X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על איגרת ההודעה לבוחר שנשלחה מטעם משרד הפנים למאות אלפי בעלי זכות בחירה חתום כשולח שר הפנים אלי ישי, שהוא גם מועמד לכנסת ועומד בראש מפלגת שס. האם אין בכך טעם לפגם וחשש לתעמולת בחירות סמויה ובחינם בכסות ממלכתית?
▪  ▪  ▪
שר הפנים אלי ישי. שמו לא צריך להיות חתום על האיגרת לבוחר [צילום: פלאש 90]

בימים אלו קיבלו באמצעות דואר ישראל מאות אלפי אזרחים בישראל איגרת "הודעה לבוחר" לבחירות לכנסת התשע-עשרה. האיגרת נשלחת כמדי ערב בחירות לכנסת מטעם משרד הפנים ובמימון המדינה לכל מאות אלפי בעלי זכות הבחירה לכנסת. ההודעה באיגרת נפתחת במילים: "הודעה זו מעידה כי שמך נכלל ברשימת הבוחרים בבחירות לכנסת התשע-עשרה". בצד השני של איגרת ה"הודעה לבוחר" מצוינים שם וכתובת ומספר הקלפי בו אמור נמען ההודעה להצביע.
עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שעל גבי איגרת הודעה זו, שמבשרת למעשה בשורה משמחת לנמענה כי שמו "נכלל ברשימת הבוחרים בבחירות לכנסת", חתום ומופיע כשולח האיגרת בהבלטה ניכרת שמו, תאריו וחתימתו האישית של שר הפנים אלי ישי. אלי ישי הוא אומנם שר הפנים, המשרד השולח את איגרת "ההודעה לבוחר", אולם הוא גם כידוע מועמד לכנסת בבחירות אלה ועומד בראש מפלגה (שס). האם אין בכך טעם לפגם וחשש לתעמולת בחירות סמויה ובחינם בכסות ממלכתית? האם זה ראוי ששמו או שם כל מועמד אחר לכנסת ולא משנה לאיזו מפלגה הוא משתייך יופיע על גבי איגרת "ההודעה לבוחר" שהיא הודעה ממלכתית המופצת במימון המדינה למאות אלפי אזרחים בעלי זכות בחירה?
בל נשכח שאזרחי ישראל מתבקשים לשמור הודעה זו לבוחר לפחות עד ליום הבחירות ולהציגה בפני ועדת הקלפי כדי לאתר בקלות את מקומם ברשימת הבוחרים. הדברים חמורים יותר מאחר שבמקרה זה שם המועמד לכנסת מופיע כשולח ההודעה המבשרת בחגיגיות על זכות הבחירה לכנסת.
בשל מראית עין ולשם הסרת חשד
יהיו רבים שיאמרו שיש בעיסוק בעניין זה קטנוניות והיתפסות לטפל, שכן ספק רב אם יהיו אנשים שיצביעו לאלי ישי ולמפלגתו (שס) בשל פרסום שמו על גבי ההודעה לבוחר. וצריך לומר שיש בטענה זו ממש, אבל עם זאת, אני סבור שאין זה ראוי ונכון ששמו של מועמד לכנסת יופיע באיגרת ממלכתית לבוחר כשולח האיגרת כולל אלי ישי, ולו מהטעם של מראית עין וכדי שלא ייווצר חשד ולו הקל ביותר שהמועמד, במקרה זה שר הפנים אלי ישי, מנצל את מעמדו ותפקידו כדי לעשות לעצמו ולמפלגה שהוא עומד בראשה תעמולת בחירות ובחינם תחת כסות ממלכתית.
הופעת שמו של מועמד על הודעה לבוחר המופצת בקרב מאות אלפי אזרחים בעלי זכות בחירה עשויה לפעול לטובתו. מספיק שמספר אנשים יצביעו לאלי ישי ולמפלגתו בגלל האיגרת ששלח אליהם, כי לא יבינו שזו איגרת מטעם המדינה ויחשבו שאלי ישי מבקש את קולם, שלח להם איגרת אישית בחתימתו (ותאמינו לי מצב כזה הוא לא דמיוני). די בכך להצדיק את דעתי שאין זה ראוי ששם מועמד לכנסת יופיע על גבי ההודעה לבוחר, משום שהדבר יכול להשפיע על הצבעה לטובת המועמד ולתת לו יתרון על פני מועמדים אחרים.
ייתכן שהנהלים והתקנות קובעים שמי שצריך לחתום על ה"הודעה לבוחר" הנשלחת מטעם משרד הפנים הוא שר הפנים, במקרה זה, אלי ישי. לא התעמקתי בעניין, אולם אם אלה פני הדברים יש לשנות את הנהלים והתקנות כדי שלהבא לא ייווצר מצב ששם מועמד לכנסת ולא חשוב לאיזו סיעה הוא משתייך יהיה חתום או יופיע על גבי ההודעה הרשמית לבוחר. לדעתי היה ראוי ונכון יותר שיתנוסס באיגרת ההודעה לבוחר שמו וחתימתו של שופט - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

תאריך:  20/01/2013   |   עודכן:  20/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הודעה לבוחר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד לאיפה הגענו
אתה הזוי  |  20/01/13 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אהוד פרלסמן
השוואת ממוצע הסקרים שפורסמו בשבוע האחרון לממוצע הסקרים שפורסמו לפני חודש מעלה שהשינויים התרחשו בתוך המחנות ולא ביניהם. כאז כן עתה מנבאים הסקרים ניצחון בשיעור של 53:67 למחנה הימין
עידן יוסף
ממשל זמין במשרד האוצר פיתח אתר אינטרנט מותאם מובייל המאפשר מעקב אחר תוצאות ההצבעה בבחירות לכנסת החל מרגע סגירת הקלפיות ועד לפרסום תוצאות האמת    התוצאות מתעדכנות בכל 10 דקות
יצחק קריספל
עכשיו זה לא הזמן להיות גוש חוסם, קחו על עצמכם להיות גוש מוביל ומשחרר    הצטרפו לממשלת נתניהו, כך תוכלו בקלות לקבל את התיקים החברתיים בתחומי הכלכלה, הפנים, החינוך, המשפט, הרווחה והבריאות ומשם תנהיגו מהפיכה חברתית אמיתית
איציק וולף
ח"כ יואל חסון הגיש תלונה למשטרה    ציפי לבני: יש למחוק בבחירות האלו את החיוך של יגאל עמיר
בצלאל לביא
במשטר הנוכחי בישראל זה כמעט בלתי אפשרי לצפות למנהיגות מובילה ולא מובלת. כי בעודו מנווט את דרכו צריך כל רה"מ להביט לצדדים להבטיח את עורפו ואגפיו כדי לא להתרסק. תחזוקה היא ההגדרה המדויקת לפני המשטר הנוכחי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il