X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה אותיות של מפלגות שצדו את עיניי. האם זה אומר משהו על המפלגה? אני מאמין שיש לסימבוליות המון משמעות ובעידן יועצי התקשורת, שום דבר כבר לא תמים
▪  ▪  ▪
לכל אות יש משמעות [צילום: פלאש 90]

כשציפי לבני כיסתה את כל אוטובוסי ארצנו במודעות התנועה, זה היה בסדר (על-אף שהייתי מעדיף שהתחבורה הציבורית לפחות תעבוד כמו שצריך אם כבר היא עושה על גבנו פרסומות). גם חידות ההיגיון שלה על אסון מול פתרון ועוד להגיד שזה חומר למחשבה, השאירו אותי שלו (על-אף שאני מעדיף חומרים אחרים למחשבה). אבל כשפתק ההצבעה שלה שמודבק על כל אוטובוס נשא את האותיות צפ, כאן כבר לא יכולתי יותר.
זה שהבחירות הן פרסונליות ואף אחד לא מצביע עבודה, ליכוד, הבית יהודי - אלה, שלי, נתניהו ובנט, נו מילא; זה התחיל לדעתי עוד עם יצחק רבין, שאחד מהיועצים הציע להעמיד אותו בפרונט ובתנועת העבודה התחלחלו עד שהבינו שאם הם רוצים את השלטון כדאי להם לעשות כך. גם אינני קשיש המזדעק שפעם הכל היה אחרת והייתה לנו נבחרת, אני יודע שהיום הכל הרבה יותר אישי, בתקופת הריאליטי בה אנו חיים, וזה בסדר.
אבל כאן באה ציפי לבני, זאת שוויתרה על מנעמי השלטון בגלל דרך שהיא מאמינה בה והקימה תנועה, שאין לה שם בכלל, ולא רק זאת אלא אותיות ההצבעה הן צפ. יש מחל, אמת, טב, מרצ ועוד, וכאן יש צפ. היינו ציפי לבני היא הדבר החשוב כאן וכל השאר לא חשוב, אפילו לא צריך לתת שם למפלגה. זו פשוט תנועה. בלי שם, סתם תנועה שעניינה לקדם את צפ, שזה מה שחשוב.
ארץ חדשה
אלדד יניב, הוא האיש והוא המפלגה. כל השאר - עיטורים וקישוטים. כל מה שהוא אומר זה: "אני הייתי שם והכל שם מושחת, חזרתי בתשובה ועכשיו תנו את הקול שלכם בשבילי כדי שאתקן ואעיף את החבר'ה השבעים שם". האות שהוא בחר שתייצג אותו היא האות ז'. על פניו אות נחמדה, אחת מעשרים ושתיים האותיות, אך בל ניתמם, אלדד רוצה שנכניס זין לקלפי. אות שבאה להתריס ולומר מה האזרחים חושבים על כל הפוליטיקה הזאת. הוא לוקח את הפתק הלבן המחאתי ומתריס איתו הלאה.
יניב, מלווה בסרטונים מפחידים על דולרים בגרביים ומאפיית הון-שלטון, שאוחזת את האזרח התמים באזור שמכונה כמו פתק הבחירות שלו, מנסה למוטט את שלטון ההון. אין תחקירים מבוססים, אין ראיות חותכות, רק אלדד שמיישיר מבט. בצידו מונחים, אלה בצד אלה, סמלים אנרכיסטיים וציוניים, על-אף הקשר המפוקפק בין השניים. תפאורה של הרצל יחד עם מסכה של ונדטה. כל רדיפה של גוף תקשורת (כפי שקרה ב-ynet) רק מעצימה אותו, והטענה שאף גוף תקשורת לא נותן לו במה היא ממש לא מדויקת. ראו כמה זמן מסך מקבלות שאר המפלגות עם אחוזי המנדטים כמו של יניב שמנבאים הסקרים. בקיצור, מפלגה שרוצה שנשים ז' בקלפי, בצורה ילדותית קצת, עם פזילה לאנרכיזם ואוטופיה.
