X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התחייבות רוכש להשלים בניית דירה, אינה יכולה להפוך את הנכס הנרכש ל-"דירת מגורים" לצרכי מס רכישה
▪  ▪  ▪
דירה בבנייה. נחשבת כדירת מגורים לצורכי מס רכישה? [צילום: פלאש 90]

לאחרונה (20.12.12) ניתן על-ידי ביה"מ העליון פסק דין בעניין יהונתן לנגר (ע"א 3440/11), שדווקא הזכייה בו של רשות המיסים, מסייעת רבות לנישומים במקרים של קבוצת רכישה. באותו עניין רכש מר לנגר שלד בית מגורים, וביקש לשלם מס רכישה כאילו רכש דירה, על יסוד התחייבות שנתן כי ישלים את הבניה לדירת מגורים תוך 6 חודשים ממועד הרכישה. טענתו נדחתה ע"י מנהל מיסוי מקרקעין, ע"י ועדת ערר, ולאחרונה גם ע"י ביה"מ העליון, בקבעו כי הינה עומדת בניגוד ללשונו הברורה של החוק.
סעיף 9(ג) לחוק מיסוי מקרקעין, מגדיר את המונח "דירת מגורים" לצרכי מס רכישה, ככולל גם דירה שבנייתה טרם נסתיימה ובלבד שקיימת התחייבות מצד המוכר לסיים את הבנייה. ההגדרה חלה מילולית כאשר המוכר הוא המתחייב לסיים את הבניה (רכישת דירה מקבלן "על הנייר") ולא כאשר ההתחייבות להשלים את הבנייה היא של הרוכש עצמו (כפי שהיו הנסיבות בפסק הדין). מסקנה דומה עולה מתקנות מס רכישה, שכן כאשר ביקש המחוקק להרחיב את הטבת המס באופן שתכלול גם דירה שאינה מוגמרת נעשה הדבר באופן מפורש ובלשון ברורה (לדוגמה בתקנות 11 ו - 12 לגבי רכישת קרקע לצורך בניית בית מגורים לעולה חדש או לנכה).
ביה"מ דוחה את הטענה לפיה ניתן להסיק אחרת מפסיקה קודמת בעניין חסון (ע"א 501/03), בה נקבע שלעניין פטור ממס שבח (לפי סעיף 49ה) אין מניעה מבחינה לשונית להכליל בגדר "דירה אחרת" גם דירה הנבנית בבניה עצמית. פסק הדין בעניין חסון סוייג לנסיבותיו (מס שבח ולא מס רכישה) תוך שצויין כי באותו מקרה לא הייתה סתירה ללשון החוק.
נימוקי פסק הדין בעניין לנגר, בו זכתה רשות המיסים, יפים כלשונם, על-מנת לדחות את טענות הרשות בנושא קבוצות רכישה. במספר מקרים טוענת הרשות כי יש לראות בחברים בקבוצת רכישה כאילו קנו דירת מגורים מוגמרת אף עוד קודם לתיקון החקיקה מיום 1.1.11 שקבע כך במפורש. הרשות מבססת את טענותיה על התחייבות הרוכשים בקבוצת הרכישה להשלים את הבנייה, ועל פסק הדין בעניין חסון. שתי טענות אלה, נשללו במפורש ע"י ביה"מ העליון.
זאת ועוד, בהתאם לכללי המשפט המינהלי, וכפי שנקבע לאחרונה בעניין עיריית תל אביב (ע"א 151/10), מן הראוי שהרשות לא תעלה טענות סותרות בתיקים שונים. לכן, טענות הרשות בעניין לנגר, ובוודאי העובדה שאלה התקבלו ע"י ביה"מ, מחייבות לדעתנו שינוי מדיניות של הרשות וביטול שומות מס הרכישה ביחס לחברי קבוצות הרכישה.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין ואלתר עורכי דין.
תאריך:  31/12/2012   |   עודכן:  31/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בתים משותפים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס רכישה בדירה שבנייתה טרם הסתיימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
מסופר עליו על שמריהו לווין שהגיב על ההתפעלות של חבריו מן הרטוריקה של אחד הדוברים באומרו "צום נישט רעדען קומט עס נישט" כלומר, ואני מתרגם האמרה המושחזת על-פי כוונתה תרגום חופשי, "אילו שתק היו דבריו מרשימים פי כמה"
הרצל חקק
הרצל חקק מעיין בספרים "התנ"ך שאהבנו" ו"מכונת הדיבור בתורה מורה שפות" - ושניהם עוסקים בנושא השפה העברית. האחד מוקדש לשפה העברית ולביטויים בספר הספרים, ואילו השני בתהליך ההתהוות של העברית החדשה. הרצל חקק מנסה למצוא שבילים בין הספרים, כדי להבין את סוד השפה העברית
איתן קלינסקי
ח"כ רותם לא גאל את אלפי יוצאי חבר העמים מחובת טיול למדינות מעבר לים, תשלומים למלונות ול"מעכרים" בארץ ובחו"ל שמסדירים עבור הזוג את כל הניירת הדרושה במהירות שיא, אך "ישראל ביתנו" ממשיכה למכור מצגי שווא של מי שכופפה את הממסד הרבני
עו"ד משה גולדבלט
ראוי לשים לב שעמיר פרץ מתכחש לכל מה שאמר לפני שלושה שבועות והבחירות יתקיימו בעוד כשלושה שבועות. אלו התחייבויות יספיק לשכוח עד ליום הבחירות?
אברהם שרון
נבוכה, סמוקה, מבוהלת טיפה, מעצם השאלה שהתבקשה לשאול את הלקוחות, שאלה אותי הקופאית מרים, האם אני רוצה לתרום. אני רוצה. אני מבין שאני צריך לתרום. אני מוכן לתרום. אבל אנא, לא כאן, לא עכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il