X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיימת ברית בלתי מעורערת בין הליכוד לחרדים וכל חלופה לברית הזאת היא התאבדות פוליטית של הליכוד. משום כך מותר וצריך לקבל בעירבון מוגבל מאוד את הספינים של הליכוד במערכת הבחירות
▪  ▪  ▪
שס. בני הברית הנאמנים ביותר של הליכוד [צילום: פלאש 90]
"מקווים שהציונות הדתית תנהיג את המדינה"
עידן יוסף
ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אומר כי אם יצטרפו יחד כל אנשי הציונות הדתית וחלק מהציבור החרדי ניתן יהיה להוביל את המדינה * זאב אלקין (ליכוד) מתנגד ליצירת "שס סרוגה" * משה גפני: "המחשבה שאם אתה במפלגה חילונית תשפיע יותר מאשר בחוץ – אשליה"
לרשימה המלאה

כשהיינו ילדים ולמדנו לשחק שח, אחד המהלכים הראשונים שהכרנו היה מה שכונה 'מט סנדלרים' - סדרה של שלושה מהלכים עד לניצחון/תבוסה - מצב הדורש אי-הבנה מוחלטת של המשחק, או שיתוף פעולה של הצד המפסיד.
למה נזכרתי במונח? בימים האחרונים וכחלק ממערכת הבחירות החליט הליכוד "לחגוג" על שס. תיק הפנים ותיק השיכון החשובים יועברו, כך הובטח, לליכוד, ואילו שרי שס יתנחמו במשרדים מדרגה שלישית ורביעית. כל זה מצטרף לאיום של ח"כ זאב אלקין, לפיו בכלל לא בטוח שהחרדים יהיו בקואליציה הבאה.
אני חייב להודות שהאיומים המשונים הללו נוגדים את הבנתי הפוליטית המוגבלת. מעולם לא היו לליכוד בני ברית נאמנים יותר מהחרדים. ידוע כי כאשר יש לחרדים יכולת להכריע הם תמיד יבחרו בליכוד לקואליציה. בבעלי ברית כאלו אין זה מן התבונה לבגוד, אבל אולי בליכוד מעריכים כיום אחרת - אני לא סבור כך.
רגע היסטורי או רגע היסטרי?
מבט חטוף על תמונת הסקרים מלמד כי לשס ולבית היהודי "יש" יחד כ-25 מנדטים. למפלגת העבודה ולתנועה של לבני יש 28 מנדטים וליש עתיד עוד כ-9 - סך הכל 62 מנדטים; ואם נצרף גם את אגודת ישראל, יש 68 מנדטים לקואליציה בתמיכה שקטה של מרצ, ועוד כמה עריקים ממפלגת ישראל ביתנו - יופי של קואליציה בלי הליכוד!
אם תוקם קואליציה כזו (תסריט שנראה הזוי - אני מסכים), נפתלי בנט יוכל להוכיח באותות ובמופתים שהיא עדיפה בהרבה למתנחלים מזו של הליכוד. אם בנט יגרום במהלך כזה עוגמת נפש מיוחדת לשרה נתניהו - מה רע? שלי יחימוביץ' כבר הבהירה שאין לה שום דבר נגד מתנחלים - להפך! ציפי לבני תיזכר במורשת בית אבא וליאיר לפיד בוודאי לא צריכה להיות בעיה.
יהיה נחמד להקשיב אז לזעקות השבר מצד הליכוד על פירוק "הברית ההיסטורית". אם זה לא יהיה רגע היסטורי, לפחות נזכה לרגע היסטרי שייכנס להיסטוריה. אני כבר רואה הפגנות מול ביתו של הרב עובדיה יוסף בצירוף הצעות לתיק שיכון משופר ומשודרג ולתיק פנים מעובה, ואם כבר חוגגים, מדוע לא למנות את אלי ישי לשר החוץ במקום את אביגדור ליברמן המושעה? בקיצור, שס-מט סנדלרים.
התסריט שתיארתי אולי לא סביר, כי לדעתי קיימת ברית בלתי מעורערת בין הליכוד לחרדים וכל חלופה לברית הזאת היא התאבדות פוליטית של הליכוד. משום כך מותר וצריך לקבל בעירבון מוגבל מאוד את הספינים של הליכוד במערכת הבחירות ולא לתת אמון בהצהרות שלמחרת הבחירות יתגלו כחסרות שחר.

תאריך:  28/12/2012   |   עודכן:  28/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שס-מט סנדלרים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
להיות זבוב על הקיר של שרה.
אהוד פרלסמן  |  28/12/12 10:12
2
אם שס לא תהיה בגוש הימין ?
ישמעאל   |  29/12/12 08:34
3
לש"ס אין שום ברית מקודשת
מ.אלקרייאף  |  29/12/12 10:58
 
- סוף סוף אחת שמבינה.
אהוד פרלסמן  |  30/12/12 00:37
 
- הברית של ש"ס
גולדבלט משה  |  30/12/12 06:24
 
- אלמלא ש"ס, היתה ממשלת אחדות .
אהוד פרלסמן  |  30/12/12 09:06
4
שס אחראים לאוסלו
יריב דה בוטון  |  30/12/12 02:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עוז גדות
כיצד נתמודד עם האתגרים שעוד עומדים בפנינו?    מדינת ישראל צריכה היום ימין חזק ואיתן. היא צריכה בית יהודי    מאמר תשובה לרשימתו של ארי שביט מיום 27.12.12
מחלקה ראשונה
שלט דיוקנו של אמסלם שהוצב בכניסה לירושלים הושחת בידי אלמונים    תלונה הוגשה במשטרה
עידן יוסף
יו"ר הכנסת אמר כי סרבנות תוביל למלחמת אחים ותהיה הצרה הכי גדולה    הביע תקווה שלא יהיה גירוש נוסף    בנט: "נדאג שהממשלה הבאה לא תפנה אף יהודי מביתו"
אריה אבנרי
משום מה נהנית יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ממעמד חסין של "פרה קדושה" במרבית כלי התקשורת בזכות עברה המקצועי המרשים וקשריה המסועפים ולכן חשודה נגדה מצונזרים בכלי התקשורת    מבקר המדינה כבר החל בבדיקה    מפלגת העבודה וח"כ יחימוביץ: "הכתבה רצופה מתחילתה עד סופה בדברי בלע והשמצה חמורים ביותר"
ד"ר רון בריימן
כל עוד נתניהו לא יבהיר שאין בכוונתו לתת את הפקודה האסורה, פקודת הגירוש, הוא החשיד את עצמו כמי שעלול, ואף זומם, לתת פקודה כזו. על החשדה עצמית זו הליכוד משלם באובדן מצביעים. אין כל ביטחון שהליכוד הגולש שמאלה יצליח לפצות את עצמו במשיכת קולות מן השמאל (למשל, התאונה של לבני) אשר יקזזו את הקולות שהוא מאבד לטובת הימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il