X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחשה בסיוע דמיון מודרך של מה שידוע בלאקוניות כ"הטבות מס"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
הצחקתם אותם...
משך עשרות שנים למדינת ישראל לא היה מיליארד אחד כדי לשקם את מערך הכבאות, אז נשרפו 44 איש, מה קרה? למה מי מת? אין לה גם מיליונים בודדים למען עיוורים, חוסים, מפגרים, קשישים, נזקקים. אין כסף, אז סוגרים להם ספריות ופעילויות. הגירעון הלאומי? הצחקתם אותם? מה זה 40 מיליארד?

עיתון כלכליסט העריך את הטבות המס ב-78 מיליארד ש"ח. כדי שלא להתעסק עם כסף קטן, נעגל כאן את הסכומים ונתייחס אל הטבות המס בסדר גודל של 100 מיליארד ש"ח בשנה. ניעזר בדמיון מודרך כדי שהעניין יהיה קצת יותר מוחשי מאשר שורה בעיתון.
המחשת המיליארד
תארו לכם את נציג המעסיקים מגיע פעם בשנה אל בנק ישראל עם 5 מכוניות ברינקס. נגיד הבנק מעניק לו 100 מזוודות ענק שבכל אחת מהן מיליארד ש"ח. בשטרות מסומנים (או לא מסומנים, לא חשוב, השוד הזה חוקי לחלוטין). נציג המעסיקים מעמיס 20 מזוודות בכל משוריין והשיירה יוצאת לדרכה.
זו הייתה המחשה של המענק שהמדינה נותנת למעסיקים. מבחינה כלכלית אין זה משנה אם הכסף היה אצלם ובמקום להביא אותו למדינה, המדינה אומרת להם: "אתם יודעים מה, תשאירו אותו אצלכם, חבל על הטירחה". מין טיפ שכזה. לצורך ההתרשמות ממש לא משנה איך הכסף נמנע מהציבור, הדמיון המודרך הוא לצורך המחשה, אך המשמעות זהה.
המחשת המיליון
המחשת המיליארד היא לא מספיק טובה, כי אנחנו מתקשים להבין את המושג. למי מאיתנו היה בכיס לאחרונה מיליארד ש"ח? אם כן, הבה נדמיין שנציג המעסיקים מגיע לבנק ישראל עם 10 מכוניות ברינקס, ומעמיס על כל אחת מהן אלף מזוודות קטנות, בכל מזוודה מיליון ש"ח.
מיליון זה בית קטן, בערבה, בנגב, בדימונה, לא חשוב. 2 מזוודות זה כבר בית מפואר. 1,000 מזוודות כאלו, בכל מזוודה בית קטן, מקבל כשי צנוע מהמדינה נציג המעסיקים. תודה רבה, אבל זה לא מספיק לו. אז הוא מגיע גם למחרת, ולמחרת, וכך במשך 100 ימים. 265 יום בשנה הוא נח, אבל במשך 100 ימים הוא מגיע אל בנק ישראל ומעמיס כל יום אלף מזוודות של מיליון ש"ח.
המחשת התפנוקים
אנשי החזירון העליון משפריצים שקלים מכל החורים. אם הם מגיעים לחדר מיון, הרופא שם להם חוסם עורקים, הם משפריצים כסף מחור אחר. כשזה לא נראה למישהו אז אומרים לו: "מה יש, אתה לא יכול לפרגן?"... המדינה מרעיפה עליהם כסף כדי שהם יוכלו לטוס במחלקות ראשונות יחד עם המזכירות.
יש להם כל-כך הרבה כסף שהם יכולים לעשות מסיבות חשק כל יום, ועדיין לא ידגדגו את עשירית המיליארד. זוכרים את הנערות האובדות של ביבי? הם יכולים לדאוג להן לעבודה, שיבואו וינעימו להם כל מה שזז, וגם מה שלא. יקיפו עצמם במשרתים וטבחים, ציי מכוניות יוקרתיים, אסלות מזהב, כל פנטזיה שעולה על רוחם.
שי צנוע מהעניים לעשירים
משך עשרות שנים למדינת ישראל לא היה מיליארד אחד כדי לשקם את מערך הכבאות, אז נשרפו 44 איש, מה קרה? למה מי מת? אין לה גם מיליונים בודדים למען עיוורים, חוסים, מפגרים, קשישים, נזקקים. אין כסף, אז סוגרים להם ספריות ופעילויות. הגירעון הלאומי? הצחקתם אותם? מה זה 40 מיליארד?
אבל יש דבר קדוש: מאה מיליארד ש"ח כל שנה מדינת ישראל וענייה מעניקים שי צנוע למעסיקים: 100 מיליארד ש"ח. בונוס, כהוקרה על כך שהם מואילים בטובם לעבוד כאן, להתפרנס, ולהעסיק את אזרחי ישראל בתנאי עושק, השפלה ועבדות (שיקולים כלכליים, מה אתם רוצים?).
דמי חסות
אם נפתח את הפה, הם מיד יאמרו: אתם לא חייבים, לא רוצים לתת הטבות מס? אין בעיה, בלי טובות. נרים רגליים, נפרוש כנפיים, נעביר את העסקים למקלטי מס או שנעשוק עבדים בעולם השלישי. כך תישארו גם בלי מיסים, גם בלי כלכלה, וכבונוס תקבלו אבטלה.
לכן צריך לקרוא לכלב בשמו: אלו לא הטבות מס, אלו הם דמי חסות (פרוטקשן בלעז) כדי שהחזירונים הללו יואילו בטובם לנענע לנו את המשק. אנחנו לכודים, אבל לפחות שנדע את האמת. אני מצפה מכלכלן בכיר שיסביר באופן רשמי, כדי שכולם ידעו למה באמת מתכוונים כשאומרים "כלכלה חופשית".
חצי טריליון ש"ח בשנה
100 מיליארד זה רק הטבות המס, אבל הסכומים שהם גורפים מאיתנו כבונוס, כשי צנוע מעבר לסכומים שהם מרוויחים כראוי (שגם הם לא מעטים), גדולים בהרבה. להערכתי: 200 מיליארד הון שחור, 100 מיליארד שחיתות, 100 מיליארד ריסוק משק העבודה והפיכתו לשוק עבדים, 100 מיליארד יוקר המחיה.
גם אם אני טועה והכספים שאנשי החזירון העליון שודדים מאיתנו שלא כראוי מסתכמים "רק" ב-300 מיליארד ש"ח לשנה, עדיין כדאי להפסיק את השוד הזה אם ברצוננו שבמדינה הזו יוכלו לחיות לא רק חזירים ועבדים.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  08/02/2013   |   עודכן:  08/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההטבה הכי טובה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא הקלות המס גרמו לאסון הכרמל.
אהוד פרלסמן  |  8/02/13 16:14
 
