X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנט: מתחייב שנהיה שליחים נאמנים לכל עם ישראל דווקא יושב-ראש "הבית היהודי" הוא היחיד שעומד מאחורי הבטחותיו במערכת הבחירות. "משהו חדש מתחיל" הכריז – והוא אכן דבק בסיסמתו
▪  ▪  ▪
בנט. בלי זיופים [צילום: פלאש 90]

קרקס הבחירות כבר מאחורינו ואנו מתקרבים לעד-דלא-ידע של פורים. זו הזדמנות טובה לחבר בין השניים. והאמת? אחשוורוש, המולך מהודו ועד כוש, עולה אלף מונים על ביבי עם שתי מדינותיו. לפרסי דאז היו לו "שבע ועשרים ומאה מדינה", כמעט פי שישים וארבעה מ"חזונו" של ראש הממשלה המיועד (בינתיים יש לנתניהו בקושי אחת, שמתפוררת לו בין הידיים).
אלא מה? אין זה החיבור היחיד שאני מבקש לחבר. מניין המדינות עליהן מולך כל אחד משני הגיבורים שלנו הוא דבר רציני, אך לא ראוי להתעלם מכוונותיהם, מחשבותיהם או הצהרותיהם של גיבורים אחרים. הללו חשובות לא פחות.
קחו לדוגמה את אלו המבקשים להסתפח אל ממשלתו של ביבי. חוץ מיחימוביץ', שאיש לא הזמין אותה, ידם של כמעט כל האחרים מושטת אל מרכיב הקואליציה. על גחונם הם זוחלים, ומכנים עצמם טורפים. בלי קשר כלשהו עם עמדותיהם. לא האמיתיות ואף לא המזויפות, אלו שהשמיעו כדי להיבחר.
אחד שלא מזייף
מבין כל הפוליטיקאים, דווקא נפתלי בנט הוא היחיד שעומד מאחורי הבטחותיו במערכת הבחירות. "משהו חדש מתחיל" הכריז – והוא אכן דבק בסיסמתו, יוצק לתוכה תוכן ומתרגם אותה הלכה למעשה.
"אני מתחייב שנהיה שליחים נאמנים לכל עם ישראל", אמר. איש לא יוכל להכחיש שקביעה זו היא אכן דבר חדש. הוא יהיה שליחם הנאמן של כל היהודים כולם. של הציונות הדתית שהצביעה בעדו, ושל אנשי הליכוד שלעגו לו וירו בתוך נגמ"שו. הוא יהיה שליחם של אנשי מרצ ויחימוביץ' מצד אחד, ושל החרדים – מן הצד השני.
הוא יקדם את האינטרסים של הטייקונים רודפי הבצע ויגדיל את הכנסותיהם עוד יותר, ובד בבד ישפר גם את מצבן של השכבות החלשות, שהתרוששו בגלל הטייקונים ולמענם. הוא ייצג את המתנחלים בכל ליבו וגם את חברי "די לכיבוש" בכל שכלו. במשא-ומתן להרכבת הקואליציה הוא ייצג את לפיד ואת עצמו (את שניהם ביושר, אלא מה?) מול עמדות הליכוד, שגם אותן הוא יביא לידי ביטוי – והכל באמונה! בלי זיופים!
אין ספק, משהו חדש מתחיל!
לא נוכל, רשע!
ולטובת קוראי רשימה זו שתוהים איה החיבור השני בין הבחירות לבין פורים, אביא כלשונם את דברי מדרש אבא גוריון על מגילת אסתר. כך רואה בעל המדרש את כוונתו של המלך הטיפש להיטיב עם כ-ו-ו-ו-ל-ם:
לעשות כרצון איש ואיש – אמר לו הקדוש-ברוך-הוא [לאחשוורוש]: רשע! יכול אתה לעשות כרצון איש ואיש? שני אנשים מבקשים לישא אישה אחת – שמא יכולה לינשא לשניהם? וכן, שתי ספינות מפורשות לים הגדול, אחת מבקשת רוח דרומית ואחת מבקשת רוח צפונית – שמא יכולה רוח אחד לנהוג את שתיהן? שני בני אדם באים אצלך למחר, איש יהודי ואיש צר ואויב – יכול אתה לצאת ידי שניהם כאחד? אלא לרומם לאחד ולצלוב את אחד! ומי יכול לעשות כרצון איש ואיש? הקב"ה!
