X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבוע לפני הבחירות והכתובת עדיין חקוקה על הקיר: מספר המתלבטים לאיזו מפלגה להצביע רק עולה וגואה, בעוד יש פתרון עבורם: הצבעה למפלגות קיקיוניות, כדי שאלה יוכלו להצדיק את הבחירה בהן
▪  ▪  ▪
תנו צ'אנס למפלה בתולית [צילום: פלאש 90]

בעוד הקולות הצפים יהיו, ככל הנראה, הפתעת הבחירות, כדאי וראוי לעשות חשבון-נפש נוסף. מסתבר שמלבד הימנעות או פתק לבן, יש עוד דרך-ביטוי למוחים: להצביע עבור מפלגה קיקיונית ובתולית.
אחרי ככלות הכל, נפשם של אלה כבר קצה מזמן באותם פוליטיקאים מקצועיים ומשופשפים, היודעים להבטיח ולא לקיים. עכשיו הם יכולים לנסות ולתת את קולם לרשימה ירוקה, שעדיין לא הוכיחה עצמה לציבור, בתקווה שתצליח ולא תאכזב.
העבר כבר הוכיח שאין כל קושי בייסודה של מפלגה חדשה כדי לזכות במספר מנדטים ניכר. למי ששכח - תזכורת קטנה: כבר עשו זאת, ובהצלחה מרובה, יגאל דין ב"דש"; טומי לפיד ב"שינוי" ורפי איתן ב"גיל" של הגימלאים.
מימוש הצבעה
לכנסת ה-19 מתמודדות 34 רשימות, מהן 24 ירוקות. אנשי ימין, למשל, המחזיקים ממרידור, איתן ובגין - מתונים, שנבעטו החוצה ממפלגת האם שלהם - יוכלו לממש את הצבעתם בתמיכה ב"תנועה" של ציפי לבני כבלם לליכוד הפייגליני המתלהם. מאוכזבי ש"ס, לעומתם, יוכלו למצוא את פורקנם אצל "עם שלם" של הרב חיים אמסלם, שלהבדיל מהמפלגה שנטש, הוא מתון וסובלני, מתנגד להקצנה ולכל החמרת-יתר הרווחת כיום בציבור החרדי, מבלי לפגוע בטוהר הדת.
מי שאינו תולה תקוות מרובות במפלגת העבודה שאכן תצליח לבער את רעת הטייקונים, יוכל לקוות שבסופו של דבר תעשה זאת "ארץ חדשה" של אלדד יניב, שמתייצבת כחזית אחת להפלת שלטון ההון.
יעד חדש
מי שנואשו מ"ישראל ביתנו" כמפלגת-עולים-פרופר, יוכלו למצוא את יעדם החדש ברשימת "הישראלים" של דוד קון, המבטיח למלא את החסר הזה ולבטא בעליל את הקול הרוסי.
ולבסוף: מי שקץ בהבטחות לצדק חברתי, שמפזרות על ימין ועל שמאל מפלגות ותיקות, יוכל, מן הסתם, לנסות מזלו ברשימת "כוח להשפיע" של הרב אמנון יצחק. אז למען השם, אולי תתנו צ'אנס לרשימות הירוקות שמבטיחות לעשות את העבודה הנדרשת.

תאריך:  14/01/2013   |   עודכן:  14/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
פסח רויטמן
גם אם יקרה "נס חנוכה" פוליטי והשמאל יחד עם המפלגות הערביות יהוו "גוש חוסם" עדיין אף אחד במדינת ישראל לא מקים קואליציה עם המפלגות הערביות ולכן עדיין נתניהו יהיה האיש עם האפשרות הכי סבירה להקים ממשלה
עמוס שנער
נתניהו חייב לשנות את סדר העדיפויות בתעמולת הליכוד ביתנו ולהציג בהדגשה וללא התנצלות את הישגיו הכלכליים
יצחק אוסטרוב
כאשר נכנסים לפרטים, התמונה מגלה כי הייצוג הדתי המתון בכנסת חסר וחוטא למציאות. נפקד מקומם של זרמים מסוימים, בעוד אחרים מיוצגים ייצוג עודף    ובכ"ז, האם מהרב שי פירון או מאלעזר שטרן תבוא הישועה לזרם הדתי-מודרני המתבקש?
נסים גבאי
רבים עדיין הולכים לממש את "זכותם הדמוקרטית". רבים מאמינים שיש הבדל בין האישים, הגושים, המפלגות, וכל יתר החברויות הנמכרות כרגע בחוצות ערינו. לכן, יישר כוח לכל אחד מהרבים הנמנעים מללכת לבחור בבחירות הכלליות לכנסת ישראל
איתן קלינסקי
אני מייחל לכך, שנפתח את הלב לשורה ארוכה של פסקי הלכה, שנקבעו כדי לבלום אותה נטייה של היבדלות מעמדית-זהותית, המאפיינת דינמיקה של מבנה חברתי שקולט לתוכו קהלים חדשים, קהלים של גרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il