X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשהיו באמתחתה מירב המנדטים בבחירות 2009 נמנעה לבני מלמשול מטעמים השמורים עימה, וכעת כשבידה נתונים על מספר מנדטים חד ספרתי, ביקשה את הגה השלטון. מה הניעה אותה מלבד אגו מנופח, יהירות ומקיאווליזם צרוף
▪  ▪  ▪
ציפי לבני. מהלכים של אגו מנופח [צילום: פלאש 90]

בנימין נתניהו מתעורר בבוקר שלאחר יום הבחירות הארוך והמתיש יושב עם עצמו, ושוקל כג'נטלמן וכמצוות אנשים מלומדה, למי תודה למי ברכה ולמי מחובתו לשלוח זר פרחי תודה. הרי צריך להודות לאנשים שהביאוהו עד הלום. ראשית זר לארתור פינקשלטיין היושב בניכר, בלעדי ההברקה של האיחוד עם ישראל ביתנו ספק אם רשימתו רשימת הליכוד הייתה זוכה במירב המנדטים. אבל זה הזר הקטן. הזר הגדול, הצבעוני מאיר העיניים בשלל צבעי הקשת, לציפי, לציפי לבני. כגודל האגו של הגברת לבני כך גודלו של הזר.
ציפי לבני זכתה במלוא חופן מנדטים בבחירות 2009 יותר מכל רשימה אחרת. המנדט היה בידה להרכיב ממשלה. מעשה מרכבה לא קל בעיקר מול שס, אך אפשרי. אולם הגברת הנכבדה מסמסה את האופציה הבלתי חוזרת ושמה פעמיה למדבר האופוזיציוני. משיקולים של אגו בלבד. ציפי לבני לא השכילה להבין בחוסר תבונתה כי לא מוותרים בקלות לשבת על כסא ראש הממשלה. בכך גם יצרה תקדים, שהרשימה הכי גדולה בכנסת אינה זו שמרכיבה את הממשלה. על המציאה עט לו שועל פוליטי שבע קרבות כבנימין נתניהו, וכהרף עין, ביסס לעצמו ממשלה לארבע שנים. ומה התוצאה, של הישיבה באופוזיציה של המפלגה שזכתה במירב המנדטים בראשות ציפי לבני, התרסקות טוטלית. מעשרים ושמונה מנדטים לשני מנדטים בלבד. בין לבין נטשה הגברת לבני, את המפלגה אשר עימה יכלה להרכיב קואליציה למחוזות בלתי נהירים בעליל.
האם בכך תמה מלאכת ההריסה של הגברת לבני. לא ולא. הרי היא ציפתה לזר הגדול מנתניהו שיגיע!
בחוש הריח הבלתי מפותח שלה בעליל, בטטרנות מוחלטת חזרה וקפצה למים הרדודים של הפוליטיקה, לאיזו מטרה? לקלקל לשלי יחימוביץ' וליאיר לפיד. לשם כך הקימה מפלגה בשם אניגמטי "התנועה". איזה תנועה לאן התנועה, לצפורה הפתרונים. בהבזק של רגע, הודיעה בקול תרועה רמה בערוץ 2, על הצורך בהקמת גוש שמאל מרכז מול נתניהו המוביל בסקרים בהפרש ניכר.
לשם כך נפגשו שלושת ראשי השמאל מרכז, שלי יחימוביץ', יאיר לפיד והוגת הרעיון ציפי לבני אי שם ברחוב לסל בתל אביב, מקום מגוריה של הסופרת שולמית לפיד, אמו של יאיר לפיד. בעודם מתענגים על מאפי ידיה של הסופרת הנערצת, ובולסים תותים, טרום עונתם, אך טעימים פי כמה, ציפו כולם למוצא פיה של הגברת לבני. ומה בפיה מלבד אמירות כלליות כנגד ראש הממשלה המכהן ועד כמה חשוב להחליפו (בעיני נתניהו המהלך התפרש כניסיון להפלתו משום מה)? לעמוד בראש הגוש מול נתניהו. ציפי לבני עם נדוניה מצומקת של מנדטים, כך לפחות על-פי הסקרים, ביקשה להקים גוש מרכז שמאל שהיא בראשו. לא פחות. ומדוע היא בראש הגוש? משום שהיא הגתה את הרעיון.
כשהיו באמתחתה מירב המנדטים בבחירות 2009 נמנעה מלמשול מטעמים השמורים עימה, וכעת כשבידה נתונים על מספר מנדטים חד ספרתי, ביקשה את הגה השלטון. מה הניעה אותה מלבד אגו מנופח, יהירות ומקיאווליזם צרוף!
