X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד מבט על דוח המבקר בפרשת הרפז כיצד אפשר להכיר בארגון שאינו מכיר בנו? סתירה בין המח"ט לבין האוגדה אסד בדרך לאדמה חרוכה תראו מי נטל אחריות על מתקפת הסייבר נגד בנקים אמריקנים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ודברת ב"ם

בתחילת השבוע עסקה התקשורת בהרחבה בפרסום דוח מבקר המדינה בנושא מסמך הרפז. אחד הדברים היותר משמעותיים בדוח הוא נושא ביטחון מידע. ההגדרה המוכרת לי לביטחון מידע היא נקיטת מירב המאמצים על-מנת למנוע מכל גורם לא מורשה להשיג מידע מסווג. הכוונה "מכל גורם לא מורשה" היא באמת כל מי שלא צריך להיחשף למידע הזה: קרובי משפחה; חברים (אפילו אם הם משרתים בצבא); אנשים שנמצאים איתך באותה יחידה ואפילו אנשים שנמצאים איתך באותו משרד ולא חשופים לאותו מידע.
הרפז הופרש מהצבא לאחר שנמצא במחשבו הפרטי מסמך מסווג. לאחר הפרשתו של הרפז והורדת סיווגו הביטחוני, הוא הובא לשיחות ייעוץ עם בכירים באמ"ן, תוך שהם משתפים אותו בנושאים מסווגים. זאת, לאחר שהסיווג הביטחוני שלו פג ולאחר התראתו של ראש אמ"ן דאז, אלוף עמוס ידלין, במפקדי מערך מסווג באמ"ן "להימנע מלשתף את פורשי המערך בסודות העדכניים, ולהקפיד על מידור מחמיר מול מפקדים וחיילים מהעבר". בכל זאת, הרפז זומן לשיחות בנושאי עבודה רגישים וממודרים.
ההתנהלות הזאת בנוגע לביטחון מידע נובעת מאחת משתיים: אי-ידיעה או חוסר-אכפתיות. אפשר להעביר הרצאות והדרכות בלי סוף בנוגע לחשיבות של ביטחון מידע, אבל בלי ענישה – שום דבר לא יקרה. לא משנה במי מדובר ומהי העבירה שבוצעה. יש אנשים שמבצעים עבירות ביטחון מידע ומקבלים רק התרעה או שמקבלים עונש שלא תואם את מידת העבירה. בנוסף, זה נובע מהתרבות הישראלית: תרבות ה"סמוך". בטח אמרו שזה בסדר שהרפז ייחשף לדברים אלו משום שעד לאחרונה הוא ידע אותם – אנחנו רק מעדכנים אותו. כשיש בעיית ביטחון מידע לא יודעים מתי ואם בכלל זה יפגע בצה"ל, בשונה ממחבלים שמתארגנים לפיגוע.

שלום חמ(אס)

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אמר השבוע בהרצאה שנשא בטכניון, כי על הדרג המדיני לבחון את האפשרות של הכרה בחמאס. דברים אלו נאמרו עקב סיומו של מבצע "עמוד ענן" וההרגשה שעדיין המצב לא נפתר. עקב כך, סבור הלוי, יש צורך לבחון גם אפשרויות אחרות כמו הכרה בחמאס.
נגיד שישראל תכיר בחמאס; האם הם יסכימו להכיר בנו? באמנת החמאס כתוב: "ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד שהאיסלאם ימחה אותה, כפי שמחה את מה שקדם לה". נקודת המוצא של חמאס היא נגד ההכרה בישראל, איך אפשר לדבר בכלל עם אדם כזה שלא מכיר בנו בכלל? נגיד שחמאס יכיר בישראל ולא ינטוש את דרך הטרור, מה זה יעשה להמשך קיומה של המדינה? הרי מו"מ עתידי יחייב את הכנסת ירושלים ואיו"ש לדיון. אם יוותרו על שטח והוא יעבור לריבונות של ארגון טרור, הדבר יגדיל את טווח הטילים שלו, כפי שקרה לאחר ההינתקות.
עם כל הכבוד שאני רוחש לאפרים הלוי ושירותו למדינה, אני חושב שהוא טועה בדברו על אפשרות להכיר בחמאס ולהגיע לאיזשהם הסדרים מדיניים עתידיים. עד לבואו של פרטנר שלא ישלול את קיומה של מדינת ישראל וינטוש את דרך הטרור, החלופה היחידה היא יציאה למבצעים צבאיים מעת לעת.

האינתיפאדה כבר כאן?

בשיחה עם מילואימניקים אמר מח"ט עציון באוגדת איו"ש, אל"מ יניב אלאלוף, כי האינתיפאדה השלישית כבר כאן. התחזית שלו היא שאבו-מאזן לא ישרוד את האביב הערבי. חיזוק לדבריו הגיע עם פרסום דוח השב"כ לחודש דצמבר 2012. בחודש זה נרשמו 112 פיגועים: 81 באיו"ש; 30 בירושלים; ירי פצמ"ר אחד. בתגובה לפרסומים אלו אמרה אוגדת איו"ש, כי אין סימנים לאינתיפאדה שלישית. אני רוצה לקוות שאי-ההתאמות הן רק בדיבור ולא במעשה. אני מעדיף מצב שבו מח"ט עציון טעה ולא תפרוץ אינתיפאדה שלישית, מאשר שגורמים אחרים באוגדה לא יתכוננו לאינתיפאדה שתפרוץ.