עוצמה לישראל
נץ! מפלגת עוצמה לישראל לא מותירה לנו מקום לספק שהם נציים. הם יעמדו על שלהם ויכריחו את הערבים להיות ישראלים. כמו שליברמן הראה בפעם הקודמת, שפחדים המבוססים על עימותים בין האוכלוסיות השונות תרבותית, לאומית וזהותית, תוך דיבור על חוקים וזכויות, זה עובד. אמסלם לעומת זאת בחר באות ץ סופית. קצת מבלבל בעוד שגם הוא וגם בן-ארי הם מזרחיים, דתיים עם זקן (כן, זה אולי נשמע גזעני ומתייג, אבל מה לעשות, המוח שלנו עובד בתבניות ובמקרה הזה זה יכול היה לבלבל). אמסלם מצדו רוצה להראות בדיוק את ההפך, את הסבלנות והפתיחות של היהדות מבלי להיכנס לנושאים הלאומיים והביטחוניים.
הבית היהודי
הבית היהודי זה בעצם איחוד בין המפד"ל לאיחוד הלאומי. וכבר בסיבוב הקודם שהם ניסו להתאחד ללא הצלחה הם בחרו ב-טב. איחוד הפתקים, ב' המסורתית של המפד"ל, יחד עם ט' של מולדת תחילה ולאחר מכן של האיחוד הלאומי, יצר את המילה טב. אבל הדגש שהם רוצים לתת מעבר לפורמליות של איחוד הרשימות, זה שיהיה פה טוב.
יש עתיד
ואם כבר פה, אז יאיר לפיד אומר לנו "יש עתיד!". איפה יש עתיד? אתם שואלים את עצמכם, והוא עונה, פה! בפתק של המפלגה. כן פה, אלו צמד האותיות של יש עתיד.
עלה ירוק
עלה ירוק זה קנ. כמובן שהכוונה היא לקנ-ביס.
קדימה
כן. קדימה מבטיחים לנו (והיום זה נראה תלוש מאי פעם), בדומה אולי למה שהבטיח אובמה בבחירות. כן, אנחנו יכולים.
ושאר המפלגות המסורתיות מבטיחות לנו המון מרץ, להגיד אמת, ושס שהם שומרי תורה ספרדים. ומה עם מחל? נו, אולי הם ימחלו למי ששם פתק אחר.

הכותב הוא עיתונאי, סופר, אוהב המילה הכתובה ופובליציסט לעת מצוא.
תאריך:  10/01/2013   |   עודכן:  10/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתקי הבחירות - סתם אותיות?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מח"ל - מנהיג חולשה לישראל
מזכיר_המדינה  |  12/01/13 17:36
2
צפ
טל 12345  |  13/01/13 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
רפי לאופרט
נראה שגוש הימין יהיה לכוח הקבוע המוביל את מדינת הלאום היהודי. זהו תהליך בהתהוותו, ולכן בין היתר מדבר בנט על מימוש מלא ב"טווח הארוך", לעומת "השלום עכשיו" המצוץ מן האצבע של השמאל
איציק וולף
פחות משבועיים לפני הבחירות שב הנשיא, חורג מסמכויותיו ומביע עמדה פוליטית בוטה נגד ראש הממשלה    בראיון שפורסם בניו-יורק טיימס אמר: הרעיון להיאחז בהיסטוריה הוא טיפשי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קובע כי תחושה של פגיעה מכלילה אינה מהווה הצדקה לפסילת תשדיר תעמולה    מפלגת שס הסכימה להוריד את תשדיר הבחירות שלה, אבל רק אחרי שידור נוסף היום
איציק וולף
מפלגת עוצמה לישראל בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי עתרה בעקבות הוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית למחוק משפטים מתשדירי התעמולה שלהם    טוענים: לא מדובר במסרים גזעניים אלא בהצגת עובדות ללא הכללה, רובינשטיין מוביל למדרון חלקלק של פגיעה בחופש הביטוי
עידן יוסף
חדו"ש מבקשת מוועדת הבחירות לאסור על שידור התעמולה המועברת בשיעוריו של הרב עובדיה יוסף בתחנה    מבקשת גם למנוע מנציג שס בוועדת הבחירות יהודה אבידן לשמש כפרשן פוליטי בתחנה ולהקפיא את תוכניתו של השר לשעבר בניזרי
רשימות נוספות
נפתלי בנט. הראיון שלא היה  /  עידן יוסף
ייפתח מוקד טלפוני לבירור מקום הצבעה  /  עידן יוסף
הליכוד נגד אתר הפעילים שלו  /  עידן יוסף
רוחות ונשיאים וגשם אין  /  אפרים הלפרין
בנט לא עוצר באדום  /  צילה שיר-אל
להשאיר כוח רתק ל'עוצמה לישראל'  /  מאיר אינדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il