X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אומנם יעזבו תלמידי הישיבות את ישראל מאימת גזירת הגיוס המאיימת על ראשם, אולי יהיה זה הצעד הראשון בשחרור המדינה מהנטל הכבד שהיא נושאת בו כדי לקיים את רבבות האברכים; ואולי גם תוצאת הירידה מן הארץ שעליה מדבר הרב עובדיה יוסף - תאלץ את אלה ש"תורתם אומנותם" להתחיל לעבוד כדי להתקיים
▪  ▪  ▪
הרב עובדיה יוסף. מה הוא אומר בעצם? [צילום: פלאש 90]
הרב יוסף: יותר מנדטים, ונכפיף את רה"מ
עידן יוסף
מנהיגה הרוחני של שס אומר שככל שלשס יהיו יותר מנדטים כך היא תוכל להכתיב לממשלה מה לעשות * הורה לאברכים לסגור את הספרים ולסייע למפלגה
לרשימה המלאה

כל מי שמכיר מקרוב את הרב עובדיה יוסף המנהיג הרוחני של שס טוען כי האיש גאון, ממש "בור סוד שאינו מאבד טיפה" בכל מה שקשור בדברי התורה. לא לי לחלוק על הקביעה הזו. אבל בעיניי, השאלה החשובה יותר היא האם הרב עובדיה איש חכם מכל אדם.
הסיבה לתהייה זו שלי מקורה בדברים שהשמיע בשיעור השבועי שקיים בנושא גיוס אברכים לצה"ל ובמשמעות הנגזרת מן הדברים האלה. וכה פסק הרב שחסידיו מכנים אותו מרן (מורנו ורבנו) ו"פוסק הדור", כי אם ינסה מישהו לחייב את האברכים לשרת בצה"ל, "נצטרך לעזוב את ארץ ישראל כדי שיעזבו (יניחו לנפשם) את בני הישיבות".
מי שמנסה לרדת לסוף הדעה המפתיעה הזו ולהבין את משמעות הדברים של הרב - מבלי להתייחס למה שנאמר כאל איום על החברה הישראלית, או אולי כאל הבטחה מקורית ומשמחת - יכול בנקל להגיע למסקנה, כי הנה סוף-סוף בא לנו הגואל ומצא פתרון גאוני לסלע המחלוקת המפלג את שני המחנות - חרדים וחילונים - גיוס תלמידי הישיבות וחלוקה שווה של הנטל.
לא עוד חיי רווחה
אם תחליט הנהגת ישראל שראוי לאמץ את עמדתו של הרב כפשוטה, הרי זה מה שיקרה בפועל: ראשית - אם כל רבבות האברכים יירדו מן הארץ תחסוך המדינה את המיליארדים שהיא משלמת כיום עבור דמי המחיה של תלמידי הישיבות ואת הכסף הכבד שהיא מוציאה מדי שנה מארנקה המצומק כדי לקיים ולפתח את המערך של הישיבות המתרבות כפטריות אחר הגשם.
שנית - כל אותם אברכים שיירדו מן הארץ בכורח הגזירה המאיימת של גיוס לצה"ל ייאלצו להתחיל לעבוד במדינות הים שאליהן יגלו את עצמם כדי למצוא פרנסה הולמת. ושוב לא יוכלו לחיות ברווחה תחת כנפיה המטפחות של הסיסמה שהפכה לשם דבר - "תורתם אומנותם".
אמירה שלא כפשוטה
ואולי, בעצם, בורים ועמי ארצות שכמונו אינם מסוגלים בכלל להבין את חוכמתו העמוקה מני ים של הרב שבעצם אינו מתכוון לפשט אלא לדרש. שהרי אולי כל כוונתו של הרב להבהיר לעדת מאמיניו כי אולי עדיף שלא לרדת מן הארץ אלא להישאר בה כדי שיוכלו למצוא לעצמם כאן, בארץ הקודש, עבודה מפרנסת ולא רק להתקיים על חשבון הציבור החילוני שמפרי עמלו הם חיים.
את דברי הגותו המופלאים של הרב עובדיה ניתן לפרש, ממש כמו דבר-תורה, כפי שמלמדים אותנו חז"ל במסכת אבות, כאשר הם אומרים על לימוד התורה: "הפוך בה והפוך בה שהכול בה". כלומר: כל פסוק בתנ"ך, או כל אמירה שיצאה מפיו של הרב עובדיה, ניתן לפרש ברבדים שונים - המעשי, ההלכתי, הפילוסופי, הקבלי. ועל כן, אולי, טוב נעשה אם לא נשפוט כפשוטם את דבריו המפתיעים של מרן - וכל איש בפרשנותו יחיה.

תאריך:  08/01/2013   |   עודכן:  08/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום או הבטחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה ההבדל בינו לחומיינים ?
ישמעאל  |  9/01/13 07:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דן אלון
משך דורות רבים קיבלנו עלינו את הגזירה, כאילו הון-שלטון היא עובדה שיש ללמוד לחיות עמה. הפשע המאורגן כבש את השלטון, משועבד בעצמו לבעלי ההון, ודאג להשתיק את העיתון. הכל קרה כי ברחנו מהזירה הציבורית והפקרנו אותה בידי המושחתים. ואז התעוררנו
ד"ר סוזי קגן
כולנו מושפעים מדעותיהם של הסובבים אותנו, וברוב המקרים הדעה הפוליטית שלנו דומה לקרובינו    פעמים רבות, אנו לא בודקים לעומק את הצרכים שלנו ואת הנושאים שחשובים לנו, לכן אני ממליצה לעשות "בדק בית"    קראו את המצע שכל מפלגה מציעה ומה האידיאולוגיה שלה, אולי תופתעו ותראו כי יש מפלגה חדשה שדווקא היא מתאימה לרצונכם
שולמית קיסרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו אוהב או לא אוהב את המדינה? נראה כי "קינג ביבי" אוהב את עצמו ואת שרה רעייתו. הבזבוז הנורא בבית ראש הממשלה אינו עדות לאחריות מצידו    מספיק, ביבי הביתה!
יחזקאל מוריאל
אזרח מבולבל נשאל: "תגיד בבקשה, במי תבחר?" ענה: "לא אבחר, אפילו אם ילעיטו אותי במכות נמרצות, ויקחו אותי על אלונקה ישר לבית-חולים"    קצת הומור טרם בחירות
שמעון זיקרי
האם אתה בן אנוש או גרב משומשת?    הגיעה העת לעמוד מול המראה ולהשיב לשאלה המתבקשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il