X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברה חפצת חיים חייבת להציע מגוון רחב של אפשרויות לצמיחת היחיד לא יזיק לה אם מדי פעם תבהיר שיש לה צורך באנשי המילה הכתובה
▪  ▪  ▪
רפואות קטנות [צילום: AP]

כשמדברים על מלאכת הכתיבה, ברוב המקרים מוצעת יריעת דיון רחבה של מהלכי נפש. ישוב דעת כמעט דרוך ממלא את הטענות לסדר, עד בוא מסך התעתועים הבא. אנסה להציע כמה הבהרות.
האדם הכותב מתעקש על הבירור. הוא נע אל המורכבות, בתקווה לשוב מן המכסים עם רפואות קטנות, עם סגולות עדינות לרווחת הציבור הרחב. הוא פוסע שוב ושוב אל מקום ההצללות הנפלא בו לפתע נחשף הסמוי מן העין. כל התרחשות היא פתח להתבהרות אפשרית. כל משב חולף הוא הזדמנות. כורח המציאות הוא לעולם נתיב האצה זמני. השיבה אל חיבוטי הנפש היא כמים טובים לאורח.
אך חרף כל היתרונות הגלויים, המלאכה הזאת מוסטת מן הדיון הציבורי הכללי. לא מדברים אודותיה, לא בוחנים את גבולותיה. היא נמוגה אל השונה, השולי, האחר.
יוצא שנער צעיר, אחד מן הרבים, יושב בביתו וצופה על העולם. יש לו יכולת לשאת תנועת קצה גמישה של רעיונות. השפה מעניינת אותו. הוא אספן של תיאורים לשוניים. אוהב להתבונן, לתהות, להעניק למראות זמן להתגלות. ההמתנה חביבה עליו. הוא רגיש לסובב. הוא חכם וזמין לאחוז בכל מה שעשויי לעורר עניין ולאחד בין רחוקים.
אך המסרים שהוא מקבל מהלוך הרוח הציבורי שהוא מוזר, מבזבז את זמנו לריק, ושעדיף שיפסיק לתהות בדמיונות ויהיה רציני. הנער הצעיר יגדל להיות מישהו אחר. יתכן ומוצלח וערכי אך לא מי שהוא יכול היה להיות.
חברה חפצת חיים חייבת להציע מגוון רחב של אפשרויות לצמיחת היחיד. לא יזיק לה אם מדי פעם תבהיר שיש לה צורך באנשי המילה הכתובה: אנשי הגות שתפקידם לתהות עם הַהֶעְדֵּר ולמחוק דעות קדומות, אנשי יצירה המוכנים לשאת את הקושי והבדידות מתוך רצון מתגבר להורות נחמה לבני אדם, פוסעים בחיק המסתורין למוד הניסיון, בתקווה לדלות ממה שנשכח את מה שראוי היה לומר כל השנים, תרים אחר הגעש החבוי דקה לפני שהשטף נטול הרסן מאיים להשתלט על הכול.

הכותב הינו משורר ומנהל אומנותי, "פסטיבל דימונה לשירה 3".
תאריך:  05/02/2013   |   עודכן:  05/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשי המילה הכתובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרגש
פונטי  |  18/02/13 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
הטלת מיכסות גיוס בלתי ניתנת למימוש, ללא שחיתות מוסרית ו'מסחרה'
צ'לו רוזנברג
נתניהו ולפיד ניצחו בבחירות אך ניצחונם אינו מפתח להצלחה. עבור נתניהו, ככל הנראה, זו תהיה הקדנציה האחרונה. עבור לפיד זו רק ההתחלה. אם נתניהו ייכשל, אז יסיים את חייו הפוליטיים מוקדם יותר. אם לפיד ייכשל כי אז יסיים את חייו הפוליטיים מהר מן הצפוי. מלכוד כבר אמרנו?
יהודה דרורי
יאיר לפיד העלה בצדק את האבסורד שבמספר השרים בממשלה, דבר אשר אינו נובע חלילה מניסיון לייעול פעילות הממשלה אלא מכניע ללחצים קואליציוניים. לא מעט נאמר ונכתב מאז קום המדינה בנושא זה, כאשר אף אחד לא מעלה נתונים אשר יסבירו את ההגיון תפעולי למבנה הממשלה ולמספר השרים שצריכים להיות בה
דן אלון
האם מלפיד יצא מתוק? ולמרות התהום האידיאולוגית הצמד הזה ילך ביחד והציר המשותף שלהם יחזיק מעמד? נתניהו לא יכול להקים איתם ממשלה ולא יכול בלעדיהם. הציר הזה יוליד את מסכת "ביבי מציעא", של "שניים אוחזים בטלית". ביבי יפול אם ימשיכו לאחוז יחדיו
אלכס לוין
במשך שלושה שבועות קיבלתי את התרופה החדשה ביותר לטיפול במחלת הסרטן מהזוג שיש לי. התרופה בשם "הרבלמיד" שווה כל מחיר. בתוך שלושה שבועות רמת הסרטן בדם ירדה בחמישים אחוז. זה ממש הישג, זה ממש ניצחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il