X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניצחון של נתניהו וממשלה צרה יבליטו את הצורך לעקור את "השיטה" מהשורש. ומאידך-גיסא, ממשלה רחבה תהיה אסון, משום שהיא תאפשר לציבור לחזור לנמנם ולהשאיר את שלטון ההון על-כנו. המטרה בבחירות הקרובות היא התמוטטות "השיטה"
▪  ▪  ▪
בחירות 2013. למוטט את "השיטה" [צילום: פלאש 90]
ה"ספונטניות" של שלי
כפי שנאמר בספר: "ביישנות זה כשאתה מפנה את ראשך ממשהו שאתה רוצה. בושה זה כשאתה מפנה את ראשך ממשהו שאתה לא רוצה". ליחימוביץ', כמו לתאום שהיא כל-כך רוצה להחליף, אין בושה. הוא עמד לצד שרית חדד ששרה לו "אתה תותח", תמורת 80 אלף ש"ח, ויחימוביץ' הכינה לעצמה מעודדות בשוק, ביימה הגעה "ספונטנית" על זוג אופניים

לא רק בזמני בחירות, אבל במיוחד בזמנים כאלה, כותרות פוליטיות הן כמו "עתידות" של המסטיק האלמותי "בזוקה". זה מדהים לראות, לקרוא או לשמוע, את מי שמתיימרים להנהיג את המדינה הזו מבטאים את עצמם, תוך נתק, כמעט מלא, מן המציאות.
כל אחד כותב את העתידות שלו. "באנו לשנות" (לפיד), או "התקווה תנצח את הפחד" (לבני), או "שלי טובה בשבילך" (יחימוביץ'), "הכוח להנהיג" (ביברמן), "משהו חדש מתחיל" (בנט).
כאשר אדם בר-דעת פותח מסטיק בזוקה ומגלה שכתוב בו משהו כמו "עד גיל 30 תגיע לירח", סביר להניח שהוא לא יוצא מיד לקנות לעצמו חליפת חלל, והוא לא רץ מהר לנסח את "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". עד כמה הפוליטיקאים שלנו הם בריות ברות-דעת, ניתן לראות על-פי מידת המוכנות שלהם לנהוג בהתאם לנוסח העתידות המופיע במסטיק שלהם, אותו, כזכור, כתבו עבור עצמם.
מקור העושר - המחאה "לפקודת עצמי"
הפוליטיקאים שלנו כבר לא מסתפקים בלחלק לעצמם מחמאות. פעם, ממש עד לא מזמן, הם נהגו לתור בשווקים לפני מערכות הבחירות, מלווים בלהקת מעודדות שהביאו עמם מהסניף המקומי, ולעודד את עצמם. מן סוג של עדלאידע פוליטית. כל פוליטיקאי מדד את התחפושת של עצמו, ואז יצא לרחוב לעודד את עצמו. גרסת המגרב הפרובינציאלית של בגדי המלך החדשים.
שלי יחימוביץ' עוד ניסתה את זה בשבוע שעבר. גרסת מפלגת העבודה לסרט "קרוב להחריד ורועש להפליא". וכפי שנאמר בספר: "ביישנות זה כשאתה מפנה את ראשך ממשהו שאתה רוצה. בושה זה כשאתה מפנה את ראשך ממשהו שאתה לא רוצה". ליחימוביץ', כמו לתאום שהיא כל-כך רוצה להחליף, אין בושה. הוא עמד לצד שרית חדד ששרה לו "אתה תותח", תמורת 80 אלף ש"ח, ויחימוביץ' הכינה לעצמה מעודדות בשוק, ביימה הגעה "ספונטנית" על זוג אופניים.
הדבר דומה למי שכותב מכתב לעצמו, שולח אותו לעצמו, ואז פותח את המכתב בציפייה דרוכה, ומגלה בתוכו המחאה "לפקודת עצמי". געגועי לרבין שהיה נבוך בקרבת המצלמות, לבן-גוריון שעמד על הראש כדי להיטיב לראות את העולם, והתגורר בצריף במדבר.
לעג לרש
המצביעים מתוסכלים. בכל אשר אלך אני פוגש אותם, מדבר איתם, מנסה להבין מה ישפיע על הצבעתם. לאן פניהם בקלפיות. המסקנות האישיות שלי הן שבאמת רוב הציבור לא ממש מתכוון להצביע, ובין אלה שמתכוונים להצביע, הרוב לא בטוח בכלל למי יצביע. הפוליטיקאים מתוסכלים כי אינם ממריאים. המצביעים מתוסכלים כי הפוליטיקאים ממריאים בעיקר על אדי ההבל של עצמם.
תמונת הבחירות אינה תמונת "אתה תותח". היא גם אינה התמונה שמנסה לייצר ציפי לבני ובה נראים שלושה קוריוזים מאחדים כוחות כנגד "עננת הביברמן", האופל הגדול המסתיר את ישראל מעצמה. תמונת הבחירות אינה הבנט שמביט אלינו בחוצות מכל שלט. תמונת הבחירות הזו היא, ללא צל של ספק, התמונה שגדשה את הרשתות החברתיות, ובה נראית אישה מבוגרת מחטטת בפחי האשפה, מתחת לשלט גדול ובו הדיקטטור נתניהו מחייך ומבקש את "הכוח להנהיג".
בוקר טוב לך ארץ חדשה
כל קנוניה נוספת שנחשפת במסגרת "משחקי הכס" של הפוליטיקאים בישראל, מרחיקה את הבוחרים מהקלפיות, ומרחיקה את ישראל מעצמה. לכאורה, מתנהל פה קרב על עתידה של מדינה, אך בפועל, זה אינו קרב על עתידה, כי אם על עברה. העבר משחק בבחירות הללו תפקיד מכריע, הרבה יותר מן העתיד.
