X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקבץ נבחר של אותם מפלגות שכנראה לא יעברו את אחוז החסימה, וכנראה לא תשמעו מהם עד הבחירות הבאות, שזה לא עוד הרבה זמן
▪  ▪  ▪
שמעתם פעם על מפלגת נחמן? [צילום: AP]

מידי מערכת בחירות מחליטים אנשים, חלקם באומץ וחלקם בחוסר דעת, להקים מפלגה. הם בטוחים שהן יצברו לפחות עשרה מנדטים, ושאף אחד לא יפריע להם, ומי אני שאפריע להם? כלי התקשורת מייחסים לתשדירי הבחירות משקל גדול מידיי לטעמי, להשפעה על הבוחר, והם מסרבים להפנים שמי שבאמת צופה בתשדירים האלו הם דווקא הפרשנים שמתפרנסים מלפרשן ולדבר על זה. אני לא צופה נלהב של התשדירים האלו ואני לא חושב שיש אנשים, או לפחות יותר מידי אנשים, המחליטים למי להצביע רק לפי התשדירים.
מה שמעניין אותי בתשדירים הללו, הם הקמפיינים של המפלגות הקטנות. נדמה לי שזו מטרתם העיקרית של המפלגות האלו ושל האנשים שעומדים בראשם - לקבל זמן מסך שלא היו מקבלים אף פעם בשום סיטואציה אחרת. מי היה נותן להם לדבר על עצמם, לאהוב את עצמם ולקרוא לעצמם משיחים במימון כספי האזרח, בשעות צפייה טובות ורייטינג של שתי ספרות. אז אני מדלג קצת על התשדירים הצפויים של המפלגות הגדולות ועובר מיד למפלגות הקטנות. ולכם קוראים נאמנים אני מביא את מקבץ נבחר של אותם מפלגות שכנראה לא יעברו את אחוז החסימה, וכנראה לא תשמעו מהם עד הבחירות הבאות, שזה לא עוד הרבה זמן.
  • מפלגת אור - לא. אל תתבלבלו עם "סיעת אור" שהוקמה בדימונה לפני כשלושים שנה וזכתה לשבת במועצת העיר. מדובר במפלגה שהוקמה בשנת 2008 והיא, כמה מפתיע, מתעסקת בנושא אי השוויון והפרדת הדת מהמדינה. במילים אחרות שוב מלחמה בחרדים. מה הם יעשו שמפלגות יש עתיד, מרץ וחיים רמון לא יעשו? - לא ברור. אבל מה שמפתיע הוא שמאחורי מפלגה זו עומדים אנשים מכובדים. כמו למשל: פרופ' שחר יובל ודן מלר, ידוענים כמו יהושוע סובול ויאיר גרבוז. ולמרות זאת הם זכו רק ב-815 קולות בבחירות הקודמות. זה אולי מראה לנו מה משקלם האמיתי של דעות ואנשים מסוימים גם אם נראה לנו מעיון בעיתון שהם הרבה יותר. הם- משיחי השמאל-רואים את הדברים אחרת. כך כתב אחד מהוגיהם "האם חמשת אולי ששת המנדטים של מרץ זה כל כוחו של הציבור המבין את המציאות בה אנחנו חיים?". ככה זה עובד. הם מבינים- אנחנו לא.
  • מפלגת הפיראטים - ובכן, כמו שאתם שומעים - פיראטים. ולמה? כי הם ממשיכים את הטרנד שהוחל באירופה ואפילו זכה לתמיכה אמיתי שם - יותר מעשירית מבית המחוקקים הגרמני!!!. לא מדובר בתמיכה בגוף המזיק למספנות של האחים עופר חס ושלום, אלא בתחום שהוא קצת יותר מוכר לנו - ההורדות הפיראטיות. בין הנרשמים, היה גם אוהד שם טוב, ממייסדי עלה ירוק, שרץ בבחירות הקודמות עם ניצולי השואה, והפעם ייסד את מפלגת הפיראטים. אתם יודעים- אידיאולוגיה פוליטית. אני יודע שרובינו קונים מוזיקה וסרטים מקוריים ולא חוטאים חלילה בהורדות לא מותרות, אבל החבר'ה האלו מקדמים משהו די מוכר לנו.
  • מפלגת נצח ישראל - מי שחשב, שרק לחרדים הספרדים יש צרות בצורת אמסלם. מסתבר שמחלוקות יש לכל העדות. מפלגת נצח הוקמה כמפלגת נגד לאגודת ישראל. ברור למייסדים שהם לא יעברו את אחוז החסימה אבל מה שחשוב להם הוא לא כמה אני אקבל, אלא כמה אני יכול להזיק לשני. כמה טוב שיש דברים שמשותפים לכל העדות.
