X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצד כל מה שממשלת הליכוד בנתה, פיתחה ויזמה בדרום הארץ, היא צריכה להתרכז מעכשיו גם בפיתוח התקשורת. לתת זכיינות בעלויות נמוכות שיעודדו יזמים להקים אולפנים, להקים מרכזי תקשורת, לעודד תקשורת מקומית וליצור סיקור שוטף ומלא של הקידמה והפיתוח המתרחשים בדרום
▪  ▪  ▪
אופקים. לא רק טילים ואסונות

גם המבקרים הקשים של נתניהו - אם הם כנים - יסכימו, בוודאי, שהפיתוח שעבר על הדרום, בעיקר ב 4 השנים האחרונות, הוא חסר תקדים.
הנה, רשימה קצרה של פרויקטים שהושלמו בשנים האחרונות או שנמצאים בעיצומם, ואשר מחוללים מהפך של ממש בכל תחומי החיים: כביש 6 הושלם עד בית קמה והנסיעה בו ללא תשלום, ובקרוב תימשך סלילתו דרומה. מסילת רכבת כפולה נסללת בימים אלה מאשקלון, דרך שדרות, נתיבות ואופקים, לבאר- שבע. כבר היום יכולים סטודנטים מתל אביב והמרכז להגיע לאוניברסיטת בן- גוריון באמצעות הרכבת בתוך פחות משעה. המשמעות - הדרום הופך לפרבר של גוש דן.
עיר הבה"דים, שתחולל מהפכה בתחום התעסוקה בנגב, קרובה לתחילת הבנייה. לצד הפרויקט אושרה תוכנית י.ה.ב שתפעל לשלב עסקים מהדרום בתהליך המעבר של צה"ל לנגב. ההשקעה - 3 מיליארד ש"ח. כל הפרויקטים העצומים האלה כבר הביאו מתיישבים רבים לנגב ושיפרו את איכות חיי התושבים.
ולמרות כל אלה, כאמור, התחושה שהדרום איננו זוכה למעמד ולתקציבים שהוא ראוי להם, עדיין מטרידה. מדוע?
כיצד נסביר את תחושת הקיפוח והניכור שעדיין חשים חלק ניכר מן התושבים המתגוררים מאשקלון דרומה? - הרשו לי להציע הסבר - התקשורת (כרגיל) אשמה. ובעצם, ליתר דיוק: העדר- התקשורת. העובדה שהתקשורת בדרום דלילה גורמת לכך שהציבור איננו מודע לתנופת הפיתוח שהאזור הזה עובר. כוונתי היא כמובן בעיקר לשלוחות של מערכות התקשורת הגדולות בדרום.
הכתב לענייני הדרום - כתב כלבו
אין זה סוד שמערכות כלי התקשורת הגדולים נמצאות בתל אביב וכמה מהן בירושלים (בעיקר התקשורת הממלכתית). לכלי התקשורת יש, אמנם, כתבים בפריפריה, בדרום ובצפון, אבל הם מעטים מדי ובעיקר - רחוקים מן המערכות. תוסיפו לכך את העובדה שהדרום נמצא בשנים האחרונות תחת איום הטרור מעזה, מה שגורם לכך שהכתבים המעטים והמרוחקים בדרום עסוקים בעיקר בסיקור של האירועים הביטחוניים והפליליים.
אם בת"א יש לכל מערכת כתב לכל נושא - כתב תחבורה וכתב כלכלה, כתב פלילי וכתב צבאי, כתב תרבות וכתב בריאות - בדרום יש לכל מערכת כתב אחד, בדרך כלל, והוא צריך לסקר את הכל: את הבעיות בבתי החולים, את השיטפונות, את ירי הטילים ואת תאונות הדרכים. במצב כזה אין פלא שהכתב לא מספיק לספר על הבנייה והפיתוח, על חיי הלילה בנתיבות ועל ההצלחה של מושבי הנגב.
הכתב בדרום הוא כתב לענייני אסונות, בעיקר. וכך קורה שגם במרכז הארץ וגם בדרום, הצופים, המאזינים והקוראים מקבלים תמונת מצב שחורה ומאוד מאוד לא מדויקת. לא, חלילה, באשמת הכתבים שעובדים קשה ובמסירות, אלא באשמת המרחק ובאשמת מבנה התקשורת.
הפתרון ברור - לצד כל מה שממשלת הליכוד בנתה, פיתחה ויזמה, היא צריכה להתרכז מעכשיו גם בפיתוח התקשורת. לתת זכיינות בעלויות נמוכות שיעודדו יזמים להקים אולפנים, להקים מרכזי תקשורת, לעודד תקשורת מקומית וליצור סיקור שוטף ומלא של הקידמה והפיתוח המתרחשים בדרום.
הרבה דברים טובים קורים מסביב בדרום - עכשיו הגיע הזמן לספר עליהם.

הכותב מתמודד לראשות עיריית אופקים
תאריך:  16/01/2013   |   עודכן:  16/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשימה הבאה בדרום: קידום התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
צריך לאמץ את המלצת הליכוד-ביתנו, לבדוק היטב למי אנחנו מצביעים    אם שופטים את הליכוד על-פי ביצועי העבר, אין ספק שהליכוד כבר לא ביתנו
יוסף קנדלקר
מקבץ נבחר של אותם מפלגות שכנראה לא יעברו את אחוז החסימה, וכנראה לא תשמעו מהם עד הבחירות הבאות, שזה לא עוד הרבה זמן
ד"ר דויד שוורץ
ההתקפות חסרות השחר של נשיא ארה"ב רק מחזקות את נתניהו בזירה הפנים-ישראלית. לא להאמין, הדבר נראה כאילו הוא חלק מקמפיין הליכוד המתוכנן - "עם לבדד ישכון" מול אלו הבאים לכלותנו
יצחק מאיר
עד העשרים ושניים אפשר להלך בין אומות העולם בזקיפות קומה מתריסה, להתפייט על "כוחי ועוצם ידי" ולהדביק על כל הכתלים מודעות ענק כי כל הגויים כולם כאיין ואנחנו לבדנו נשכון ונצביע חזק, אבל בעשרים ושלושה בינואר תקלוף העת את המודעות היהירות, הקומה הזקופה לא תוכל למציאות, והפייטנים יחליפו את המזמורים בפרוזה של שתדלני סיוע כספי, וביטחוני
רועי אורן
חשוב ללכת להצביע ולממש את האתוס הדמוקרטי עליו מושתתת מדינת ישראל, אך לאור המצב הנוכחי הקרב על עתיד המדינה יתחיל מיד אחרי הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il