X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכינוס בנושא רכבות בארץ ישראל שנערך בקיבוץ להב נמנע ממשתתפים דתיים לאכול ארוחת צהריים כשאר חבריהם החילוניים, מאחר שלמשתתפי הכינוס הוצעה אפשרות אחת בלבד - ארוחת צהריים בחדר האוכל של קיבוץ שאינו מחזיק בתעודת כשרות. מדוע לא הוצעה לדתיים לפחות ארוחת צהריים כשרה חלופית?
▪  ▪  ▪
הכניסה הראשית לחדר האוכל הלא כשר של קיבוץ להב [צילום: אלי אלון]

משתתפים דתיים בכינוס "כשהקטרים צפרו בנגב" שעסק בנושא הרכבות בדרום ארץ ישראל במלחמת העולם השנייה, ונערך בסוף השבוע האחרון (יום ה', 24.1.13) בקיבוץ להב, מטעם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, רכבת ישראל, המועצה האזורית בני שמעון ועוד, הביעו תרעומת על כך כי על-אף שהכינוס נערך ונמשך לאורך כל שעות היום, משעה 08:30 בבוקר עד שעה 17:00 בערב, נמנע מהם לאכול ארוחת צהריים חמה ומלאה כשאר המשתתפים החילונים בכינוס, זאת מאחר שלכלל משתתפי הכינוס הוצעה אפשרות אחת בלבד - לאכול ארוחת צהריים בחדר האוכל של קיבוץ להב (תמורת תשלום של 45 שקלים) שאין ברשותו תעודת כשרות והוא ידוע כמטבח וחדר אוכל שאינו מקפיד על כללי כשרות (בלשון המעטה).
קיבוץ להב הוא קיבוץ חילוני המזוהה עם תנועת "השומר הצעיר" (הקיבוץ הארצי) ואף מגדל חזירים בתחומו למטרת ניסיונות. לציבור המשתתפים הדתיים או שומרי המסורת בכינוס לא הוצעה שום אלטרנטיבה לאוכל כשר. ומאחר שקיבוץ להב נמצא רחוק למדי ממסעדות כשרות, נמנע למעשה ממשתתפי הכינוס הדתיים או המסורתיים לאכול ארוחת צהריים חמה ומלאה כשאר המשתתפים החילוניים בכינוס.
וכך, בשעת הפסקת הצהריים נכנסו החילונים לחדר האוכל בקיבוץ ואכלו ארוחת צהריים, ואילו המשתתפים הדתיים הביטו בחבריהם החילונים הנכנסים לחדר האוכל בעוד הם נותרו ללא ארוחת צהריים סבירה. נכחתי בכינוס והייתי עד לדברים מקרוב. כמה מהמשתתפים הדתיים ואף כמה משתתפים חילוניים בכינוס הביעו תרעומת על כך שלא מתאפשר לדתיים לאכול ארוחת צהריים כשרה ופנו בעניין זה למארגני הכינוס. אני חושב שהכל הבינו והסכימו שיש כאן משהו שערורייתי מעבר לעניין של האוכל. אם תרצו, אפשר לקרא למצב מכוער זה "הדרת דתיים" מארוחת צהריים.
אין לי ספק שלא הייתה כאן כוונת זדון להדיר דתיים מהכינוס, אבל היה כאן לדעתי חוסר התחשבות בולט מקומם ומפלה, והייתי מעז לומר אף זלזול בציבור דתי. לדעתי, על ראשי הציבור הדתי לדרוש לברר את העניין ולא לעבור על כך לסדר היום. מארגני הכינוס שברובם הם גופים ציבוריים ואף ממלכתיים היו צריכים לקיים את הכינוס במקום שבו יש חדר אוכל כשר או לדאוג להביא אוכל כשר במיוחד עבור משתתפי הכינוס הדתיים. מה ההתעקשות לקיים את האירוע דווקא בקיבוץ להב? למה לא בבאר שבע למשל או בשדרות? (שווה בדיקה).
חשוב לציין ולהדגיש כי הכינוס נערך ואורגן, בין השאר, על-ידי גופים ציבוריים ממלכתיים, כאמור לעיל, המקבלים תקציב וסיוע כספי ממדינת ישראל כולל ממיסי המשתתפים הדתיים, ולכן העובדה שהדתיים הופלו לעומת החילונים ולא התאפשר להם לאכול ארוחת צהריים כשרה בעוד הם רואים את חבריהם החילונים אוכלים מול עיניהם מקבלת משמעות חמורה עוד יותר.
עופר רגב, מנהל מחוז הדרום של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, שהיה בין מארגני האירוע, אומר לי בתגובה שאכן מדובר ב"תקלה קשה ואנחנו נדאג שלא תישנה". לדבריו, בהזמנות שנשלחו לכינוס נאמר במפורש שהאוכל יוגש בחדר האוכל של קיבוץ להב ובסוגריים ליד צוין שאין לחדר אוכל זה תעודת כשרות. רגב מודה כי היו פה שגיאה ושיקול דעת מוטעה.

תאריך:  28/01/2013   |   עודכן:  28/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרת דתיים מארוחת צהריים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הקיבוץ מגדל חזירים גם למאכל!
במבה  |  28/01/13 19:26
2
גם אני היתי באותו כנס
היתי שם  |  30/01/13 14:08
3
האוכל לארוחת צהריים בכנס
אורח  |  5/02/13 07:48
4
למה לשומרי כשרות מגיע יחס מיוח
שימעוני  |  18/02/13 23:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
תוצאות הבחירות עם עלייתה של יש עתיד בצורה מטאורית מראה כי הבוחר אינו מרוצה מהשיטה שאינה נותנת מענה לצרכים המשתנים בחברה הישראלית
גלעד קדומים
השמאל אומנם לא ממש נבחר, אבל השמאל יגיד לממשלה הימנית שנבחרה בצורה דמוקרטית להפליא מה נכון ומה לא נכון, מה מוסרי ומה לא מוסרי. שמאלנים מיוסרים, תפנימו כבר, העם לא רוצה שמאל, העם רוצה ימין!
אלכס לוין
מספר סטיקרים שיתנו לכם את המושג המועט אבל הקשה ביותר מי אלו אשר מפיצים אותם ומה דעתם עליכם, אבל לא על כספכם חלילה, לא על קבלת דמי ביטוח לאומי עבור ילדיהם, לא בעבור קבלת שירותים רפואיים בחינם
פסח רויטמן
לא יאיר לפיד אשר בראש מפלגת יש עתיד הוא המנצח הגדול בבחירות האחרונות אלא בנימין נתניהו עם מהלכו החכם של צירוף מפלגת ישראל ביתנו למפלגה שבראשה הוא עומד הליכוד
רועי אורן
בימים כתיקונם היה מצוין יום הולדתה ה-60 של הזמרת דורית ראובני בספיישלים חגיגיים ברדיו ובטלוויזיה. ראובני היא לא רק זמרת בעלת קול איכותי, אלא גם אדם צנוע המתעסק במוזיקה נטו מבלי להשוויץ או להרים את האף יותר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il