X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על-מנת לבחון זכאות אישה למזונות משקמים, יבחן ביהמ"ש את משך הקשר, האם לצדדים ילדים משותפים, האם האישה עובדת, מצבה הפיזי וגילה עם סיום הקשר, האם בן הזוג עובד, וכו'
▪  ▪  ▪
מזונות גם לאישה ידועה בציבור [צילום: אתר סרט]

המונח ידועים בציבור מתייחס לאיש ואישה, החיים חיי אישות ומנהלים משק בית משותף , מתוך קשר של אהבה ומחיבות, כאשר הם בחרו ביודעין שלא להינשא זה לזו.
זכויותיהם של הידועים בציבור אינן רחבות כמו זכויותיהם של בני הזוג הנשואים, ומרביתן, (למעט נושא ההורשה) אף אינן מוסדרות בחוק, אלא הינם יציר הפסיקה.
זכאות הידועה בציבור למזונות במהלך הקשר
ידועה בציבור לא בהכרח תהיה זכאית למזונות מבן זוגה במהלך חייהם המשותפים, וזאת בניגוד לאישה נשואה, אשר בעל מחויב לזון אותה לאורך כל תקופת הנישואין, כחלק מחובות הנישואין.
אולם, הפסיקה קבעה כי במקרים מסוימים ניתן לקבוע כי קיים בין הידועים בציבור מעין הסכם בע"פ, לפיו הידוע בציבור חייב לזון ולפרנס את הידועה בציבור, כל זמן שהם חיים יחד כבעל ואישה. חשוב לציין כי אין מדובר בכלל גורף, אלא במקרים מיוחדים בלבד, בהתבסס על הנוהג ביניהם במהלך החיים המשותפים.
זכאות הידועה בציבור למזונות משקמים לאחר פרידה
כאשר הצדדים ערכו ביניהם הסכם מפורש לפיו האישה תקבל או לא תקבל מזונות לאחר הפרידה - הרי שיש לנהוג ע"פ ההסכם בכל הנוגע לחלוקת מזונות.
אולם, גם כאשר לא נערך הסכם, הרי שבמקרים מסוימים הפסיקה קבעה כי אישה, אשר הוכח כי הייתה ידועה בציבור, תהיה זכאית למזונות לאחר הפרידה.
מזונות מסוג זה מכונים "מזונות משקמים", שכן מטרתם לעזור לאישה להשתקם לאחר הפרידה.
על-מנת לבחון זכאות אישה למזונות משקמים, יבחן ביהמ"ש את משך הקשר, האם לצדדים ילדים משותפים, האם האישה עובדת ו/או יש לה יכולת לעבוד, מצבה הפיזי וגילה עם סיום הקשר, האם בן הזוג עובד, מהן יכולותיו הכלכליות, וכיוצב'.
ככל שביהמ"ש יתרשם כי בני הזוג חיו יחדיו במשך תקופה ארוכה, והאישה הסתמכה על הגבר לצורך פרנסתה, בעוד הגבר עובד ומכלכל עצמו במידה מספקת, גובר הסיכוי כי ביהמ"ש יחליט לפסוק לאישה זו מזונות משקמים.
לאיזו תקופה יפסקו המזונות המשקמים?
גם אם נפסקו מזונות משקמים, הרי שהסכום שיפסק הינו סכום מוגבל, שלא בהכרח יכסה את כלל צרכי האישה, ויינתן לתקופה קצובה, הדרושה לאישה להשתקם מבחינה כלכלית.

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.
תאריך:  04/02/2013   |   עודכן:  04/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסיקת מזונות משקמים לאישה "ידועה בציבור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט להקיא מזכויות היתר
אמיר - 200  |  4/02/13 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הדיונים הקואליציוניים שמתנהלים היום בין השותפים האופציונאליים לממשלה הם דיונים בסיסמאות חסרי תוכן, שאינם עוסקים במהות הבעיות של מדינת ישראל. הבעיות שאיתן המדינה מתמודדת הן הרבה יותר מסובכות מהסיסמאות שאנחנו שומעים בתקשורת, ואם תוקם ממשלה המבוססת על סיסמאות פופוליסטיות אז אנחנו צפויים לראות שוב ממשלה משותקת
אבישי עובדיה
המנצחים הגדולים של בחירות 2013 פעלו בדיוק כמו בעולם ההייטק, אבל כך גם נראות התוצאות - האקזיט מוצאים את עצמם מיליוני המשתמשים (ובמקרה שלנו - המצביעים) נמכרים מחברה לחברה ללא ידיעתם
עו"ד יוסי דר
מבחינה משפטית גורלה של תביעה שכזו יהיה כגורל התביעה של גנב התכשיטים שתובע את הסוחר שקנה ממנו את הסחורה הגנובה. אלא שענת קם סקרנית לדעת אם עיתון הארץ ייגרר להליך משפטי או שמא יעדיף לזרוק לה כמה גרושים
אפרים הלפרין
האירוע הקשה של כניסת בג"ץ בנעלי בית הדין הארצי לעבודה, על-מנת לכופף את הממשלה באופן תמוהה ומוזר בסכסוך הרופאים שייך לקדנציה קודמת בבית המשפט העליון, קדנציית ביניש. התנהלות כזו אכן מייתרת את בתי הדיון לעבודה, אך מאז נפתרה הבעיה באורח אחר, ההיסטוריה ייתרה את קדנציית ביניש
שולמית קיסרי
חוץ משלי יחימוביץ' הדוברת אמת כאשר היא אומרת "נלך לאופוזיציה" מגובה על-ידי כל נבחרי מפלגתה המאוכזבים, כל האחרים שמכריזים "אין בעיה, נלך לאופוזיציה" משקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il