X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ולמה "עלה ירוק - הרשימה הליברלית" היא אולי האופציה השפויה ביותר בבחירות 2013
▪  ▪  ▪
עלה ירוק וליברלי [צילום: פלאש 90]
אומרים [קנ] לחופש [עמיעד סוטו]

האחרונים מובילים
הח"כים מתחתית רשימת הליכוד מובילים כעת את המפלגה – אנשים שחוטאים גם בהסתה לאומנית וגם בפופוליזם כלכלי. הוסיפו לכך את האיחוד הבעייתי בין הליכוד לישראל ביתנו, ותגלו שפניה של המפלגה הלאומית ליברלית אינם בהכרח לכיוון הליברלי

גילוי נאות: מעולם לא הצבעתי ל"עלה ירוק" – למרות שמאז ומתמיד אני תומך בלגליזציה של קנאביס. עד לפני חודש הייתי חבר ליכוד.
הצטרפתי לליכוד ממניעים אידיאולוגיים – ליברליזם. הליכוד היא המפלגה הלאומית-ליברלית, לפחות על הנייר. מה הם עקרונות הליברליזם? חירות הפרט, חופש כלכלי, ממשלה קטנה, שלטון החוק ושוויון בפניו, שוויון הזדמנויות. ז'בוטינסקי, אתם יודעים.
המאבק הפנימי בליכוד לא פשוט – זו מפלגה דמוקרטית והכוחות המאורגנים שם חזקים ורבי השפעה. ח"כ חיים כץ, שהעיד על עצמו כבר כשותף להשקפה הכלכלית הסוציאליסטית של שלי יחימוביץ' וששותפיו הטבעיים להצעות חוק הם דב חנין ועפו אגבארייה, הוא ממליך המלכים של המפלגה ויש לכך מחיר רציני למשלם המיסים.
הכוחות הדתיים חזקים ועוסקים בשלהם – פעילות נמרצת למען מפעל ההתיישבות ביו"ש ולמען עולם התורה החרדי, פחות למען כלל הציבור. פייגלין הוא לכאורה ליברל ואפילו תומך לגליזציה, אבל יגיע לכנסת עם חזון בעייתי עבור המדינה שלנו, לדעתי.
כשנתקלתי בתופעה של אלפי חברי ליכוד שפקודים במקביל גם לבית היהודי ומצביעים בפריימריז בשתי המפלגות (בניגוד לחוק), הבנתי שהדרך עוד ארוכה עד שנצליח אני וחברים נוספים בפורום הליברלי בליכוד ובליכודניקים החדשים לייצר מוקד כוח רציני (וציני) מספיק כדי לנצח.
בין ה"לאומי" ל"ליברלי"
כעורך "מדד החופש" באתר כנסת פתוחה עקבתי אחר פעילות החקיקה של כלל חברי הכנסת בנושא הליברלי – מצאתי שסע רציני בליכוד בין ה"גווארדיה הישנה" – בגין, מרידור, איתן - שהובילה את המדד הליברלי, לבין החדשה – דנון, כץ, אלקין - שהייתה במקום נמוך מאוד במדד. בעיניי הדבר העיד על הקונפליקט שבין ה"לאומי" (שלא לומר לאומני) לבין ה"ליברלי" במפלגה הלאומית ליברלית. והנה הגיעו הפריימריז האחרונים במפלגה וראה זה פלא - כמעט כל מובילי "מדד החופש" של הליכוד נבעטו הביתה.
לעומת זאת הח"כים מתחתית הרשימה מובילים כעת את המפלגה – אנשים שחוטאים גם בהסתה לאומנית וגם בפופוליזם כלכלי. הוסיפו לכך האיחוד הבעייתי בין הליכוד לישראל ביתנו, ותגלו שפניה של המפלגה הלאומית ליברלית אינם בהכרח לכיוון הליברלי. וזה מסוכן.
זה מסוכן כי השיח הכלכלי חברתי בישראל הוא שטחי להדהים. הפוליטיקאים כולם רוכבים על רוחות רוטשילד, כולם טוענים שהם יודעים איך להגיע ל"שוויון" ודרכו ל"צדק חברתי" – הם מציעים לנהל לנו את החיים והכסף, כי הם לכאורה יודעים יותר טוב מאיתנו. כמובן שעוד הוצאה ממשלתית משמעותה עוד נטל על הציבור. כולם משמאל ועד ימין הם איפשהו על הספקטרום הקולקטיביסטי. כשפרופ' יוסי יונה מצטייר כסמכות כלכלית של מפלגת העבודה אתה יודע שאנחנו בצרות.
האופציה השפויה למצביע
באקלים הציבורי הזה "עלה ירוק - הרשימה הליברלית" היא האופציה השפויה למצביע הליברלי ממרכז המפה הפוליטית. כשם שאני הצטרפתי למהלך הזה, אני יודע ומאמין שיהיו עוד כמוני, תומכים חדשים במפלגה הזאת ובאג'נדה הליברלית. זו המפלגה היחידה שרצה לכנסת עם מסרים של חירות הפרט וחופש כלכלי, הפרדה אמיתית של דת ממדינה – וכן, גם נושא אי-הפללת צרכני הקנאביס שהוא נושא חשוב מאוד – מדובר באזרחים נורמטיביים שנרדפים ללא סיבה על-ידי רשויות החוק ושוק שחור שמכניס מיליונים רבים לכיסיהם של ארגוני פשע וטרור.
אבל מעבר לקנאביס, בנושא החברתי-כלכלי – חשוב לזכור שישראל נמצאת בתחתית כל מדדי החופש הכלכלי בעולם הרחק מתחת למדינות סוציאל-דמוקרטיות מובהקות כשבדיה. אנחנו משק כמעט סובייטי, גטו כלכלי סגור מסוגר ומפוקח לזרא. מהמצב הזה מרוויחים המונופולים הממשלתיים והפרטיים כאחד והם נאבקים לשמרו תוך שיתוף פעולה עם שלוחיהם הרבים בכנסת ובממשלה. העובדה שהציבור מאמין שהבעיות שלנו הן בעיות שנוצרו כתוצאה מליברליזם היא אסון תודעתי, לא פחות מזה – והליכוד וה"ליברל" העומד בראשו לא טורחים לנסות ולהסביר.
למען החירות והחופש
גם אם אתם לא מסכימים עם עמדותינו, אתם בוודאי מסכימים שלצד הקומוניסטים והסוציאליסטים (מימין ומשמאל) כדאי שיהיה גם קול ליברלי בכנסת. הליברל רוצה לצמצם את מעורבות הממשלה בחיי האזרח ובכיסו, ולא מתיימר לכפות עליו מערכת שירותים אחידה ו"שוויונית" – שכמובן באופן פרקטי לא יכולה ממש לעבוד בישראל בה רק חצי מהאוכלוסיה עובד ועוד פחות משלם מיסים ישירים. הליברל רוצה שהממשלה תתפנה לטפל רק בחלשים ביותר ובאלו שבאמת לא יכולים לטפל בעצמם, במקום לנסות לנהל ולמשטר לכולם את החיים.
אנחנו בעלה ירוק - הרשימה הליברלית, נעשה הכל על-מנת לקדם את חירות הפרט והחופש הכלכלי, ואת צמצום התערבות הממשלה בחיי הפרט. נפעל לייעול השירות הציבורי וביטול של חוקים מיותרים ואנאכרוניסטיים. אנחנו לא שבויים של קבוצות לחץ כאלו ואחרות, אנחנו צעירים נמרצים ומוכשרים - קראו את המצע שלנו [מצורף מעלה] בראש פתוח ותנו לנו צ'אנס.

