X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התשתיות שלנו מנוהלות בידי חובבנים היפוך תפקידים במשפט הולילנד בשאלה מיהו המקצוען אולי לשם שינוי יו"ר הוועד האולימפי יהיה ספורטאי-עבר? החובבנות מגיעה לתעמולה הבחירות וכנראה גם לסקרים כך חברו רופא ועורך דין ליצירת תביעת סרק ומה תאמרו על חברה שמסרבת לגלות מיהי ומהי?
▪  ▪  ▪
[צילום: אלעד שבר/באדיבות רדיו חיפה]

תשתיות וגשמים

הבעיה שלנו בתחום התשתיות והגשמים איננה כאשר מתחוללת סערה כמו השבוע, אין אפשרות ואין מקום לתכנן תשתיות למצבי קיצון. הבעיה היא במצבים הרגילים. למשל: חמש דקות של גשם הספיקו עד השנה להפוך את פינת בלוך-סוטין בתל אביב, ליד ביתי, לאגם בלתי עביר. במסגרת שיפוץ הרחוב סידרו גם תעלות ניקוז, אבל איש אינו דואג לנקות את פתחיהן מהעלים המצטברים שם. התוצאה: הרחוב שוב מוצף.
הנה עוד דוגמה. גשר המיתרים בירושלים, בו הושקעו מיליוני רבים, דולף. לוחות הריצוף בחלק המיועד להולכי רגל אינם מחוברים כיאות, והגשם חודר ביניהם. שלא לדבר על כך ששלג של לילה אחד משתק את ירושלים, שיום גשום שגרתי תמיד גורם לתקלות ברמזורים, ושהמדרכות הופכות ביום כזה לשלולית אחת גדולה. הסיבה היא פשוטה: את העסק מנהלים חובבנים שמעסיקים חובבנים.

משפט הולילנד

מחזה משעשע-משהו התחולל השבוע במשפט הולילנד. עו"ד יעל גרוסמן, סנגוריתו של מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר, שמעון גלאון, ניסתה להציג אותו כחובבן-למדי בתחום הבנייה. הוא היה רק חמש שנים בענף כאשר הגיע לפרויקט מטעם הולילנד פארק, אמרה, לאחר ששירת 25 שנה בחיל האוויר (והגיע לדרגת אלוף-משנה). המקצוען האמיתי, טענה, היה ש"ד – מה שמסביר את מעמדו, השפעתו ובעיקר את הסכומים הניכרים שקיבל. במבט מהצד זה נראה, כאילו התפקידים התהפכו במקצת: הסנגורית מהללת ומפארת את עד המדינה.
ש"ד מצידו אומנם לא טען לרגע שהוא אשר היה החובבן, אך הדגיש שוב ושוב שהפרויקט נהנה משירותיהם של מיטב המומחים והמנהלים, כולל גלאון עצמו. אז למה היו צריכים אותו? בגלל התמחותו המיוחדת: תשלום שוחד. וזה גם ההסבר למאות אלפי השקלים שזרמו אליו – לא עבורו, אלא לכיסוי השוחד. ההכרעה בשאלה הזו תהיה אחת המרכזיות במשפט.

הוועד האולימפי

צבי ורשביאק סיים השבוע 16 שנים בראשות הוועד האולימפי הישראלי. לתפקיד הזה, רצוף המנעמים והמטעמים, הוא הגיע לאחר שהיה יו"ר מכבי ישראל. במקביל היה ורשביאק מנהל מחלבת תנובה ברחובות, בה התחוללה שערוריית הסיליקון. מה הוא לא היה מעולם? ניחשתם נכון: ספורטאי. מכבי ישראל רוצה להציב כמועמדה במקומו את יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות. ומה הוא לא היה מעולם? נכון: ספורטאי. כאשר עסקנים חובבנים מדרג ג' מנהלים את הספורט שלנו, אין הפלא שהוא נראה בדיוק כפי שנראה באולימפיאדת לונדון.

תעמולה וסקרים

"איך אוזיל את מחירי המזון" – מכריז שלט המזמין אותנו להתקשר לשלי יחימוביץ' ולקבל את התשובה. מקצוענות מינימלית אין בחמש המילים הללו. אפשר להוריד מחירים או להוזיל מוצרים ושירותים; אין כזה דבר "להוזיל מחירים". עברית היא כלי העבודה של מי שעוסק בפרסום (וגם בתקשורת), ומי שאינו שולט בה – מוטב שימצא מקצוע אחר ולא יפגין את חובבנותו לעיני כל.
ועוד בנושא הבחירות. תראו את תוצאות הסקרים שפורסמו בתוך יום אחד (יום ה', 10.1.13). הליכוד ביתנו – 36-34. העבודה – 18-16. הבית היהודי – 16-13. יש עתיד – 12-9. שס – 12-9. התנועה – 11-5. יהדות התורה – 7-6. מרצ – 5.5-4. כוח להשפיע – 4-0. עלה ירוק – 3-0. קדימה – 2-0. עם שלם – 2-0. בקיצור: תנודות של אחוזים רבים, ואפילו עשרות אחוזים, בין הסקרים. אין אפילו שני סקרים שנותנים את אותן תוצאות. מה שמעלה את השאלה, האם גם כאן יש לנו עסק עם חובבנים.