המאבק אינו בין "ימין" ל"שמאל", אלא בין "עקום" ל"ישר". מתנהלים כאן שני מאבקים שאין מרבים לדבר בהם, כפי הנראה, משום שהעיסוק בהם עשוי לטרוף את הקלפים של השחקנים הראשיים. אבל השחקנים הללו משחקים על חיינו ובכספינו, ולפיכך, חובה עלינו להניח על השולחן את הקרבות האמיתיים ולדון בהם.
הקרב הראשון הוא בין ליברלים לפשיסטים. הליברלים רוצים לראות בישראל את החזון האנושי, והפשיסטים רוצים לראות בישראל מדינת הלכה לאומנית בסגנון מוחמד מורסי, רק בגרסה יהודית.
הקרב השני הוא בין המודל של "הון-שלטון", לבין הניקיון של המערכת הציבורית. הקרב הזה הוא בין המשועבדים מבחירה או מכורח כחיות המחמד של בעלי-הון, לבין מי שאינם מוכנים להשלים עם העובדה ששליחות ציבורית הפכה למשלח-יד, של מי שעושים לביתם תוך כדי שירותם.
השמש זורחת, גם כשמעונן
המשחק הנוכחי של כל מי שמתיימרים להנהיג ניצחון (אישי) בעד נתניהו או כנגדו, מול נתניהו או לצידו, הוא המשכו של המשחק הקודם (מי יהיה מספר 2 של מי). בכל מקרה, גם אם יצליחו לעגל את המשולש, ולמנות את עצמם לשלושה מספרי אחד, התוצאה תהיה אותה תוצאה.
כשלעצמי, מעדיף ניצחון של נתניהו, וממשלה צרה. את שלושת הנלעגים מטעם עצמם, אני מעדיף כאופוזיציה חזקה, ובתוכה מלחמת הישרדות על הזכות להוביל את המחנה הליברלי מול הפשיסטים, וכלי הקרב שלהם יהיו המלחמה בהון-שלטון, וניקיון הזירה הציבורית. שיילחמו ביניהם מיהו האופוזיציונר הבולט שיזכה בבחירות הבאות (ממילא הבחירות הבאות ייערכו בתוך שנה).
ניצחון של נתניהו וממשלה צרה, יבליטו את הצורך לעקור את "השיטה" מהשורש. ומאידך-גיסא, ממשלה רחבה תהיה אסון, משום שהיא תאפשר לציבור לחזור לנמנם ולהשאיר את שלטון ההון על-כנו. המטרה בבחירות הקרובות היא התמוטטות "השיטה".
אם לא נמוטט את "השיטה", נקבל שוב, בפעם המי-יודע-כמה, מלוכה של שוטים.

תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם תחתון בקומה עליונה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"שלטון ההון "
קרל מרקס  |  6/01/13 15:16
2
הכותב לא רואה את המצאיות.
זקן  |  7/01/13 14:42
3
עובדה
יואל ק  |  7/01/13 20:06
4
בקיצור: צריך להצביע נץ
מזכיר_המדינה  |  8/01/13 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ישי פרידמן
הצעירים החרדים שרוצים לצאת לעבוד, הנשים החרדיות שרוצות ח"כיות, וסתם חרדים שמאסו בהתנהלות העסקנית – כולם נוטשים את יהדות התורה. למרות הגידול הדמוגרפי בחברה החרדית-אשכנזית, קרוב לעשרים שנה המפלגה שמייצגת אותם מדשדשת בין 4 ל-6 מנדטים ולא מצליחה להמריא
סופיה רון-מוריה
כ-800 ערבים עזבו את ישראל בעידודו הנמרץ של אריה קינג, מספר ארבע ברשימת עוצמה לישראל. אם ייכנס לכנסת, הוא ינסה להרחיב את הפרויקט לממדים לאומיים
סופיה רון-מוריה
שתי המועמדות הכמעט ודאיות להצטרפות לממשלת נתניהו הן שס ו'יש עתיד'. אחרי שיצורפו יתלבט נתניהו בין בנט ללבני או יחימוביץ'
סופיה רון-מוריה
שבועיים לפני הבחירות, הרושם הוא שמפלגת השלטון משותקת. אין התייעצויות, אין ישיבות סיעה, הח"כים ממודרים, ולא רק הם; השרים ישראל כ"ץ וסילבן שלום שומרים מרחק ומסתייגים בשיחות סגורות מראשי המטה, גדעון סער וגלעד ארדן. האם יצליח פינקלשטיין לעצור את הסחף השלילי בסקרים?
אריאל כהנא
על המשפט נגדו: "קודם כול קובעים שאתה אשם ואחר כך מסדרים הליך רשמי כדי להוכיח את זה"    על הירידה בסקרים: "שטויות במיץ עגבניות. לפי הסקרים שלנו אנחנו עומדים סביב 37-8 מנדטים"    על 'הבית היהודי': "מי שיקבע שם זה לא בנט אלא הרב מלמד והרב דב ליאור. החבר'ה אלה פוגעים לפעמים בהתיישבות יותר מהאויבים בשמאל"    על הדחת אילון: "יש הרבה דרכים לתרום ולא חייבים להיות ח"כים. לא קיבלתי את ההחלטה לבד"    שבועיים וחצי לפני הבחירות, שר החוץ לשעבר מדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il