X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דומה שהסיסמה הגורסת שהעיתונות היא "כלב השמירה של הדמוקרטיה", עלתה ליותר מדי עיתונאים לראש, והם התחילו להאמין בה אמונה עיוורת. בדרך לאמונה החדשה, הם שכחו את הסייפא של אותה אמירה, שהדבר נכון רק כאשר מדובר בעיתונאות איכותית וישרה
▪  ▪  ▪
מתן חודורוב בהפגנה למניעת ערוץ 10 [צילום: פלאש 90]

נימות פוליטיות אינן חסרות בדיווחיו הכלכליים של מתן חודורוב 1. לעיתים הן גסות ובוטות מדי, גם כאשר נילווה אליהן חיוך מבויש משהו.
במאבק על המשך פעולתו של ערוץ עשר, עבר חודורוב שלב טיפוסי נוסף בפוליטיזציה סקטוריאלית בהופעותיו באסיפות העובדים, הופעות שבחלקן גם שודרו (איך לא?!) בתקשורת האוביקטיבית והמאוזנת שלנו.
יש שיאמרו שאין לחסום שור בדישו (אותו טיעון מצחיק וצבוע בו משתמשים עובדי חברת החשמל למשל) ולכן, כאשר הערוץ נלחם על חייו, הכל כשר. אם נקבל טיעון זה, נדרש מיד לאחר מכן לשאלה מיהו זה שקובע שהערוץ נלחם על חייו, ולאחר מכן תצוץ בוודאי גם השאלה מדוע ואיך הגיע לכך ומדוע המתין עד לשעה השתים עשרה ולא נזעק קודם לטפל בנושא.
כל מה שהביא את הערוץ למקום בו הוא נמצא כיום איננו חדש, בחלקו היה צפוי כבר בעת המכרז לפתיחת הערוץ, ובחלקו התפתח בהדרגה מאז ועד היום. ובכל זאת כל המומחים העובדים בערוץ ומציפים אותנ בכתבות מלומדות, תחקירים מעמיקים, בקורות נוקבות ותחזיות שחורות, כמעט בכל יום וכמעט על כל נושא, בגורלם שלהם נאלמו פתאום דום. חשיכה מוחלטת ירדה על דעותיהם, ידיעותיהם ושיקול דעתם. הכיצד?!
דומני שמשפט אחד מרכזי שאמר חודורוב באחת ההפגנות, ושודר בטלוויזיה, שופך אור גדול על המבנה הלוגי-אידיאולוגי-פסיכולוגי של עובדים רבים מאוד בתקשורת שלנו, לאמור: "...אם יסג הערוץ, תהיה זו פגיעה קשה (או אנושה, אינני זוכר את הנוסח המדויק) בדמוקרטיה. והמשמעות - אני הוא (אנחנו אנו) הדמוקרטיה! הבל ורעות רוח.
דומה שהסיסמה הגורסת שהעיתונות (וכיום התקשורת) היא "כלב השמירה של הדמוקרטיה", עלתה ליותר מדי עיתונאים לראש, והם התחילו להאמין בה אמונה עיוורת. בדרך לאמונה החדשה, הם שכחו את הסייפא של אותה אמירה עצמה, שהדבר נכון רק כאשר מדובר בעיתונאות איכותית - מקצוענית, ישרה, אמינה, מאוזנת, אינפורמטיבית והוגנת; וזו אינה העיתונות שלנו כיום.
ברור ששינויים טכנולוגיים ושינויים מבניים, הנגזרים מהגלובליזציה העולמית ומושלכים על גלובליזציות מקומיות, משפיעים גם הם על מבנה התקשרת הנוכחית ועל חוסנה הכלכלי של התקשורת בכלל. אבל אסור לאף אחד לשכוח שהתקשורת ובכלל זה ערוצי הטלוויזיה, אינה קיימת בכדי לספק תעסוקה לעובדי ה"ברנז'ה". היא קיימת, בדומה למוסד המדינה, כדי לשרת את הציבור. והסלידה הציבורית הרחבה מהתקשורת הישראלית כיום, היא גורם ההחלשה מספר אחד שלה. לצידו קיימים גם ניהול קלוקל, מבנה אנכרוניסטי, מקצוענות מפוקפקת, איכות בעייתית ורציונל כלכלי בלתי מספק. רוב הדברים הללו התקיימו במידה כזו אואחרת גם בעבר הרחוק יותר, אבל אף פעם בעבר לא הייתה הסלידה הציבורית ממרבית התקשורת חריפה כפי שהיא כיום; וזהו בסיס החולשה.

הערות:

/. ראה, למשל: (nrg, 21.12.12, "משא-ומתן: חודורוב הפך לפנים של המאבק על ערוץ 10", מאת: אלקנה שור)

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק השרידות של התקשורת: ערוץ 10 כמשל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל יש את ציפי מנווליבני
שול  |  23/12/12 11:57
 
- ובמה היא שונה מהתקשורת? ל"ת
רפי לאופרט  |  23/12/12 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
כאשר ידוע מראש שהנושא העיקרי של חוות הדעת הוא קונסטרוקציות, לא יהיה טעם במינוי מהנדס שאינו שאינו קונסטרוקטור. ביחד עם זאת, לזמן מומחים בכל נושא לא יהיה חכם ונכון, מפאת העומס על בית המשפט
גורי גרוסמן
כידוע היה זה רה"מ בנימין נתניהו שהביא לרכישתו של הסופר-טנקר שהוכיח את יעילותו הרבה בכיבוי שרפת הענק ביערות הכרמל. לכן לא ייפלא שגם הפעם העלה רה"מ את הרעיון שהוכיח את עצמו, להשתמש בסופר-טנקרים להעלאת מפלס הכנרת
ישראל מידד ואלי פולק
ממתי עמידה על מילוי התחייבויות וציות לחוק היא פגיעה בדמוקרטיה?    הבה נהיה כנים, מה יותר גרוע: כמה מאות עובדים המקבלים דמי אבטלה למספר חודשים עד שמרביתם ימצאו משרה חדשה, או למשל זריקת 8000 איש מבתיהם?
יורם דורי
כשקיבלתי את צו הגיוס הראשון לצה"ל הייתה מודפסת עליו שורה: הגיוס לצה"ל הוא חובה שהיא זכות. אני חייב להגיד לך שהצבעה בבחירות היא זכות שהיא חובה. כל הימנעות מהצבעה , בין בדרך של הישארות בבית ובין בדרך של הטלת פתק לבן, היא פגיעה בדמוקרטיה
ערן בר-טל
ארגון "לתת" מתאונן שהממשלה אינה עושה די, שעה שהיא עושה הרבה יותר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il