הוד וקפלנסקי

אני לא בטוח אם להכניס את פרופ' ישראל הוד תחת הכותרת "חובבנים", או שמא הוא ראוי לכינוי הרבה יותר חמור. בכל זאת, יש משהו תמים בחובבנות – בעוד חוות הדעת של הוד בתביעה על נזקי בריאות מאתר רמת חובב הייתה הכל חוץ מאשר תמימה. היא הייתה רשלנית, מוטה, מטעה, לא אמינה ומזיקה – קבעה השופטת שרה דברת. היא גרמה להגשת תביעה מיותרת שעלתה מיליונים למדינה ולמפעלים ברמת חובב, וחבל שלא ניתן היה לסיים את המשפט מיד אחרי שהתברר עד כמה לא ניתן לסמוך עליה, המשיכה דברת.
מקרים כאלו מעוררים את הצורך לחשוב על סנקציה שיוכל בית המשפט להטיל. כשם שאפשר לחייב עורכי דין בהוצאות אישיות, אולי ראוי לחייב בהוצאות כאלו מי שמגישים חוות דעת חסרות כל יסוד. במקרים קיצוניים, יש לשקול גם את האפשרות לפתוח נגדם בהליכים פליליים על עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט.
את חוות דעתו של הוד הציג עו"ד משה קפלנסקי, וגם ממנו לא חסכה דברת את שבטה. אם היה טורח לשאול את הוד כמה שאלות, אמרה, הוא לא היה מסתמך עליו וממילא לא היה מגיש את התביעה. אני לא חושב שקפלנסקי חובבן, אבל דברת מציגה אותו כרשלן של ממש. גם כאן, מן הראוי לאפשר לשופטים להביע את מורת רוחם כלפי מי שגורמים נזקים שכאלו לנתבעים ומבזבזים זמן שיפוטי – משאב ציבורי המצוי במחסור.

"פרויקט B"

לפני שבועיים הוזמנו, דיירי הבניין, לפגישה עם "פרויקט B" – תאגיד המציע הרים וגבעות במסגרת תמ"א 38. מאחר שאתר האינטרנט של "פרויקט B" כולל רק דף נחיתה ולא שום דבר מעבר לכך, ביקשתי בדוא"ל לקבל פרטים בסיסיים: מיהי הבעלים והמנהלים, מיהם עורך הדין ורואה החשבון, מהו הניסיון שלהם, אלו ערבויות ביצוע הם נותנים, אלו קבלנים הם מעסיקים וכדומה.
התשובה הייתה, שמאחר שאינני לקוח שלהם ומאחר שאמרתי בטלפון שאיני מעוניין בתמ"א 38 – לא יימסרו לי הפרטים. תהיתי האם עלי להיות לקוח בטרם אדע עם מי יש לי עסק, אך התשובה לא השתנתה. במקרה הטוב, זוהי התנהגות של חובבנים – שאגב גם הצליחו לטעות בשמות של רעייתי ושלי במכתב ששלחו לנו.

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחק  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  דניאלה יקירה  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  זהבה גלאון  טל שפירא  טליה דאר  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעל גרוסמן / Yael Grosman  יעקב אפרתי  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת מנור-נהרי  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר רבין  מיקי לוי / Mickey  Levy  מקסים אוקנין  משה  ישראל  משה צרפתי  משה שמיר  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  ראובן אגסי  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שאול מופז  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שרה דברת / SARAH  DOVRAT
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובבנים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תגובית .
ישמעאל  |  11/01/13 11:51
2
תגובה
פטריוט ישראלי  |  11/01/13 13:11
3
על סקרים וסטטיסטיקה.
אהוד פרלסמן  |  11/01/13 15:33
 
- האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה
Twentysix  |  11/01/13 22:32
4
עיוורים
מזכיר_המדינה  |  12/01/13 09:19
5
נסו לדמיין איך היה נראה הפס"ד
עידןסובול  |  12/01/13 10:14
 
- ואת תועבות סל-הבריאות יש לחסל
הנ"ל  |  12/01/13 10:37
6
תגובה לפריט מס' 5
מומחה למומחים  |  12/01/13 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
צבי גלברד
אי-אפשר להתעלם מבעיית המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים בישראל    אלה יוצרים בעיה לאומית וחברתית המחייבת טיפול    הבחירות קרובות וחשוב לדעת מה חושבות המפלגות לעשות
דניאל גיגי
בעוד המנהיגים שלנו בחזירות הולכים ומתעשרים, החברה המתפוררת שלנו הולכת ונהיית ענייה והמדינה מאבדת את הלגיטימיות הפנימית והחיצונית שלה. ישראל ראויה למנהיגות אמפטית בעלת חזון, ולכן חשוב שנמצא דרך טובה יותר להעריך את המנהיגים שלנו
עידן יוסף
שידור השיעור ברדיו קול ברמה נוצל בשבועות האחרונים לתעמולת בחירות עבור שס    על קול ברמה נאסר לשדר את תוכניתו של שלמה בניזרי ולאפשר פרשנות לאיש שס יהודה אבידן
אילן ריס
בבחירות הקרובות - לכו להצביע. אך בכל מקרה אל תשימו פתק לבן או פתק למפלגה שאין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה. אחרת הצבעתם תהיה כאילו הצבעתם עבור החרדים. בבחירתם מומלץ שתצביעו עבור אחת משתי המפלגות הגדולות, כך תתאפשר הקמת קואליציה יציבה עם ממשלה קטנה
דרור אידר
התכבדות בקלון עַמֵנוּ: עשרה ימים לפני הבחירות רץ נשיא המדינה לעיתון העוין ביותר לממשלת נתניהו    פרס עוזב את הממלכתיות ומדבר פוליטיקה
רשימות נוספות
לבני: פייגלין וחוטובלי - עשבים שוטים  /  איציק וולף
"הבטחת נתניהו להוזיל המים - חסרת כיסוי"  /  עופר וולפסון
סקר חדש: 16 מנדטים בלבד לעבודה  /  איציק וולף
לא צריך להצביע  /  גדעון עוזיאל
תפסיק לפלג  /  פנחס מרגוליס
מגיעות לנו בחירות אחרות  /  ד"ר חיים שיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il