X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר הביטחון, אהוד ברק, הגדיש השבוע את הסאה בחרצובות לשונו, כאשר רמז בבירור למעורבותה של ישראל בלוחמה הסורית. אבל הוא איננו יחיד בסורו. קדמו לו מי שהיו ראשי זרועות הביון הכמוסות של המדינה
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. הפר את ההסכם הבלתי-כתוב [צילום: פלאש 90]

הם מופקדים על בטחון המדינה ויותר מכל אמורים לנצור את לשונם. ובכל זאת נגועים לא מעטים מהם בנגע הפטפטת, כשהגדול מכולם הוא לא אחר משר הביטחון בכבודו ובעצמו.
בישראל קיימת, אומנם, צנזורה צבאית על מה שמתפרסם בתקשורת, אבל זו איבדה זה מכבר את הדומיננטיות שלה מן העבר.
אף שהיא מוטלת על מה שמתפרסם לציבור, יודעת התקשורת למצוא דרכים נלוזות כדי לעקוף אותה בגדול. כך, למשל, אל מול העמימות הרשמית-לכאורה, מסתמכת המדיה על מקורות זרים ומצטטת אותם באישור הצנזורה.
אלא שהשבוע הגדיש שר הביטחון, אהוד ברק, את הסאה ובמסלול עוקף-צנזורה רמז, במו-פיו בבירור, שידי ישראל היו מעורבות בלוחמת המורדים בסוריה נגד שלטונו המדכא של אסד. בכך הפר ברק, בגלוי, את ההסכם הבלתי-כתוב של שמירת עמימות ביטחונית.
למען הגילוי הנאות צריך להודות שידי ישראל כבר היו מעורבות בעבר בסיכול איומיהם של גורמים עויינים לה מעבר לים. אלא שהדברים, גם אם לא הוכחשו על-ידי הגורמים הרשמיים, הם מעולם לא אושרו על-ידיהם בפה מלא.
ללא היסוס
מסתבר שאהוד ברק איננו הביטחוניסט היחיד בפטפטת. לא מכבר קדמו לו שניים שעמדו בראש זרועות הביון הכמוסות של ישראל: ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל.) אהרון זאבי פרקש, וראש המוסד בדימוס, אפרים הלוי. היה זה כששני האישים המלומדים בתחומם לא היססו לנקוב בטווח ברור של זמן להתקפה ישראלית אפשרית באירן ושיחקו בכך לידי האויב.
הצרה היא שהפטפטת הבלתי-נלאית לא רק שאינה תורמת לחיסולן של הסכנות האורבות למדינה - היא אפילו מעצימה את קיומן ביתר-שאת. באשר לאירן, יהיה בה, אולי, כדי לעכב, במידה מסויימת, את פני הרעה של תוכנית הגרעין, אבל בשום פנים ואופן לא את מניעתה המוחלטת. יתר על כן: היא אף עלולה לגרום לעימות חזיתי, שאת תוצאותיו מי ישורנו.
אותם דברים אמורים, בבוא השעה, גם בסוריה, שלמזלה הגדול של ישראל עסוקה, לפי שעה, בבעיותיה הפנימיות. אבל גם כך לא מומלץ להעיר את הארי מרבצו.
בשורה התחתונה צריך להודות שהצנזורה הצבאית איבדה מן הכוח שהיה לה ושוב אין היא מצליחה להטיל את חיתתה על חרצובות לשונם של מי שאמורים לנצור בגדול את פיהם.

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
'הבית היהודי' זכה לעלייה מטאורית בעיקר הודות למנדטים שברחו מן הליכוד אחרי "נאום בר-אילן" וההקפאה. בפני נפתלי בנט עומד כעת אתגר שכל מנהיג מן הימין התנסה בו, לשכנע ממסד חשדן שלא נורא, הוא איננו "קיצוני". אך אם יתגמש בנושאי ליבה, ויצטרף לממשלה שבקווי היסוד שלה "שתי מדינות", על כך לא ימחלו לו
יצחק מאיר
מימי עולם מצווים הרבים על היחיד ובמעין חוק כלים שלובים מצטווה היחיד על הרבים. לא אחת, גוברת מצוות הבכורה לבריות אפילו על החובה לקיים כלשונה מצווה מן התורה. דומה כאילו החיים כמות שהם המתנהלים על-פי חוקי מציאות לא כתובים, תובעים לעצמם את הזכות לבוא בין תביעות הדין לבין טובת הציבור ולהכריע ביניהם לטובת הבריות
אריאל י. לוין
בלבנון קוראים לחרם על ישראל, אסד מצהיר שסוריה תגן על עצמה, אירן מתגאה בפיתוחים צבאיים, מורסי ואחמדינג'אד מתחבקים, חיזבאללה הוכרז כאחראי לפיגוע בבורגס. המשותף לכל אלו: מה שקרוי בערבית "כלאם פאדי"
אליקים העצני
אצל רובם הגדול של מנהיגי הימין מתחיל תהליך של סחף ושחיקה כאשר הקו הלאומי שלהם מתחיל להתעקם. בסוף מגיעים אל נקודת השפל שהידרדר אליה נתניהו בנאום בר-אילן. הכרזה כזאת, כשהיא באה מפי ראש מפלגה המתיימרת להיות מנהיגת המחנה הלאומי, נוטלת ממנה את זכות קיומה
יראון פסטינגר
בזכות "הפוליטיקלי קורקט" ולטובת הקמפיין של אובמה אפשר גם לשפץ מעט את ההיסטוריה בסרט המתח "ארגו" ולהפוך את מי שגרם לאחת הפרשות המביכות ביותר בהיסטוריה האמריקנית, לגיבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il