X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לרב העסקים היצרניים יש את אותן נקודות כשל שגורמות להם להפסיד בעסקות שנראו רווחיות בתחילת דרכן, נקודות שאם במהלך ביצוע הפרויקט היו מקבלות את תשומת הלב הנכונה היו יכולים להיחסך כספים רבים
▪  ▪  ▪
להכיר את נקדות הכשל בעסקאות [צילום: פלאש 90]

רווחיות בעסקים יצרנים היא דבר נזיל ביותר, שינוי ולו הקטן ביותר בתהליך הייצור יכול להפוך פרויקט רווחי לכישלון צרוב. לרב העסקים היצרניים יש את אותן נקודות כשל שגורמות להם להפסיד בעסקות שנראו רווחיות בתחילת דרכן, נקודות שאם במהלך ביצוע הפרויקט היו מקבלות את תשומת הלב הנכונה היו יכולים להיחסך כספים רבים.
במהלך בדיקות שנעשו עם עסקים יצרניים נמצאו חמש נקודות קריטיות שהופיעו אצל חלק נרחב מהם, ואני מאמין שחלקן מופיע בכל עסק יצרני.
  • אפיון המוצר ללקוח והצעת המחיר חוסר תאום ציפיות וסגירה של כל הקצוות מול הלקוח מבחינת מאפיינים ויזואליים וחומרי גלם בפרויקט הוא החור הראשון בו הכסף ייזל מהפרויקט, למשל אי ירידה לפרטים בתמחור חומרי הגלם ושימוש בכלל אצבע עלול להוביל למצב שבו פרויקט שתומחר ב 1000 שקלים עלול להגיע לעלויות ייצור של 3000 שקלים ולו רק בגלל חומרי הגלם שלא נלקחו בחשבון.
  • סנכרון בין מערך השיווק והמכירות לבין אולם הייצור, אצל חלק מלקוחותיי, הזמנות שנסגרו על הנייר לווו בהבטחות שבעל פה לתוספות שונות במוצר, שבחלק מהמקרים לא נרשמו בטופס ההזמנה, ואם נרשמו לא נרשמו בצורה כזו שאולם הייצור ידע מה לעשות עם הנתונים האלו, מקרים כאלו גרמו למוצרים לחזור לתיקון (נדבר על זה בהמשך) במקרה הטוב, או לייצור מחדש במקרה הרע, מיותר לציין את הנזק התדמיתי שנגרם מכזה אירוע.
  • בקרה על פחת ומניעת אובדן, חישוב חומרי גלם לא נכון, חיתוך שגוי ואי ניצולת של חומרי גלם הוא אחד הגורמים העיקריים להפסד רווחים בפרויקטי ייצור, ההמלצה שלי היא לאייש משרה במידת האפשר שכל תפקידה הוא לוודא את הזמנת חומרי הגלם והורדת המידות לייצור, בד"כ על-ידי הנדסאי תעשיה וניהול שבקיא בשטח העיסוק של המפעל.
  • ניהול מלאי, זו אולי הנקודה הכי ברורה, אבל אחת הכואבות, בהרבה מקרים רווחיות אובדת בגלל תכנון מלאי ודרישת חומרים חלקית או לא נכונה לפרויקט, כאשר חומרי הגלם לא מגיעים כולם לרצפת הייצור בזמן וגורמים לעיכובים ואיבוד זמן ייצור יקר או כאשר הפריטים חסרים במלאי של המפעל, ההמלצה שלי ליצרנים שעובדים על סדרות ייצור, הגדילו את המלאי שלכם שיוכל להספיק לכם לחודש עבודה לפחות, כך תוכלו לחסוך את העלויות של הזמנות חוזרות ונשנות והפסקות יצור ובנוסף אפשר שתיהנו מהנחת כמות שתתורגם לעליה ברווחיות המוצרים.
  • אבטלה סמויה ואי ניצול כח אדם, בסעיפים הקרובים דיברנו על נושא חומרי הגלם ותכנון הייצור, בעיה בשני סעיפים אלו מובילה לבעיה של כח אדם, היות שכח האדם שלנו הוא הוצאה שהיא בעיקרה קבועה ומועמסת על הפרויקט שבייצור, במקרים של תקלות אספקה או ייצור, זו הוצאה שמתווספת לעלויות הפרויקט ופוגעת ברווחיות שלו, במפעל שמעסיק 20 עובדים על פרויקט ועלות עובד בממוצע היא 50 שקלים לשעה, כל שעה שהפרויקט נעצר עולה 1,000 שקלים שבמקרים רבים לא מתומחרים ללקוח.
בנוסף ל-5 גורמים אלו ישנם עוד גורמים נוספים אשר יכולים לפגוע ברווחיות פרויקט, למשל מפעלים שגם מבצעים התקנות באתר הלקוח סובלים לעיתים מכשלים בהתאמת המוצר בשטח או בחוסר בחלקים שנובע מאי הכנה מוקדמת ליציאה להתקנה, או תקלות אשר נובעות מבעיות איכות במוצר ונדרשות לתיקונים או ייצור מחדש.
אם אתה מוצא את עצמך מהנהן בראש בהסכמה לבעיות הנ"ל, אני ממליץ לך לבחון את התהליכים בארגון ולגלות את נקודות הכשל, ברב המקרים חידוד של נהלי עבודה יכול לפתור את הבעיות הללו ולפעמים רק שינוי כולל של התהליכים יוכל לסייע.

הכותב הוא בעליו של משרד לייעוץ וליווי עסקי המתמחה בעסקים יצרניים ומפעלי תעשיה
תאריך:  12/01/2013   |   עודכן:  12/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיין/יצרן? - אלו החורים שמהם בורח הכסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
הנעילה הנדרשת לארבעה כיוונים - דבר שציבור היצרנים כמעט וביטל מהעולם - חוזרת בהוראת בית המשפט כדרישה מחייבת בהתאם לתקנות ברורות בעניין זה
עו"ד אריאל דרור
בן זוגו או קרובו של מי שזקוק לאפוטרופסות, וכן היועץ המשפטי לממשלה יכולים להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס. כמו-כן לא ניתן למנות אדם כאפוטרופוס ללא שהביע את הסכמתו לכך
גל קסטל
כיום אולגה עדיין ממוצבת יחסית נמוך ביחס לשכונות הטובות בחדרה אך כל הנתונים מראים שהיא צפויה להפוך לדבר הבא בנדל"ן בישראל
הרב אליהו קאופמן
החילוניים אינם מטומטמים והם יהודים לכל דבר וגם מי שאינו יהודי וצופה בתשדיר התועבה של שס - "כוכבית גיור", מבין כי יש כאן יותר מסתם חילול ה' בפרהסיה. "גדול המחטיאו" פסקו חכמי ישראל והעלו את עוון ההחטאה על פני החטא ולכן הקרנתו של סרטון התועבה הזה כ"תשדיר בחירות" אינו אלא יריקה בתורת ה'
אהרון שחר
ביבי ייצר מיליון ילדים עניים, הביא לפריחה חסרת תקדים של שוק זנות הנערות, אחראי לשריפת 46 אנשים, ריסק את משק העבודה, מכר את המדינה לעשירים, ועוד. דמגוגיה או אמת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il