מסר יוצא דופן

במסגרת מניעת שימוש בנשק כימי מצד בשאר אסד, דווח השבוע ב"ניו-יורק טיימס", כי ישראל העבירה לפנטגון מידע לפיו סוריה נערכת לשימוש בנשק מסוג זה. במסגרת שיתוף פעולה יוצא דופן בין ארה"ב, רוסיה, סין ומדינות ערביות, הועבר מסר לאסד לפיו שימוש בנשק כימי אינו קביל. אסד בטח יודע כבר מזמן שעוקבים אחריו בנוגע לשימוש בנשק הכימי, אבל העובדה שהוא משתמש בו – מראה על לחץ אמיתי שכנראה יוביל את אסד לעזוב במדיניות "אדמה חרוכה": נסיגה תוך השארת הרס וחוסר תקווה לשיקום בעתיד. וכשהכל ייגמר, לעזוב בפיצוץ אחד גדול.

סייבר-סטאן

השבוע פורסם ב"ניו-יורק טיימס", כי האקרים אירנים פגעו במחשבים של בנקים אמריקניים. מומחי אבטחת המחשבים הגיעו למסקנה שמדובר באירנים, משום שרמת התחכום אינה תואמת להאקר חובב, ומטרת הפריצה הייתה שיבוש ולא גניבת כספים. קבוצת האקרים בשם "גדוד לוחמי הסייבר של עז א-דין אל קסאם" לקחה אחריות לביצוע התקפות הסייבר. בהכרזתם על מתקפת הסייבר הם כתבו, כי הדבר נעשה עקב שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל להפצת הסרט על הנביא מוחמד. דבר אחד שתמוה הוא השם. השם גדודי עז א-דין אל קסאם שייך לזרוע הצבאית של חמאס.
בכל מקרה, מי שהם לא יהיו, בין אם זה האקרים ערבים, האקרים של חמאס או האקרים אירנים, על גורמי אבטחת המידע בישראל לשתף פעולה עם מומחי אבטחת המידע האמריקנים כדי לברר כיצד זה קרה: מהן הפרצות שהיו במערכת האבטחה; איך הפריצה בוצעה; באיזו צורה הפריצה שיבשה את מחשבי הבנקים וכו'. כל מידע שיאפשר להם להבין מה קרה ואיך נוכל להתמודד אנחנו אם פעולה כזאת תבוצע נגדנו.

תאריך:  10/01/2013   |   עודכן:  10/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרצות והאקרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי זייף את המסמך
אלטער קרקר  |  10/01/13 09:21
2
קקר= אתה עם בעית קריאה (כנסו)
משה הטייח  |  10/01/13 10:11
3
כנראה חוסר ביטחון בצבא מושרש
עמוק מאוד  |  10/01/13 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
תחילה יש לספח, כלומר להחיל את הדין, השיפוט והמינהל של ישראל על כל יהודה ושומרון, מה שיאפשר לכנסת, לחוקק את האוטונומיה לאותו השטח ביו"ש שייקבע. את הסיפוח עצמו ניתן לבצע בקלות שכן, אין צורך בכנסת. די שהממשלה, בישיבתה, תוציא צו המספח למדינה כל שטח בא"י שישורטט במפה רצופה
עמיר סגל
הבעיה של המערכת הפוליטית היא חוסר המוכנות של הנבחרים לעסוק בנקודה הרגישה והמשמעותית ביותר שעל הפרק - הכיבוש. לא משנה איזו מפלגה תבחנו, לא תראו תוכניות רציניות לטיפול בבעיה המשמעותית ביותר שמדינת ישראל צריכה לעסוק בה
אורי נוי
משה פייגלין הציע לשלם לכל משפחה פלשתינית ביו"ש שתסכים לכך, חצי מיליון דולר בתמורה לכך שיהגרו מכאן לתמיד. האם ההצעה "הזויה", או משתלמת הרבה יותר מהמצב הקיים? בחינה מפורטת
מתי דוד
הקורס נועד לכאורה לדבר על הזיכרון הקולקטיבי של שני העמים, אך בפועל לומדים רק על הזיכרון של העם הפלשתיני והנרטיב הפלשתיני. באותה המסגרת מקרינים גם את הסרט "ג'נין ג'נין", של תעמולה פלשתינית שקרית
ד"ר רון בריימן
"ואף-על-פי-כן, נוע תנוע!" אמר גלילאו גליליי אחרי שהאינקוויזיציה כפתה עליו להתכחש לתפישתו, לפיה כדור הארץ נע סביב השמש. באותה רוח ניתן לומר היום: ואף-על-פי-כן, יש ויש חלופות אחרות לאיוולת "פתרון שתי המדינות", וחובה לבחון אותן לפני שקובעים שזו האפשרות היחידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il