת נתניהו להפלת חוק ההסדרה ולגירוש יהודים מבתיהם    למרבה הפלא, עובדה זו אינה מפריעה לרבים בציונות הדתית להצביע ליכוד/עבודה, כמנהג הוריהם
אליקים העצני
ה"עונש" כביכול שנתניהו הטיל כנגד המגה-פיגוע המדיני הזה, הוא פחות מסמלי, הוא - בדיחה. האם באמת יישב עכשיו נתניהו למו"מ עם נשיא "המדינה הפלשתינית"? אין צורך לנחש. הוא אמר זאת בפירוש לקנצלרית הגרמנית וב-9.12.12. אף יצא בקריאה פומבית לאבו-מאזן "לחזור למו"מ"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המאצ'ואיזם על הכביש - עכשיו זה רשמי    הסיגריה מתה מ(צ)חוק על הבמה    המאבטח לא לבד    התפילה - מדיטציה יהודית    ולקינוח פוליטי - המפלגה זה אני    ומיהו הזגזגן הבלתי נלאה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il