X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הקלות הבלתי נסבלת של רכישת כלי-ירי אינה רק נחלתה של ארה"ב. היא נפוצה גם בישראל, כשחייל סדיר או מילואימניק מורשה להגיע איתו הביתה מן הבסיס, בלא פיקוח על השימוש בו מחוץ למתחם הצבאי
▪  ▪  ▪
הנשק הזה יכול ליפול לידיים לא נכונות [צילום: פלאש 90]

"כל בחור וטוב לנשק" - אומרות מילות המנון הפלמ"ח, בעוד המשורר נתן אלתרמן דווקא קורא תיגר על כלי הירי במאמר המיתולוגי שלו, "אל תתנו להם רובים".
כך או אחרת, הרי שמאז זרמו כבר מים רבים בים, והיום נשמעים הדברים האלה נאיביים מאוד, על אחת כמה וכמה בעקבות הטבח הנורא שאירע בקונטיקט.
אלא שלא צריך להרחיק לכת עד אמריקה דווקא. מסתבר שהקלות הבלתי-נסבלת של נשק חופשי אינה פוסחת גם עלינו. במוסדות החינוך בארץ לא היו, אומנם, אירועי ירי המוני, אבל לא נדיר הוא אצלנו סכסוך שסופו הוא שימוש בנשק חם וקוטל.
מקורותיהם של כלי הירי בארץ אינם רק בסוחרים בהם. מלבד סחר פורה בנשק, המגיע לידיהם של לקוחות פוטנציאליים, מתנהל שוק פרוע של כלי המשחית דווקא ביוזמת...שלטונות צה"ל עצמו.
מסתבר שכדי להצטייד ברובה או בתת-מקלע לא צריך ב"סליק" כמחבוא עבורם. הנשק הזה מסתובב לו חופשי-חופשי בבתי-מגורים, בלא כל פיקוח, ונושאיו הם חיילים בסדיר ובמילואים המוחתמים עליו.
היעדר פיקוח
הדברים אמורים בנשק אישי שעימו מגיע הביתה לובש המדים באורח חוקי ובאישור הצבא ל"אפטר דיוטי" של אמצע-שבוע או של שבת. ויש, כמובן, גם מי שמגיע איתו מן הבסיס הצבאי אל ביתו הפרטי, בתוקף תפקידו השיגרתי, כמעשה של יום ביומו.
אף שלובש המדים חתום ואחראי על הנשק - אין שום ביקורת על השימוש בו מחוץ לכותלי המחנה הצבאי. הוא חופשי להתגלגל לידיים שאינן אמורות להחזיק בו וגם מי שחתום עליו יכול לעשות בו ככל העולה על רוחו. הנשק הזה, שמגיע הביתה, אינו מוסתר בכספת נעולה, ובתור שכזה הוא עלול לשמש כגורם לחיסול חשבונות אישיים, אם לא ליפול לידיהם של ילדים.
אלא שיש גם בארץ נשק בלתי-חוקי. כזה שמגיע מפריצות לבתים, מגניבות בבסיסים צבאיים, או מסתם הברחות מן הרשות הפלשתינית, ממצרים ומירדן. באחרונה אף הקצין העניין כשכלי-נשק - בעיקר אקדחים - נרכשו באמצעות האינטרנט והגיעו לארץ ברכבת אווירית.
במשטרת ישראל מצויים נתונים מדאיגים על למעלה מאלף אירועי-ירי בלתי-חוקי במרוצת השנה האחרונה. במצב הקיים זהו אות-אזעקה לכך שאירוע נוסח קונטיקט עלול רק לחזור על עצמו. הגיעה לכן העת לפקח ביתר שאת על השימוש בנשק של צה"ל גם מחוץ למתחם הצבאי.

תאריך:  24/12/2012   |   עודכן:  24/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשק חופשי גם בארץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מטופש ומקושקש
מדביר קשקושים  |  25/12/12 02:34
2
תתחיל לאסוף נשק מערבים קודם
ירון זכאי 1  |  25/12/12 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי מרום
יומן קצר ואירוני שיכול אולי להסביר למי כדאי להצביע בבחירות לכנסת ה-19
אריה אבנרי
התיקים של ליברמן: הסחבת הממושכת כל-כך מדוע? מבקר המדינה יבדוק ויעמוד על אופן התנהלות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואחרים בנושא    בדיקת המבקר עלולה להימשך גם אחרי שוינשטיין יפרוש מתפקידו
אברהם פכטר
ועדת הבחירות המרכזית, פסלה את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי לבחירות הקרובות לכנסת. הגב' זועבי בחרה בקו אנטי מדינת ישראל והזדהתה מדי עם המנטור שלה - ח"כ עזמי בשארה. לדעתי יש לפסול אותה אבל אני בספק לאור עמדת הבג"ץ בעבר. החשש - בג"צ יחזיר אותה למרמרה 2
אלישע פורת
מובא כאן לראשונה, מכתב מרגש, מאחרוני המכתבים שכתב המשורר אבא קובנר טרם מותו. המכתב נשלח אל נתן שחם, שהיה אז מנהל הוצאת 'ספרית פועלים'. המכתב נשלח באפריל 1987. קובנר נפטר כזכור בסוף ספטמבר 1987. המכתב מובא כאן כלשונו, באדיבותו של אברם קנטור, המנהל הנוכחי של הוצאת 'ספרית פועלים'
יראון פסטינגר
האפשרות שאדם כמוך, איש אשכולות מבריק, רהוט, בעל יושרה, בעל אומץ לב אישי וציבורי ויכולת עמידה על עקרונות אידיאולוגים במשך עשרות שנים יגיע לכנסת, אכן הלהיבה רבים. מצער מאוד כי נרתעת ברגע האחרון, אף אם המסגרת לא הייתה אידיאלית, ובחרת להמשיך בעבודתך העיתונאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il