X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד נתמודד עם האתגרים שעוד עומדים בפנינו? מדינת ישראל צריכה היום ימין חזק ואיתן. היא צריכה בית יהודי מאמר תשובה לרשימתו של ארי שביט מיום 27.12.12
▪  ▪  ▪
נתניהו. ימין חזק [צילום: פלאש 90]
לא ימין ולא שמאל
נתניהו איננו ימין. הוא גם איננו שמאל. גם הימין שאותו הוא מוביל אחריו איננו ימין קיצוני. הוא ימין חזק שידע לעשות את הקריצה לשלום. הוא ימין שידע להושיט יד לשלום כשיבחין שהעולם הערבי מושיט לו יד לשלום. מדובר ממש באותו ימין שעשה את הסכם השלום עם מצרים

אנו עומדים היום לפני מערכת בחירות. תוצאותיה, לראשונה מזה עשרות שנים, די ברורות. נשאלת השאלה: כיצד ייתכן שדווקא במדינה שחוותה בשנה וחצי האחרונות זעזועים לא קלים עדיין די ברורה תוצאת הבחירות, וכזכור - מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית.
אז נתחיל, מעט, להיזכר מה היה לנו. הייתה מחאה חברתית שהוציאה אל הרחוב בשיאה מאתיים אלף איש. הייתה מלחמת טילים מעזה רק לפני חודש. הייתה הכרזה באו"ם על הכרה במדינה פלשתינית ומעמדה של מדינת ישראל היה בבידוד. היה ועודנו האיום מאירן שקרובה, היום יותר מתמיד, להשגת פצצה גרעינית. הייתה גם מערכת בחירות בארה"ב שבמסגרתה נבחר שוב הנשיא הפחות אהוד - ברק אובמה - הוא הוא אותו אחד שכונה על-ידי יריבו הרפובליקני, מיט רומני, כאחד ש"זורק את מדינת ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס".
לאחר שסקרנו את הזעזועים שעברנו נעבור לחפש את תשובה לשאלה, הכמעט פרדוכסלית, כיצד זה וחרף כל זאת, מערכת הבחירות הוכרעה והאם יש בכך נורה כלשהי המהבהבת כסמן בהקשר לתשובתנו לאותם אירועים מזעזעים.
האתגר לביטחון סוציאלי
אז נתחיל בתוצאה: אזרחי מדינת ישראל מאותגרים ומצליחים ללא כל ספק, לעמוד בכל האתגרים האדירים הללו. יש סיבה טובה לגאווה. עדיין, העתיד אינו מבטיח דבר והוא אף מפחיד במידה לא מועטה. ההתמודדות היא מתמדת והיא עדיין מתהווה. התוצאה החיובית היא כמובן הסיבה בהא הידיעה לכך שנתניהו ייבחר שוב ויוכל להרכיב ממשלה חדשה בראשותו. מגיע לו. הכלכלה במדינת ישראל צועדת איתנה זאת חרף המשבר הכלכלי הפוקד את אירופה ואף חרף הצוק הפיסקלי שעוד קרב ובא אצל ידידתנו בארצות הברית.
האתגר לחיות בשלום עם מדינות ערב
אשר לאתגר הביטחוני שעוד נכון לנו, הרי שבארצות ערב השתנתה המפה לרעתה של מדינת ישראל כשהגושים המוסלמים ערכו הפיכה דמוקרטית ויצרו דיקטטורות חדשות בבחינת "לצאת מעבדות לעבדות". ההקצנה בעולם הערבי ניכרת ואף איננה סוף פסוק, ויש בכך כדי להדאיג את העולם כולו.
האתגר לאחווה ולרעות
אז כיצד אנו נתמודד עם האתגרים הללו שעוד עומדים בפנינו? מדינת ישראל צריכה היום ימין חזק ואיתן. היא צריכה בית יהודי. היא צריכה זאת על-מנת שהעולם הערבי וגם העולם המערבי יבינו שהיא עומדת על שלה, איתנה על המשמר, כדי שאיש לא יוכל לערער שוב על קיומו של העם היהודי. כשאנו אומרים "לא עוד" אנו מתכוונים לכך.
נתניהו איננו ימין. הוא גם איננו שמאל. גם הימין שאותו הוא מוביל אחריו איננו ימין קיצוני. הוא ימין חזק שידע לעשות את הקריצה לשלום. הוא ימין שידע להושיט יד לשלום כשיבחין שהעולם הערבי מושיט לו יד לשלום. מדובר ממש באותו ימין שעשה את הסכם השלום עם מצרים. העולם הערבי יושיט גם יושיט את ידו לשלום רק כשנגדע את ידו השנייה, בה הוא אוחז את חלומו להשמיד את העם היהודי.
לצד כל האתגרים המאתגרים הללו, עלינו לגשת ללא דיחוי לאלתר כשבידינו האתגר הראשוני, ההיולי וההכרחי, והוא האתגר לחיות בינינו לבין עצמנו באחווה וברעות. רק אם נצליח באתגר זה, נוכל גם נוכל, להתגבר בעתיד על כל האתגרים שעוד נכונים לנו.

הכותב הוא עורך דין ומייסד הקרן PEACE AND GREEN.
תאריך:  28/12/2012   |   עודכן:  28/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על האתגרים שלנו ועל תוצאות הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
מחלקה ראשונה
שלט דיוקנו של אמסלם שהוצב בכניסה לירושלים הושחת בידי אלמונים    תלונה הוגשה במשטרה
עידן יוסף
יו"ר הכנסת אמר כי סרבנות תוביל למלחמת אחים ותהיה הצרה הכי גדולה    הביע תקווה שלא יהיה גירוש נוסף    בנט: "נדאג שהממשלה הבאה לא תפנה אף יהודי מביתו"
אריה אבנרי
משום מה נהנית יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ממעמד חסין של "פרה קדושה" במרבית כלי התקשורת בזכות עברה המקצועי המרשים וקשריה המסועפים ולכן חשודה נגדה מצונזרים בכלי התקשורת    מבקר המדינה כבר החל בבדיקה    מפלגת העבודה וח"כ יחימוביץ: "הכתבה רצופה מתחילתה עד סופה בדברי בלע והשמצה חמורים ביותר"
ד"ר רון בריימן
כל עוד נתניהו לא יבהיר שאין בכוונתו לתת את הפקודה האסורה, פקודת הגירוש, הוא החשיד את עצמו כמי שעלול, ואף זומם, לתת פקודה כזו. על החשדה עצמית זו הליכוד משלם באובדן מצביעים. אין כל ביטחון שהליכוד הגולש שמאלה יצליח לפצות את עצמו במשיכת קולות מן השמאל (למשל, התאונה של לבני) אשר יקזזו את הקולות שהוא מאבד לטובת הימין
עידן יוסף
היקף האזכורים של יו"ר הבית היהודי בתקשורת כמעט שהגיע בשבוע האחרון להיקף אזכוריו של נתניהו - 750 אזכורים בשבוע - עלייה של 170%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il