X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: אלכוהול - איפה תווית האזהרה? ישראל מדינה קולטת עלייה ושפות די לעריפת ראשים - שלי כמשל הליכוד, האיחוד והשלטון לא לתיק האוצר ללפיד ולקינוח: האנטישמיות כבר כאן
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. הביקורת כלפיה היתה מוגזמת [צילום: פלאש 90]
החזירה את "העבודה" לחיים
נכון שיחימוביץ' לא סיפקה את הסחורה המובטחת - 20 מנדטים. אולם יש לזכור שהיא כמעט הכפילה את מספר המנדטים של התנועה, ומעֵבר לכך הזרימה דם צעיר לשורותיה והעלתה את המפלגה על המפה הפוליטית לאחר שהייתה על סף גסיסה ומבקרים לא נמנעו מלהספיד אותה

למרבה הצער האלכוהוליזם הפך למכת מדינה, במיוחד של הדור הצעיר, לא פחות ממכת הסמים. מעֵבר לנזק לשתיין, יש לו, כידוע, השלכות פליליות וחברתיות הרות-אסון. הוא גורם מוביל לתאונות דרכים, למעשים מגונים, לאלימות ואף לרצח.
השאלה היא, מדוע אין סימוּן אזהרה, מפני הנזקים הצפויים, על המשקאות האלכוהוליים, בדומה לסיגריות, למרות שנזקיו חמורים יותר לציבור מנזקי העישון? לפחות כך תידלק נורית אדומה אצל השתיינים, ואם זו תצליח למנוע או לצמצם את כמות השתייה, והיה זה שכרנו. ראוי לעַגן תקנה חשובה זו בחקיקה.
לתשומת לב חברי הכנסת החדשה. מי מהם ירים את הכפפה?
תופעה מבורכת
העובדה שישראל שוברת שיא לשוני עולמי חסר תקדים, ב-36 (!) השפות המדוברות בה, כפי שפורסם לאחרונה, אינה מפתיעה. דומה שממצאי השפה משקפים תופעה סוציולוגית רחבה. כידוע ישראל היא מדינה של קיבוץ גלויות, הקולטת עלייה יהודית מכל קצוות תבל, ומכאן ריבוי השפות בה. ועם זאת, השפה העברית השולטת בארץ מצביעה ללא ספק על היטמעות העולים בחברה הישראלית. וזו בהחלט תופעה מבורכת. הנה כי כן, כולם ביחד, וכל עדה, הנאמנה לשימור מסורת השפה ותרבותה, לחוד כבר אמרנו?
ממצא אחר העולה מהסקר, לפיו למעלה מרבע מהאזרחים מתקשים במילוי טפסים בעברית, אומר דרשני. האם הדבר מעיד על סירבול הניסוח, הטעון תיקון, או שמדובר באוכלוסיות ספציפיות של עולים חדשים וקשישים, במיוחד דוברי שפות זרות? נראה לי ששתי התשובות נכונות.
חצי הכוס המלאה
לא סוד הוא שעריפת ראשים ושליפת סכינים איש ברעהו הפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהפוליטיקה הישראלית. והפעם על הכוונת שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה.
גם אם אינני נמנית עם תומכי מפלגתה, דומני כי הביקורת על שלי, הח"כית הנמרצת, היא חד-צדדית, מוגזמת ובלתי מפרגנת. נכון שהיא לא סיפקה את הסחורה המובטחת - 20 מנדטים. אולם יש לזכור שהיא כמעט הכפילה את מספר המנדטים של התנועה, ומעֵבר לכך הזרימה דם צעיר לשורותיה והעלתה את המפלגה על המפה הפוליטית לאחר שהייתה על סף גסיסה ומבקרים לא נמנעו מלהספיד אותה.
אז כנגד כל התככנוּת המפלגתית והאינטריגות האישיות, הטורפות את כל הקלפים, אי-אפשר שלא לראות את הישגי חצי (רוב) הכוס המלאה. תשאלו את הבית היהודי.
הרוויח בגדול
כבר הורגלנו לביקורת הציבורית שנמתחה נגד האיחוד הפוליטי של הליכוד עם מפלגת ישראל ביתנו, אשר הבריחה ימנים מתונים למפלגות אחרות. אולם למרות הירידה הדרמטית במספר המנדטים, בעקבות האיחוד, מתברר שביבי דווקא הרוויח ממנו בגדול.
אין ספק שהאיחוד הפך את הליכוד למפלגה הגדולה ביותר, בהפרש ניכר של 11 מנדטים ממפלגת יש עתיד הבאה אחריו, ולמפלגת שלטון. תארו לכם, אלמלא האיחוד אילו הליכוד הוותיק היה מפסיד כמו הפעם, ונשאר עם 20 מנדטים בלבד, הרי בתיאטרון האבסורד, למרבה האירוניה, יתרונו המפוקפק על פני המפלגה הטרייה החדשה, שהגיחה זה עתה בגדול, היה במנדט אחד בלבד. מצב הזוי זה מנע האיחוד, שהבטיח את שלטונו היציב של הליכוד, כמו גם את מקומה של ישראל ביתנו בשלטון. אז למה לא לראות את חצי הכוס המלאה?