דף הפייסבוק שלנו
הכותב בן 25 מתל אביב - איש טלוויזיה. משמש כמנהל הקמפיין של "עלה ירוק - הרשימה הליברלית".
תאריך:  02/01/2013   |   עודכן:  02/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך עזבתי את הליכוד והצטרפתי לעלה ירוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שנאת הדתיים בוקעת מהכתבה
נ.פ.  |  2/01/13 15:08
2
עלה-ירוק כמו הליכוד מוכרים
סם הזיה להמונים  |  3/01/13 18:19
3
כתבה הזויה תחת השפעת סמים
מחנך בכיר  |  5/01/13 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ד"ר חיים שיין
בשיא הייאוש של השמאל הופיע המנחם הלאומי, נשיא המדינה שמעון פרס. הנשיא ראה כי מעשי ידיו טובעים בים ורוב אזרחי ישראל אומרים שירה והלל, והחליט לשלוף מהכובע את השפן הוותיק, המצולק והמרוט - תהליך השלום. ניסיון לא תמים לבצע החייאה לאג'נדה המופרכת של השמאל, ששירתה אותו בנאמנות שנים רבות
יוסי שחר
מדהים הזלזול באינטליגנציה הבסיסית של צרכני התקשורת. וכי לא מלעיטים אותנו השכם והערב, על הריבון ועל חשיבות הדמוקרטיה. וכי הוראה לצבא לקחת חלק בעקירה של יהודים זו לא הוראה פוליטית?, להרוס את מאחז עוז ציון בבנימין, שפונה ואוכלס מחדש בערב הבחירות - זו לא הוראה פוליטית?
זאב בן-יוסף
התקפות בוטות על "הבית היהודי" ועל בנט, עלולות לגרום דווקא לליכוד להידחק ולהצטמצם לגטו של מפלגה קטנה שאפילו תומכיה המעטים מתביישים בה.
דרור אידר
חמאס? נסראללה? אירן? הצחקתם את נוני. מה שחשוב עכשיו זה להילחם בנתניהו. לשם כך הוא מוכן גם לחבק את אויביו - ציבור החלוצים ביהודה ושומרון    הגרעין העמוק של התקשורת הישראלית ובראשה "ידיעות" נמצא ברצון להשפיע על המציאות, לקדם את רעיונותיו של חוג חברתי ואידיאולוגי מצומצם ביותר
ראובן לייב
בראיון מיוחד ל"ג'ואיש פוסט" האמריקני מטיל יאיר שמיר, כוכבו החדש של "הליכוד ביתנו", ספקות בנכונותם לשלום אי פעם עם ישראל ומספר על הירתמותו לפוליטיקה כהגשמת צוואתו הרוחנית של אביו, ראש הממשלה לשעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il