X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשי ש"ס שכחו את המשפטים האחרונים של ששת סדרי משנה, מהם נטלו את שמה של המפלגה: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". במקום זאת, הם מרבים מחלוקות ושנאה
▪  ▪  ▪
הקו של הרב, ההתבטאויות של הפוליטיקאי [צילום: פלאש 90]
דרעי מתנצל: "עשיתי טעות אדירה"
עידן יוסף
בכיר שס מתנצל כי אמר שליברמן מייצג רק "רוסים ולבנים" * "קראתי מדף מסרים מבלי לתקן. לא ארשה שאיש בשס ידבר כך. כמו שיאמרו עלי שאני מייצג רק שחורים וספרדים"
לרשימה המלאה

הרב יוסף: יותר מנדטים, ונכפיף את רה"מ
עידן יוסף
מנהיגה הרוחני של שס אומר שככל שלשס יהיו יותר מנדטים כך היא תוכל להכתיב לממשלה מה לעשות * הורה לאברכים לסגור את הספרים ולסייע למפלגה
לרשימה המלאה

לפני שהאותיות ש"ס הפכו לשמה של מפלגה, הן היו - ונותרו - ראשי תיבות של המילים "שישה סדרים", הלא הם שישה סדרי משנה. וכיצד מסתיימים ששת הסדרים הללו? במשפט הפותח במילים "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". דומה שראשי המפלגה המתהדרת בראשי התיבות הללו שכחו את המשפט הזה.
מדוע בחר רבי יהודה הנשיא לסיים את חיבורו הענק דווקא באמירה זו? אולי משום שהוא רוצה לומר: אחרי שקראתם מאות מחלוקות בין בית הלל ובין שמאי, בין רבי יהודה ורבי שמעון, בין רבי מאיר ורבי יוסי - דעו לכם, שככלות הכל המטרה היא להביא לשלום בעולם. המחלוקת אינה מטרה אלא אמצעי בלבד, שלמרבה האבסורד דווקא תורם לאחדות: לאחר שנשמעות הדעות השונות, לאחר שכל תלמיד חכם מסביר ומנמק, מוכרעת ההלכה ונוצרות אחדות ואחידות. לאחר שהדיין שמע את כל הצדדים, הוא מכריע ביניהם וכך יוצר שלום בעולם.
האם כך נוהגים ראשי מפלגת ש"ס? ממש לא. בין אם הם רבנים ממש ובין אם הם רק מתהדרים בתואר "רב", הם מרבים מחלוקות וסכסוכים, מלבים אש ומנפחים שנאה. ואם בכל ימות השנה כך - בימים אלו של ערב בחירות על אחת כמה וכמה. זהו אריה דרעי, המתבטא בגזענות; זהו אריאל אטיאס, התוקף את הממשלה בה הוא חבר; ולמרבה הצער והכאב - מעל כולם מתנשא הרב עובדיה יוסף.
הרב עובדיה הוא אחד מגדולי הדור בתורה, בהלכה וגם בנסתר. בקיאותו מדהימה וכמעט בלתי נתפסת. כושר ההכרעה שלו - חד וברור, מלא אומץ ונוטל אחריות. ואחרי כל זה, הרב עובדיה גם מרבה מחלוקות בעולם ולעיתים שוכח את המסר הגדול של רבי יהודה הנשיא. לא נזכיר את ההתבטאויות הבעייתיות שלו בעבר, ונתייחס רק לשתיים מן השבוע האחרון.
במודעות שהתפרסמו בסוף השבוע קובע הרב עובדיה, כי "ספרדי דתי מצביע ש"ס". נמצאנו למדים, כי הקו העדתי של דרעי הוא רק שיקוף גס יותר של הקו שעמד ועומד ויעמוד בבסיסה של המפלגה, כפי שהוא יוצא מבית מדרשו של הרב עובדיה. ש"ס היא מפלגה לדתיים ספרדיים, וזהו. לאשכנזים אין בה מקום, היא לא פונה אליהם, היא לא רוצה אותם, הם לא מעניינים אותה. ואילו במוצאי שבת קרא הרב עובדיה לאברכים לסגור את הספרים ולצאת לעזור למפלגה. ומה עם תלמוד תורה? ומה עם ביטול תורה? ולמה לשלוח את פרחי תלמידי החכמים להרבות מחלוקות במקום להושיב אותם כדי להשכין שלום?
צר לי, מורי ורבותי מועצת החכמים. אתם ודאי חכמים, ואתם ודאי תלמידי חכמים - אך אינכם מתנהגים ככאלו. אז רגע לפני שאתם כבר סוגרים את הספרים, פתחו אותם שוב לרגע במשנה האחרונה וקראו שוב את הכתוב בה. אולי אז תתעשתו.

תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ס נגד הש"ס
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ש"ס = "שרותי סחיטה" בע"מ
ישמעאל   |  30/12/12 10:37
2
אבל מי שאינו מתיימר להיות ת"ח
משה בן אבו  |  30/12/12 12:08
3
מרבה שינאה ומרבה אהבה
שלומינו  |  30/12/12 12:18
4
חלוקת לשניים
רם שמעון אלישיב  |  31/12/12 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עו"ד נבון קצב
כולנו אחים! ספרדים ואשכנזים
ירדן גזית
עוד הנחה בלתי מוכחת מבית מדרשו של השמאל    בראש המודאגים מהפערים החברתיים עומדת יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ'. מטרתה הראשונה של התוכנית הכלכלית המקיפה שפרסמה יחימוביץ' אינה עידוד הצמיחה או הורדת יוקר המחיה, ואפילו לא שיפור במצבם של העניים, אלא "צמצום הפערים החברתיים
עו"ד אמיר מסארווה
רק לא ביבי ובטח לא נתניהו, כל מחליף יכול להוות תחליף לאדם העומד כיום, ועמד מזה שלוש שנים בערך בראשות ממשלת ישראל שתרמה להידרדרות בלתי מסויגת של כלל המערכות - המשפטיות, הביטחוניות, הכלכליות, ואף הביאה לקריסת מערכות אחרות
סופיה רון-מוריה
בליכוד כבר חושבים על הימים שאחר הבחירות. נתניהו יציע לבנט להשתלב בממשלה, אומרים בכירים בסיעה, אבל יזמין אותו אחרי שמרבית העוגה תחולק בין השותפים    ראש הממשלה משלם כעת את המחיר על האיחוד עם ליברמן - הוא אומנם ביסס את שלטונו, אך שחרר בוחרים רבים ממחויבותם לליכוד, ובנט קוטף את הפירות
עידן יוסף
כפי שסוכם עם מפקד חטיבת בנימין עזבו 200 פעילי ימין בראשות הרב דוב ליאור את המאחז בצאת השבת    בנט: "נתניהו ולבני תוקפים אותי בשבת כשאיני יכול להגיב, ושמים בפי דברים שלא אמרתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il