בגמרא בסנהדרין קב עמוד א', מסופר שהקב"ה תפש את ירבעם בן נבט בבגדו ואמר לו לחזור בו מדרכו הרעה והודיעו שהוא (הקב"ה) בן ישי (דוד המלך) וירבעם יטיילו בגן עדן. ענה לו ירבעם מי בראש? והקב"ה השיבו בן ישי. אם כך ענה ירבעם החוטא, מסרב אני. האם מישהו מפקפק שהגמרא צפתה פני עתיד!
התעקשותה של ציפי לבני, לעמוד בראש הגוש מול נתניהו, הזיקה לקמפיין המתגבש כנגד נתניהו, שהלך ונחלש מסקר לסקר. כאן התחדד הפיצול בשמאל מול האיחוד של הימין, פרי יוזמתו של ארתור פינקלשטיין. אין לדעת כמה נגרע מהגוש מרכז שמאל לנוכח המהלך האווילי של ציפי לבני, אך ברור לנוכח הפערים הקטנים, כי נפל דבר. חרף הסחף כנגד נתניהו, חזר זה לכס ממנו לא נפרד.
אשר על כן, על נתניהו להתכבד במלוא ההדר הז'בוטינסקאי להתכבד ולשלוח לציפי לבני, את הזר הגדול בלווית ברכה ג'נטלמנית רווית תודה בשפתה של המשפחה הלוחמת. הרי בסופו של יום, שניהם באים מאותו הכפר.

הכותב הוא עו"ד העוסק בדיני משפחה. חבר בוועדת משפחה של לשכת עורכי הדין ועד מחוז תל אביב והמרכז
תאריך:  28/01/2013   |   עודכן:  28/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והפרחים, לציפי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רואים שהכותב בעל ידע רחב ל"ת
נרון  |  28/01/13 16:17
2
צודק בעיקרון אך לא בפרטים.
אהוד פרלסמן  |  29/01/13 09:28
3
שכחתי את ההפניה.
אהוד פרלסמן  |  29/01/13 09:48
4
יצחק חדד בתגובה:"לבני ושחורי ד
קורןנאוה טבריה  |  29/01/13 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דניאל גיגי
תוצאות הבחירות ממחישות שהציבור בישראל בהחלט ניסה לעשות מהפך כלכלי-חברתי, אבל במקום לבחור ב"מהפך" הציבור הצביע עבור מפלגות שישמרו על הסטאטוס קוו. חבל, כי כפי שאומרת שלי יחימוביץ', יושבת-ראש מפלגת העבודה, "יכול להיות כאן טוב יותר!"
רפי לאופרט
בניגוד לדעתם של פרשנים ומסבירנים לא מעטים, הבחירות קיבעו את היתרון המסתמן בפוליטיקה הישראלית לגוש הימין    העובדה שהשמאל לא הצליח להרכיב גוש חוסם גם כשדומה היה שיש לו אפשרות תאורטית לכך, בטרם קיבל בנט את המנדט ה-12, מוכיחה זאת יותר ממאזן המנדטים הפורמלי של הבחירות
יהודה בן-מאיר
התוצאה המשמעותית של הבחירות, מבחינת ההשפעה על מדיניותה העתידית של ישראל, היא הירידה בכוחן של מפלגות גוש הימין ובמיוחד הירידה המשמעותית בכוחו של "הליכוד ביתנו" ועלייתה המטאורית של מפלגת "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד
שולמית קיסרי
כל הפרשנים הפוליטיים גורסים כי הממשלה שתוקם בקרוב תצטיין באימפוטנטיות, בשנאה הדדית ובסחבת    האזרחים שיצאו למחאה בקיץ 2011 וגם ב-22 בינואר 2013 לא נחשבים בעיני ראש הממשלה בנימין נתניהו יותר מקליפת השום
שמעון זיו
תוצאות הבחירות עם עלייתה של יש עתיד בצורה מטאורית מראה כי הבוחר אינו מרוצה מהשיטה שאינה נותנת מענה לצרכים המשתנים בחברה הישראלית
רשימות נוספות
שטייניץ: לפיד ובנט תומכים בכלכלה רציונלית  /  עופר וולפסון
"קולות החיילים צבטו את שס"  /  עידן יוסף
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
לעזאזל העם  /  גלעד קדומים
ציונים בוחרים, יהודים נמנעים  /  אלכס לוין
המנצח הגדול בבחירות  /  פסח רויטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il