- הקפיטליזם החזירי
אהרון שחר  |  9/02/13 22:14
2
לדעת לחשוב לבד זה לא קונץ
במבה  |  11/02/13 06:59
 
- סבא במבה הנכבד
אהרון שחר  |  11/02/13 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הביקור המתוכנן של אובמה בישראל הוא סטירת לחי נוספת לנתניהו, שספג כבר מכה קשה בבחירות ומתקשה להקים קואליציה. בנוסף לקושי להקים קואליציה יציבה יצטרך עכשיו נתניהו להתמודד עם הדרישה הבינ"ל לחדש את תהליך המשא-ומתן המדיני
ראובן לייב
הצטרפותו של נפתלי בנט, בשם הבית היהודי, אל זבולון אורלב וסילבן שלום, הקוראים שלושתם להפוך את יום א' בשבוע ליום חופשי מעבודה ומלימודים, היא אות מבשר טובות במיוחד לציבור הדתי שיזכה בעטיו ביום חול של חופש מלא
עו"ד יוסי דר
בפיקוד העורף מסבירים לך שהחלטה על חלוקת ערכות מגן לעובדים זרים צריכה להתקבל על-ידי הממשלה. לך תסביר למטפלת הפיליפינית של אימא שלך את הקשקוש הזה...
אפרים הלפרין
האם מישהו יעלה על דעתו שעמיר פרץ ימונה לשר ביטחון על-ידי בנימין נתניהו? כך גם יאיר לפיד לא ימונה לתפקיד שר חוץ על-ידי אותו ביבי
אריה אבנרי
מכתב גלוי ליאיר לפיד: אם תחפש קיצורי-דרך ותשלה עצמך שאתה מסוגל לכהן כבר בעוד שנה כראש הממשלה, אחרי שתנסה להפיל את נתניהו בעזרתם של 3 פטרוניך, אין לי ספק שתיכשל כישלון צורב והצלחתך הפוליטית תחלוף כצל עובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il