X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבעתנו לרשימות מרכז חדשות, או רשימות סקטוריאליות, שביקשו להגן על אינטרסים חשובים לנו, לא יוכלו לעמוד בהבטחתן שכן עליהן יהיה להשיג את אישורו של ראש הממשלה מחד ושל הסיעות השותפות הקואליציוניות האחרות מאידך
▪  ▪  ▪
נתניהו ירכיב את הממשלה. עתיד להתפשר על הבטחותיו [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

הענקת המנדט להרכבת הממשלה, שהעניק נשיא המדינה, שמעון פרס, לראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, לא הפתיעה ובמידה מסוימת הייתה צפויה. שכן בכל הסקרים שנערכו ערב הבחירות לכנסת ה-19 ושבדקו מי המועמד הראוי להיות ראש ממשלה התקבלה תשובה ברורה, בנימין נתניהו. הסקרים לימדו על ניצחון מובהק, מוחלט, ברור ובפער של למעלה מ-30% מיתר המועמדים האחרים. סקר זה התברר גם כנכון כאשר 82 מח"כ המליצו על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה בפני נשיא המדינה.
אלא שמעמדו האיתן של ראש הממשלה בקרב הציבור הישראלי ערב הבחירות גרם לחלק ניכר מהציבור לתת את קולו לסיעה אשר הציגה מצע הקרוב יותר לליבו של הבוחר, או לרשימות שהציגו מועמדים חדשים, מבטיחים וצעירים. וזאת מתוך אמונה ותקווה שמועמדים אלו ילחמו על אינטרסים כלכליים חברתיים. כמו יוקר המחיה, מחירי הדירות, צמצום במשרדי ממשלה, הורדת מיסים, שוויון בנטל ועוד.
בפועל תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 מלמד כבר עתה שהצבענו נגד ההבטחות שהבטיחו לנו נבחרי הציבור שלנו. רצינו את בנימין נתניהו כראש ממשלה כיוון שהוא הכי מתאים אבל קיבלנו מועמד להרכבת ראש ממשלה שכוחו הפרלמנטרי חלש, שיצטרך לצרף אליו עוד 30 חברי כנסת לפחות, ובמילים אחרות עוד לפחות שתי רשימות כדי להשיג רוב קואליציוני. ואם יבקש ראש המשלה להשיג רוב קואליציוני רחב מוצק וגדול מ-61 ח"כ יצטרך לצרף אליו רשימות נוספות. רשימות אלו יסכימו לחבירה פוליטית ולשיתוף פעולה קואליציוני בתנאים שיכתיבו ובדרישות שיציגו, מה שיביא בהכרח את ראש הממשלה לוויתור על הבטחות שהבטיח לבוחריו.
גם הצבעתנו לרשימות מרכז חדשות, או רשימות סקטוריאליות, שביקשו להגן על אינטרסים חשובים לנו, לא יוכלו לעמוד בהבטחתם שכן עליהם יהיה להשיג את אישורו של ראש הממשלה מחד ושל הסיעות השותפות הקואליציוניות האחרות מאידך. כך שעמידה דווקנית על הבטחתם כפי שהוצעה לציבור ערב הבחירות יכול ותוביל את הרשימה אל היכל האופוזיציה הצחיח והמשמים.
אופוזיציה שיכולה להוות בית קברות פוליטי שיש בו כדי לסכן את כוחם האלקטוראלי בבחירות לכנסת ה- 20 ועל כך תעיד רשימת קדימה. מה שיוביל את אותם רשימות לוותר על חלק ניכר מהבטחותיהם לטובת גיבוש הסכם קואליציוני בו כל רשימה תבקש להיאחז בחלקיק הבטחה שניתנה לציבור. ושוב יטילו חברי הכנסת שלנו את האשמה הידועה זה לא אנחנו זו השיטה.
ואנו נזוע בחוסר נוחות במקומנו, נעמוד פעורי פה, ונתהה שוב איך אותם הבטחות גדולות של ערב הבחירות אשר ניתנו על-ידי ראש הממשלה שרצינו או על-ידי חברי כנסת וותיקים או מועמדים חדשים, אנשי חזון אשר ביקשו להכניס איתם פוליטיקה חדשה, שונה, צעירה, מבטיחה הצליחו לשטות בנו. ושוב נקטר, שוב נתייאש ושוב נסלוד מנבחרי הציבור שלנו, וכבר נחפש יורש חדש כדי שיכבוש את תואר "הפתעת הבחירות לכנסת ה-20".

הכותב הוא עורך דין, הפקולטה למשפטים במכללת שערי משפט הוד השרון.
תאריך:  03/02/2013   |   עודכן:  04/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגרת לעם: תשכחו מההבטחות ערב הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
דן אלון
הטרגדיה הגדולה ביותר של החברה הישראלית היא במחשבה שיכול להיות פרגמטיזם בלעדי אידיאליזם. במציאות כזו, שליחי ציבור חלולים כמו נתניהו ולפיד הם רק ההתחלה. אין זה מקרי ששניהם התחמקו מן העבדות הקורעת את ישראל. שניהם מצדדים בה
יהודה דרורי
ואליציה אפשר להרכיב או להרקיב תלוי כמובן בתפיסה של מרכיב הקואליציה על טובת במדינה כנגד טובתו האישית/מפלגתית, ועל סדרי העדיפות הלאומיים. לפיכך, נתניהו שכשל בבחירות, חייב לנתח ולהבין מדוע חלק גדול מתומכיו עזב אותו לטובת כוח צעיר , חסר ניסיון ועם עתיד לא ברור
מוטי דזנה
יאיר לפיד הוא יהודי. מי שקרא כתבותיו בסופי שבוע מבין שהוא יהודי אשר חשובה לו הזהות היהודית, וגם זו של ילדיו    ובכל זאת - מהי המסוכנות בלפיד ובמפלגתו "יש עתיד"?
נסים גבאי
אין צורך במדינת ישראל בממשלה הגדולה יותר מחמישה שרים    איך ניתן לנהל מדינה רק עם חמישה שרים, אתם שואלים? - להלן תשובה טובה
אריה גל
אני בחרתי בשלי לראשות העבודה ולראשות הממשלה והייתי עושה זאת שוב. אבל כש"מר ישראלי" נדרש לבחור בין "מלך" לבין "גימנזיסטית", עם יד על הלב, איזה סיכוי יש לה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il