X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייבת להיות התגייסות להעצמה של השכלה לדור ההורים. העצמת השכלה להורים יש בידיה לתרום להתמודדות עם מציאות כשלון של ילדיהם, כפי שעולה מהמחקר על הילדים האתיופים במערכת החינוך הישראלית
▪  ▪  ▪
בני העדה האתיופית. להקים בית ספר להורים [צילום: פלאש 90]

ממחקר שנערך בין השנים 2008 ל-2010 בשותפות משרד הקליטה על ילדים בני העדה האתיופית במערכת החינוך הישראלית, יכול משרד החינוך לאמץ נתון אחד מהמחקר, ולראות בו השג חינוכי ערכי ממדרגה ראשונה.
בצד ממצאים כאובים רבים שעולים מהחקר, מעידים רוב רובם של 2000 המשתתפים במחקר, ילדים ובני נוער בגילאים 11-17 בני העדה האתיופית, כי הם זוכים ליחס תומך, מעודד ואוהב של המורים במערכת החינוך.
עם הנתון המאוד מעודד, המצביע על תחושת אמון גדולה ואהבה רבה למורים בכיתות ולמערכת החינוכית הקולטת, שיש לתלמידים יוצאי אתיופיה, ניתן להתגבר בהתמודדות הנדרשת עם ממצאים קשים לא מעטים המצויים בדוח.
נער יוצא העדה האתיופית, החש שהוא נמצא במסגרת אוהבת ותומכת, ניתן להעניק לו בפרק זמן קצר יותר כלים כדי להתגבר על מחסומים ועל כישלונות כואבים , שהמחקר מצביע עליהם.
ממצא מדאיג אחד העולה משלל ממצאים במחקר, ורק בו אתמקד , לפיו 31% בני הדור השני של העולים מאתיופיה, ילידי הארץ, נתונים בסד מכאיב של כישלון בשלושה מקצועות בבית הספר. אין ספק שזה נתון עצוב ומדכא. אבל אם ישנו ממצא המצביע על תחושת ביטחון והוקרת תודה למערכת החינוך מצד כמעט 100% מהנבדקים, הרי על מכשלת הכישלון של 31% ניתן להתגבר עליה.
נכון הוא שמערכת החינוך, אוספת אל חיקה תלמידים יוצאי אתיופיה, שרמת ההשכלה של חלק הארי של ההורים היא נמוכה משמעותית. על-פי ממצאי המחקר כ-70% -75% מהאימהות שנולדו באתיופיה לא למדו . גם המצב אצל האבות שנולדו באתיופיה רחוק מלהשביע רצון. השכלה תיכונית או גבוהה נעה בין 10% ל-15% . הממצא הכאוב המתייחס להורים יש לו השלכה על ממצאים המתייחסים לדור הבנים.
כדי להתמודד עם תוצאה זו של המחקר, חייבת להיות התגייסות להעצמה של השכלה לדור ההורים. אין ספק שמרבית ההורים כורעים תחת נטל מלחמת קיום בדרגות שכר נמוכות ושעות עבודה מרובות . אך גם בתנאים האלה ששעות הזמן הפנוי ללימודים אינן מרובות, חייבים להפנות משאבים להעצמת השכלה להורים. העצמת השכלה להורים יש בידיה לתרום להתמודדות עם מציאות כשלון של ילדיהם, כפי שעולה מהמחקר.
קיים ניסיון בעולם בדבר יוזמות להקמת בתי ספר להורים, במיוחד באותם בתי הספר של ילדיהם כדי ליצור סביבה תומכת יותר לילדים, המתמודדים עם כישלונות. ניסיון כזה הצטבר במשרד החינוך בישראל בתקופת המעברות בראשית שנות החמישים והיו לו הצלחות רבות.
לצערי, היה חסר לי במחקר בשלב ההמלצות המלצה ערכית מוכחת. הייתה חסרה המלצה להטות כתף להעצים את רמת ההשכלה של ההורים. בתי ספר להורים יש בהם כדי לתרום בהתמודדות עם אחת התופעות הכאובות בקרב הילדים שמצביע המחקר.
המלצה להוספת תקציבים בלי הצבת תמרורי דרך הופכת להמלצה עקרה, וחבל.

תאריך:  16/12/2012   |   עודכן:  16/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוער האתיופי: להעצים את דור ההורים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
א.ק
י.ש  |  16/12/12 20:50
 
- מסכנים המורים שהיו ל-י.ש
איצי  |  18/12/12 10:27
2
חינוך על הפנים
בן יהודה   |  16/12/12 21:00
3
היו דוגמאות יפות , והיום ?
א.דם  |  17/12/12 07:12
4
ללמוד מהעבר
אדם...  |  17/12/12 07:28
5
אין משרד חינוך בישראל ל"ת
פני  |  17/12/12 10:07
6
סגירת המחלקה לחינוך מבוגרים
מורה בגימלאות  |  17/12/12 11:36
7
המחקר מדאיג , אבל מי יקרא ?
מורה בגימלאות  |  17/12/12 12:31
8
איפה המחלקה לחינוך מבוגרים?
מורה....  |  18/12/12 09:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן הורוביץ
הרעיון ללכת בעקבות ערכיך, לפי מצפונך, כלל לא נמצא שם. זה לא במשחק. המשחק הוא כוח. זו חשיבה מסוכנת. והיא כמובן לא תוצאה של איזה קמפיין בחירות. היא תוצאה של שנים ארוכות של השחתה. תרבותית, חברתית, רוחנית. שנים של חינוך לגזענות ושנאה, של חזירות כלכלית, של אדם לאדם זאב
זאב בן-יוסף
הבנייה בשטח E1 בן שני הקילומטרים המחבר את ירושלים למעלה אדומים נועדה למנוע את האפשרות שבהסדר עתידי תיוותר מובלעת בה חיים 40 אלף ישראלים וכלל איננה מונעת רצף של מדינה ערבית נוספת מרמאללה לחברון בשטח גדול בן עשרה קילומטרים מזרחית למעלה אדומים
הלל ויס
במעמד הענקת פרס האור לסופר יצחק גנוז כללתי בדברי עניין האור הגנוז ומקורו במקום אור עולמים, ארון הברית ותפקידו של עובד הארון, אהרון הכהן בהדלקת המנורה. סיפרתי לציבור על פניית תנועות המקדש לרה"מ בדרישה להחזיר את המנורה משער טיטוס למקומה עכשו בחנוכה. להפתעתי כל רוח הערב הייתה כזו
איתמר לוין
המקובל הנודע הרב דוד בצרי יוצא באיסור גורף על הפלות, ומגלה שמנע מאישה לעבור ניתוח קיסרי לפי המלצת רופאיה. חוץ מזה, לדעתו על בנות להינשא בגיל 15    הדברים חמורים, מדאיגים ואף עלולים להוות עבירה פלילית
אברהם פכטר
חיילי צה"ל בורחים ונסים על נפשם, מהסתערות פרחחים פלשתינים זורקי אבנים. הוראות פתיחה באש לא ברורות ולא מוסברות היטב לחיילים ותדמית צה"ל בשפל שלא היה כבר שנים. חיילים שמוצאים עצמם בסיטואציה של סכנת חיים ממשית, רשאים וחייבים לפתוח באש חיה תחילה באוויר כאזהרה. אלה הוראות פתיחה באש ברורות וכתובות, הבעיה נעוצה בפרשנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il