חשוב שניתן את הדעת לכינוי שמדביק בורא-עולם לאחשוורוש: לא טיפש, לא מאחז עיניים, לא חלק לשון, לא רמאי, לא נוכל, לא שרלטן, לא מוליך שולל, לא דיפלומט, לא מתחכם. לא! הוא פשוט מעלה אותו לדרגת רשע! מי שמבטיח לשני אנשים שיסדר להם אירוסין וחתונה עם אותה אישה, הוא פושע נאלח. מה לא ברור כאן? או שלא יקיים את דבריו, או שיביא את השני לידי עבירה חמורה של בעילת אשת-איש. או שמא יקטע את חוט חייו של הראשון כדי שהאישה תהיה פנויה. אכן, רשע! נבל, שפל, נבזה!
אני בהחלט רואה את עצמי חלק מאותו עם ישראל שנפתלי בנט מבקש לדאוג לכל שדרותיו. נראה אותו מתפקד כ"שליח נאמן" של כותב שורות אלה, שכלל לא טרח להצביע. לא עבורו ולא עבור ליצני הקרקס האחרים.

הכותב הוא מחבר הספר "כס וכתר" - מסע לכינון מלכות ישראל.
תאריך:  29/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעשות כרצון איש ואיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התחפשת לליצן לקראת פורים ? ל"ת
נירון קיסר  |  30/01/13 14:05
2
כשאני כותבת - פושע נאלח
חנה שרה-  |  2/02/13 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ד"ר רון בריימן
שמעון פרס, האיש שעתידו עוד לפניו, עלול להמתין לשעת כושר מתאימה, או לגילויי חוסר יציבות בממשלת נתניהו, או לשגיאות נוספות שיעשה האיש המוכשר הזה, כדי להתייצב מולו בבחירות לכנסת ה-20
אפרים הלפרין
לא, אינני מחזיק זיקית בבית, יש לנו כזו בשלטון, שלי, שלי יחימוביץ'
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אלכוהול - איפה תווית האזהרה?    ישראל מדינה קולטת עלייה ושפות    די לעריפת ראשים - שלי כמשל    הליכוד, האיחוד והשלטון    לא לתיק האוצר ללפיד    ולקינוח: האנטישמיות כבר כאן
דן אלון
אם לפיד הוא השלוח של נוני מוזס, אין לאיש יכולת לדעת זאת בבטחה. מה שכן אפשר לדעת בבטחה זה שאת השיטה לא ניצחו עד כה. מפלגת מעמד הביניים כבר נתונה בצבת האינטרסים של 100 אנשי-עסקים בעלי יכולות כלכליות, המאפשרות להם להניח 130 אלף שקל על קרן הלפיד, בציפייה לתשואה מינימלית של 4%, ותשואה נוספת של קרבה לשלטון. נשמע מוכר? זו השיטה
אהרון שחר
רבע מיליון קולות בשווי 9 מנדטים הושלכו אל הסל וחסל. האם אכן טובת הציבור עומדת מאחורי המהלך הברוטאלי הזה? כדאי לבדוק.
רשימות נוספות
שטייניץ: לפיד ובנט תומכים בכלכלה רציונלית  /  עופר וולפסון
"קולות החיילים צבטו את שס"  /  עידן יוסף
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
שס IN, דרעי OUT  /  אפרים הלפרין
האנומליה של הפוליטיקה הישראלית   /  שלומי יאס
האל שהכזיב (ב')  /  יוסף אליעז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il