X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאטרון "הבימה" צבר גרעונות כבדים עקב ניהול כושל ולא אחראי. במסגרת תוכנית להבראתו שגובשה באוצר תעביר המדינה לתיאטרון זה מיליוני שקלים למחיקת חובותיו ומענק של מיליוני שקלים להמשך תפעולו. מדוע על הציבור הרחב לממן בכספי מיסיו גרעונות "הבימה" שנגרמו מניהול כושל?
▪  ▪  ▪
"הבימה". אנחנו משלמים על ההבראה [צילום: פלאש 90]

התבשרנו מהעיתונות כי במסגרת תוכנית הבראה לתיאטרון "הבימה" תמחק המדינה לתיאטרון חוב של 18.5 מיליון שקל. בנוסף תעביר המדינה לתיאטרון זה מענק בסך 6.5 מיליון שקלים ואם לא די בכך, תיתן המדינה לתיאטרון הלוואה של 5 מיליון שקל למשך שש שנים.
במילים אחרות, בהנחה שהידיעות בעיתונות בנושא זה נכונות, המדינה תיתן מיליונים מכספנו, כספי משלמי המיסים, כולל כספי החלשים, לתיאטרון שרוב רובם של הפוקדים את הצגותיו נמנה על אוכלוסיה חזקה ובעלת יכולת כספית, ביניהם בעלי יכולת כספית גבוהה מאוד.
מדוע כספי הציבור, כולל האוכלוסיות החלשות, צריכים לממן את הגירעונות הגבוהים שצבר תיאטרון "הבימה" ושנבעו מניהול כספי כושל ולא אחראי של הנהלת התיאטרון? מדוע עלינו לממן המשכורות הגבוהות והמוגזמות של המנהלים והטאלנטים בתיאטרון? וזאת לדעת - גם כאשר היה ידוע כי התיאטרון שרוי בחובות וגירעונות גבוהים המשיכה הנהלת תיאטרון "הבימה" לשלם לבכיריה ולטאלנטים סכומים מופרזים. מישהו שילם על ניהול כושל זה?
זלזול בכספי ציבור
אין לי אלא להגדיר את תוכנית ההבראה ל"הבימה" בשתי מילים: חוצפה ובושה. תוכנית ההבראה מקוממת ומרגיזה לא רק בגלל בזבוז כספי ציבור, אלא גם בגלל המסר השלילי שהיא משדרת. למוסדות ציבור דוגמת "הבימה" ודומיה, מתאפשר ואין זה נורא לגלות בזבזנות וחוסר אחריות מבחינה כספית גם אם אתה בחובות, שכן המדינה תשלם בסופו של דבר את החובות הללו. ומי זו המדינה? כולנו נשלם, ובמיליונים, על הניהול הכושל של "הבימה".
למה מחקו חובות ל"הבימה"?
תשאלו למה מחקה המדינה חובות דווקא לתיאטרון "הבימה" ולא לגופים ציבוריים אחרים המספקים שירותים חינוכיים ותרבותיים חשובים לא פחותים מ"הבימה" כגון מתנ"סים לנוער במצוקה או מוסדות תרבות למיניהם בעיירות פיתוח שנסגרו בגלל חובות?
התשובה לשאלה זו, ואני מניח שכל מי שמצוי בנושא יסכים איתי, נעוצה בעובדה שרבים מאנשי התיאטרון, ובמיוחד חברי חוג הידידים של תיאטרון זה המורכב מאנשי ממון, עסקים ובעלי תפקידים ציבוריים בעבר ובהווה, מקורבים אישית וחברתית לצמרת השלטונית בארץ. איני יכול להוכיח ולקבוע בוודאות שקרבה חברתית ואישית זו היא שגרמה לממשלה להחליט על תוכנית ההבראה ל"הבימה", אבל ניתן לומר בעדינות שקרבה זו לא הזיקה. כבר נאמר לא אחת, שבארץ, אם יש לך חברים וקשרים, אתה מסודר.
תוכנית ההבראה המקוממת של "הבימה" היא לדעתי סימפטום רחב יותר לתופעה רוווחת בארץ, שהחלטות לגבי הזרמת והקצאת כספי ציבור לגופים, מוסדות ומיזמים למיניהם, לעתים אף מיותרים ובזבזניים להחריד, מתקבלות לעתים קרובות, לא תמיד מתוך ראייה ממלכתית לאומית רחבה אלא כתוצאה מלחצים ואינטרסים צרים של קבוצות לחץ מסוגים שונים הן מהימין והן מהשמאל.
"מה אתה מציע?"
ודאי שואלים אתם מה אני מציע, הרי ללא תוכנית הבראה תיאטרון "הבימה" יקרוס. תשובתי חד-משמעית: תנו לו לקרוס ולאלתר. לדעתי יש לסגור אותו ולהעיף את המנהלים שכשלו. לא יהיה אסון גדול אם התיאטרון יהיה סגור אפילו לשנה. האמינו לי, לא יורגש שום חסך תרבותי כתוצאה מסגירתו של התיאטרון, הרי ממילא "פזל" תיאטרון "הבימה" בשנים האחרונות לכיוון המסחרי והבידורי הקל וכמה מהצגותיו היו מסוג זה. יש מספיק תיאטרונים בארץ מסוג זה.