טובים השניים כבר אמרנו?
לא תפור עליו
על-פי הערכות שונות, יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, יבקש את תיק האוצר. דומני, כי עם כל הכבוד להישג האלקטורלי המרשים של האיש, 19 מנדטים, הוא אינו האיש הראוי לתפקיד.
נכון שהח"כ הטרי הוא איש תקשורת מוצלח, שגם את הישגיו האלקטורליים, שהיו בראש ובראשונה מבחן ליחסי ציבור, יש לזקוף לא מעט להצלחתו התקשורתית המדהימה. אולם יש לזכור שהוא בסך-הכל טירון פוליטי, החסר כל ניסיון פרלמנטרי ומיניסטריאלי לניהול תיק האוצר, מה עוד שמדובר בתיק הקשה והמורכב ביותר בממשלה.
אם כבר, כפי שהוּצע, תיק שר החוץ, שבו התקשורת והיחסים הדיפלומטיים, ממלאים תפקיד חשוב, תפור עליו הרבה יותר. בהצלחה!
הפרוטוקולים לא מתו
הפרוטוקולים של זקני ציון לא מתו. הם רק משנים גירסאות וּפָנים. אז אחרי כתב השנאה האנטישמי הידוע לשמצה - ואחרי הכחשת השואה והרעלת ערפאת - הַכירו את המהדורה המורחבת בדמות היורש אבו-מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית, הטוען בלי בושה שהציונים דחקו בנאצים להרוג יהודים כדי להאיץ את הקמת המדינה. עוד טוען הראיס שמספר קורבנות השואה היו כחצי מיליון בלבד, במקום 6 מיליון. הוא מקטין את מימדי השואה וגרוע מכך מאשים בה את ראשי התנועה הציונית. מה הפלא, שהדברים, כמה סמלי, פורסמו לקראת יום השואה הבינלאומי.
עלילות אבו-מאזן כבר אמרנו? האם אין הוא אותה גברת חמאסית בשינוי אדרת של התרבות המערבית?
פסוקו: אז מה, שטרסלר, הכלכלן והעיתונאי הבכיר, נתת קולך לפח האשפה של ההיסטוריה, כשבחרת 'עם שלם'?

תאריך:  29/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דן אלון
אם לפיד הוא השלוח של נוני מוזס, אין לאיש יכולת לדעת זאת בבטחה. מה שכן אפשר לדעת בבטחה זה שאת השיטה לא ניצחו עד כה. מפלגת מעמד הביניים כבר נתונה בצבת האינטרסים של 100 אנשי-עסקים בעלי יכולות כלכליות, המאפשרות להם להניח 130 אלף שקל על קרן הלפיד, בציפייה לתשואה מינימלית של 4%, ותשואה נוספת של קרבה לשלטון. נשמע מוכר? זו השיטה
אהרון שחר
רבע מיליון קולות בשווי 9 מנדטים הושלכו אל הסל וחסל. האם אכן טובת הציבור עומדת מאחורי המהלך הברוטאלי הזה? כדאי לבדוק.
אפרים הלפרין
בבחירות עושים תרגילים, בחירות זה לא דבר נקי כפי שכולנו חושבים. מי שראה את הסרט סאלח שבתי יודע זאת. אבל יום אחרי הבחירות חייבים להתחיל לעבוד ולשים בצד את כל השטיקים והטריקים
שלומי יאס
מתברר שבחירות 2013 בישראל הביאו למספר התנהגויות אנומליות. כך לדוגמה, במגמה דומה לבחירות 1996, מנהיגות בישראל של בחירות 2013 סובבת הרבה יותר סביב המנהיג הפרסונלי והרבה פחות במי מחברי מפלגתו המיועדים. הקמפיינים של איש אחד של נתניהו ולפיד הם בהחלט דוגמה לכך
יוסף אליעז
הליכוד ונתניהו ספגו חבטה עזה בראשם והשאלה היא אם החבטה תגרום להתעלפות ולגרירת רגליים כאילו דבר לא אירע, או להתעוררות, להפשלת שרוולים ולתיקון מהיר של כל הניתן לתיקון
רשימות נוספות
שטייניץ: לפיד ובנט תומכים בכלכלה רציונלית  /  עופר וולפסון
"קולות החיילים צבטו את שס"  /  עידן יוסף
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
יאיר לפיד לחוץ  /  אפרים הלפרין
השיטה והשוטים  /  דן אלון
מפלגת העבודה, איך ממשיכים מכאן?   /  תומר ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il