  • מפלגת אחים אנחנו - רשימה זו, התברכה בנציגות של ראש תנועה שהוא נהג אוטובוס לשעבר- דוד אבבה. במפלגה ממוקם במקום רביעי וריאלי דניאל טלקר המייצג את הקהילה ההודית. המפלגה טוענת לייצוג שלושה קהלים: נכים, הודים אתיופים (מה הקשר?). נציג המפלגה מוסר " אנחנו המפלגה החברתית היחידה ורוב העם רוצה את זה. נהיה הפתעת הבחירות. יש מאתיים ארבעים אלף נכים והרבה הודים". זו קצת תמימות לחשוב שרק בגלל שיש מועמד אתיופי/הודי/נכה אז כל הקהל האתיופי/הודי נכה יצביע להם. זה כמו לחשוב שכל מי שעובד יצביע למפלגת פועלים וכל אישה תצביע למפלגת נשים. מצד שני, לאחר שנים שהקהילה ההודית הייתה רק ספקית קולות למפלגת ש"ס ולא קיבלה מיקום ברשימה לכנסת, החליטו נציגי העדה לפעול במסגרת אחרת. רק חבל שגם שם, מדובר ברשימה שגם אם כלל הקהילה הודית בארץ תצביע לה, תוכל להכניס בעיקר את המועמד הראשון והשני. הרביעי אני מניח, וזה שוב המועמד "ההודי", יצטרך להמתין בסבלנות עד הבחירות הבאות.
  • מפלגת נחמן - מסתבר שפלג הנחנחים בברסלב, אותם אלו שרוקדים ברחובות החליטו לפתוח מפלגה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. למרות שהם מונים עשרות איש בלבד, הם טוענים כי בסקר מקיף שערכו הם מקבלים לפחות 10 מנדטים בבחירות. וכך או כך, שרק יהיה בהצלחה לכולם.

תאריך:  16/01/2013   |   עודכן:  17/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתעסק בקטנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר קנדלקנקר אתה לא יכול לאחל
מפלגת הנכים ההודי  |  18/01/13 06:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ד"ר דויד שוורץ
ההתקפות חסרות השחר של נשיא ארה"ב רק מחזקות את נתניהו בזירה הפנים-ישראלית. לא להאמין, הדבר נראה כאילו הוא חלק מקמפיין הליכוד המתוכנן - "עם לבדד ישכון" מול אלו הבאים לכלותנו
יצחק מאיר
עד העשרים ושניים אפשר להלך בין אומות העולם בזקיפות קומה מתריסה, להתפייט על "כוחי ועוצם ידי" ולהדביק על כל הכתלים מודעות ענק כי כל הגויים כולם כאיין ואנחנו לבדנו נשכון ונצביע חזק, אבל בעשרים ושלושה בינואר תקלוף העת את המודעות היהירות, הקומה הזקופה לא תוכל למציאות, והפייטנים יחליפו את המזמורים בפרוזה של שתדלני סיוע כספי, וביטחוני
רועי אורן
חשוב ללכת להצביע ולממש את האתוס הדמוקרטי עליו מושתתת מדינת ישראל, אך לאור המצב הנוכחי הקרב על עתיד המדינה יתחיל מיד אחרי הבחירות
עידן יוסף
קרקע חינם בפריפריה לחיילים ובנות שירות? רק אם המדינה תבטיח שתנוצל למגורים ולא להתעשרות. מסכימים?    מכון כת"ר לכלכלה על-פי התורה העביר למפלגות המתמודדות לכנסת מצע כלכלי-יהודי    רווחה, נדל"ן ויוקר מחיה - מקצת העקרונות שעומדים על הפרק
מוטי פלד
הם סומכים על הטיפשים שיתעלמו מההבטחות שלא קוימו בעבר, אך בכ"ז יצביעו עבורם ויבססו את מעמדם בכיסא המפנק של כנסת ישראל. שיכורים מכוח, כבוד ואגו נפוח, מסתובבים הח"כים, אלה שמכהנים ואלה שאמורים לכהן, בלב ליבה של הדמוקרטיה. דמוקרטיה?איזו דמוקרטיה?
רשימות נוספות
הערכה: הביקורת של אובמה - נקמה בנתניהו  /  איציק וולף
דונלד טראמפ: בחרו בנתניהו המדהים  /  איציק וולף
מגמות דומות ויציבות בכל הסקרים  /  עידן יוסף
מדוע לא אצביע בבחירות  /  הרב אליהו קאופמן
אז איך נבחר?  /  אליזבט רימיני
עושים קופה   /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il