תיאטרון "הבימה" הפך למקום מפגש חברתי לאנשי עסקים ובעלי ממון, ומחירי הכרטיסים הגבוהים לא איפשרו לקהל הרחב יותר לראות בו הצגות. הזהו תיאטרון לאומי? יש כאמור לסגור אותו, ובמקומו יוקם תיאטרון לאומי עממי שימשיך להיקרא תיאטרון "הבימה" כך שלא תהיה פגיעה בסמל. הוא יהיה מיועד לקהל הרחב ולא רק לבעלי יכולת כלכלית, כיאה לתיאטרון לאומי. מחירי הכרטיסים יוזלו ויהיו עממיים ושווים לכל נפש. אוטובוסים במימון מפעל הפיס יגיעו לעתים קרובות עם תושבים מעיירות פיתוח ויישובים "חלשים" כדי לראות הצגות בתיאטרון החדש וייעשה ניסיון לקרבם לעולם התיאטרון.
חשוב לציין כי חלק לא קטן מהאוכלוסיה, ובמיוחד מעיירות הפיתוח, לא ראה מעולם הצגת תיאטרון בחייו. ניהול התיאטרון יהיה אחראי ומבוקר. לא עוד ישלמו לטאלנטים ומפורסמים למיניהם עשרות אלפי שקלים בחודש ובכירי התיאטרון לא יסעו בעולם על חשבוננו.
הצעתי לסגור את תיאטרון "הבימה" ולשנות אופיו וניהולו היא בגדר אוטופיה ודבר שלא יתגשם כפי שאתם ודאי מבינים, לפחות לא בקרוב, שכן נחתמה בשבוע שעבר תוכנית הבראה ל"הבימה", שתביא להמשך הפעלתו פחות או יותר במתכונתו הנוכחית עם קיצוצי שכר מסוימים, תימשך העסקת הטאלנטים, אנשי התיאטרון ימשיכו כנראה לנסוע בעולם, אולי פחות; הגרעונות יימשכו ואנו, הציבור הרחב, ה"פשוט", שכף רגלו לא דורכת בתיאטרון "הבימה" בגלל מחירי הכרטיסים הגבוהים, נאלץ להמשיך לממן את הגירעונות וההוצאות הגדולות של תפעולו. הוא שאמרתי - חוצפה ובושה.

תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית הבראה מרגיזה ומקוממת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאוד הבימה בזבזנית כרוני ל"ת
י.צ.  |  30/12/12 17:50
2
לאן הולכים כספי המיסים שלנו ?
חשדנית  |  30/12/12 22:01
3
מדוע יעקב אגמון לא נחקר...
דורון לאופר  |  30/12/12 22:52
4
על מיליון שקל לרפי רשף שמעתם==
יוד יוד  |  30/12/12 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן הורוביץ
אם יש משהו שמרגיז אותי בימים האלה, זה הפטאליזם שירד עלינו, התחושה שהכל גמור, ואין טעם לטרוח    האם כך אנחנו נוהגים בחיינו הפרטיים? האם איננו רואים שהגישה הזו משרתת אינטרס מאוד מסוים, ונועדה בעצם להרדים?
ד"ר אביעד הכהן
בפרשת בר-און-חברון, נקבע גם ע"י פרקליטת המדינה והיועמ"ש לממשלה וגם ע"י ביהמ"ש העליון, כי אי גילוי ואפילו מסירת מידע לא נכון שעשוי להטעות את הממשלה ולהטות את החלטתה, אינו עולה כדי הפרת אמונים. ביהמ"ש השלום שידון בעניינו של ליברמן עשוי כמובן לחשוב אחרת, אך אז אנו צפויים למסכת של ערעור כפול
אברהם בן-עזרא
הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בישראל מנצלות נצל היטב את היתרונות שיש להן לעומת האזרח - חוסר ידע בנושאי תכנון ובנייה; חברון כיסו של האזרח שאינו מאפשר לו הגנה משפטית ראויה; לפקפק ביושר המוסד הציבורי
יהודה דרורי
לפחות שמונה חברות המוכרות לציבור, מפרסמות מידי כמה ימים את הסקרים שעשו לחיזוי של תוצאות הבחירות. ישנם פערים די משמעותיים בין הסקרים השונים,- מה שמסביר לקורא הנבון לא רק מדוע "מדע" זה אינו מדויק, (ומדוע אין להסתמך עליו) מה שאנחנו כן יודעים הוא, שלא מעט סקרים מפורסמים ומסולפים מראשיתם כדי לקדם רשימות מסוימות
שולמית קיסרי
הגרעון בגובה 20 מיליארד שקלים שנגרם ע"י נתניהו וממשלתו והשיטה לדרוש ממעמד הביניים לכסות גרעון זה מכיסו מוכיחים לדברי זליכה, כי "נתניהו לא מסוגל נפשית ומנטלית להתעמת עם בעלי הממון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il