X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל "פרשת בנט" איננה אלא סערה בסחי הפוליטי בו אנו נמצאים. הזיכרון קצר, השנאה גדולה, הפוליטיקאים אינם בוחלים באמצעים, והכל כפי שהיה. תחיי הפוליטיקה ולעזאזל כל השאר
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. הסתבך קשות במארב שהניח לו המראיין [צילום: פלאש 90]

צפיתי, במקרה, במשדר של נסים משעל בו התראיין, כביכול, נפתלי בנט, האיש שחולל סערה זוטא בסחי הפוליטי לקראת הבחירות. מלכתחילה, אדגיש ששום דבר חדש לא שמעתי מפיו של בנט. מה שכן התברר לי, שרס"ן בסיירת מטכ"ל יכול, בקלות רבה, להסתבך קשות במארב שהניח לו המראיין המנוסה. שאלת פינוי ישובים יהודיים הפילה לקרשים את בנט, אך אל דאגה. תוך יום-יומיים, הסערה תרד מסדר היום בפוליטי ופרשות אחרות יצוצו כפטריות לאחר גשם. כך קורה במערכת בחירות כשאין מה לומר אלא מנטרות שחוקות. מבין מאליו שראש הממשלה מזועזע מדבריו של בנט. אלא אליה וקוץ בה: בנט היה יועצו הקרוב של ראש הממשלה. האם יתכן שמעולם לא דיברו השניים על עתיד השטחים והתהליך המדיני, והאם נבט לא רמז לנתניהו שהוא מתנגד לכל פינוי נוסף? קשה מאוד להאמין לכך. בנט נראה כמי שאינו נרתע לומר דברים בגילוי לב.
ראש הממשלה אמר בראיון טלוויזיוני שסרבנים לא יישבו בממשלתו. זו אמירה משמעותית וחשובה ביותר. משמעותה היא אחת: בנט ומפלגתו לא יהיו יהיה חלק מהקואליציה של נתניהו, ודאי לא ימונו לשרים. ראוי מאוד לזכור את אמירתו זו של נתניהו כי ביום הפקודה, לכשיידרש להרכיב קואליציה ולמנות שרים (כך לפחות לפי התחזיות), מאוד יתכן שמר נתניהו יצטרך לשנות את עמדתו. מעניין יהיה אם כך יקרה. מבחינה ציבורית, נתניהו סגר את דלת הקואליציה והממשלה בפני בנט וחבריו לממשלה. אם ינהג אחרת ממה שהצהיר לפני ימים ספורים, הציבור יצטרך לשפוט. אלא שאז, המשפט יהיה מיותר. לציבור לא תהיה כל אפשרות להשפיע כי בתום הבחירות רק הפוליטיקאים מחליטים. ונתניהו יכול להחליט אחרת, קרי לקבל את בנט וחבריו אל חיקה החם של הקואליציה, אולי אפילו הממשלה.
בנט וחבריו מנהלים מערכת בחירות מאוד יעילה המשפיעה על חילוניים ונשים שבעבר לא הצביעו למפלגה דתית. עתה כן יעשו זאת. לגיטימי לחלוטין. במסגרת מסע ההסברה, בנט וחבריו מדגישים שהם מתנגדים התנגדות מוחלטת להקמת מדינה פלשתינית, אפילו לפי המתווה של נתניהו כפי שהוסבר בנאום בר-אילן. גם זה לגיטימי לחלוטין. השאלה היא, האם נתניהו, אם ייבחר שוב לראש ממשלה, יוכל להרשות לעצמו לצרף את בנט לממשלתו בידיעה ברורה שבנושא המדיני הם מתנגדים למהלכיו, התיאורטיים כמובן, של פתרון מדיני המבוסס על שתי מדינות? נניח שבנט לא היה נכשל ונופל אל תוך המלכודת שטמנו לו באשר לפינוי יישובים, אז הוא כן היה כשיר לשבת בממשלת נתניהו? האמת היא שלשם כך צריך לשאול את נתניהו עצמו.
יש במתקפה על בנט מצד ראש הממשלה צביעות (סליחה על הקביעה!) כי הרי במפלגתו של מר נתניהו נבחר במקום גבוה מאוד אדם שאיננו מבייש את תפיסת עולמו של בנט אלא, לעניות דעתי, הוא אף עולה עליו: פייגלין. האם ראש הממשלה יכול להתחייב שפייגלין לא יוכל להתמנות לאף תפקיד בממשלה או בכנסת (נניח יו"ר ועדה) משום דעותיו המוכרות? גם על שאלה זו ראוי היה שהציבור יקבל תשובה. הוא לא יקבל!.
בקיצור, הרי שכל "פרשת בנט" איננה אלא סערה בסחי הפוליטי בו אנו נמצאים. הזיכרון קצר, השנאה גדולה, הפוליטיקאים אינם בוחלים באמצעים, והכל כפי שהיה. גם בשמאל המצב אינו מי יודע מה, בלשון המעטה, אך בנושא זה במאמר אחר.
תחיי הפוליטיקה ולעזאזל כל השאר!.

תאריך:  24/12/2012   |   עודכן:  24/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סערה בסחי הפוליטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסר דאגה מליבך  ל"ת
ישמעאל  |  24/12/12 10:13
2
תאורית קונספירציה: בנט ונתניהו
אהוד פרלסמן  |  24/12/12 10:19
3
הסר דאגה מליבך התשובה מוכנה .
ישמעאל  |  24/12/12 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
יצחק מאיר
רה"מ חזק הוא משאת נפש בעידן של דרכים סתומות, של ייאוש מן התקווה, של פחד מחוסר האונים של הבוחר. הגעגועים הם לכוח. למי שיש בידו לשאת את העם כשאת אב רחום את עוללו בידיו. הביטוי הוא מדויק. חזק. לא נבון. לא חכם. לא נועז. לא רב חזון. לא מרחיק ראות. לא מגדלור. חזק..."!
עידן יוסף
חמישה מבני משפחת נתניהו תמכו ערב ההינתקות בגילויי סירוב פקודה מצד חיילים    185 אישי ציבור חתמו, ובהם: פרופ' בן-ציון נתניהו, ד"ר עידו נתניהו, עו"ד דפנה נתניהו ופרופ' נתן נתניהו
עידן יוסף
ועדת הבחירות קבעה באלו שמות ואותיות ירוצו המפלגות    ל"ארץ חדשה" הוסר הכינוי המלא, והרב אמנון יצחק ייאלץ להסתפק בתואר רבי, לבני תרוץ עם האותיות צפ
איציק וולף
ראש הממשלה מצטרף לתוקפי יו"ר הבית היהודי בעקבות דבריו על כך שיעדיף שלא למלא פקודה לגירוש יהודים מבתיהם    "מי שדבק בסרבנות לא יהיה שר בממשלה שלי"
מאיר אינדור
השתיקה של לבני ואנשיה מול האיומים הפלשתינים היא האקדח המעשן בכתב האישום המוסרי נגדה. השימוש לצורך בחירות שלבני ואולמרט עושים באיומי הפלשתינים הוא כבר לא אקדח אלא פצצה מתקתקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il