X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אני רוצה לספר לכם על גן תירוש, גן ילדים רגיל כמו כל הגנים, גן של ילדים רגילים ושל ילדי המזוזות, שני ילדי מזוזות
▪  ▪  ▪
להפוך רגשות של ריחוק לרגשות של שיתוף [צילום: AP]

גן תירוש הוא גן רגיל, יש בן ילדים וילדות 30 במספר. שני ילדים מתוך 30 לא התערו, ישבו בצד ודיברו ביניהם יידיש, ובריכוז הם התרכזו בעצמם וקראו משפטים מהמזוזות, ילדי המזוזות קראו להם.
חדווה הגננת מאד לא הסתדרה עם זה שיש לה שני ילדים בריאים בגופם ובנפשם שלא מצטרפים אף פעם לריכוז, היא חששה לאבד את הסמכות שלה בגן, הילדים האחרים גם התחילו לשאול שאלות.
אז באסיפת ההורים הראשונה עלו כל מיני רעיונות להעניש אותם, או להביא את האחים והאחיות הגדולים שהם שיגררו אותם בכוח לריכוז, או פשוט לא לתת להם אוכל עד שיישברו ויגיעו לריכוז כמו כל הילדים, הכי בוטה היה ישי אחיד - אחד ההורים שאמר - "זכויות זה חובות, חובות זה זכויות, אין ריכוז - אין לחם - נקודה, יהיו רעבים אז יבואו לריכוז אין ספק".
אבל הורים אחרים אמרו שזה נראה טיפשי, בכוח? למנוע אוכל? בגלל ריכוז?
ואז קם אחד ההורים ואמר חבריא - יש לנו כאן שתי קבוצות, קבוצת רוב וקבוצת מיעוט, אם נשבור את קבוצת המיעוט אז נפגע גם במיעוט וגם ברוב, ואם נשאיר את המצב כמות שהוא נפגע גם במיעוט וגם ברוב, חובה להסיר את חומות הגטו הווירטואלי, חובה לקרב בין הצדדים, צריך למצוא נקודות עניין משותפות לרוב ולמיעוט ואז טבע האדם יעשה מה שעשרות קלגסים לא יעשו.
ואז החליטו בגן שביום אחד בשבוע יעשו כולם ריכוז עם מזוזות ואז באותו יום הצטרפו השניים לריכוז הכולל, והם כמובן ידעו עברית אז באותו יום הם גם דיברו עברית, הם גם ישבו ליד הגננת ואז היא הציעה שהם יצטרפו לקבוצה עוד יום כי באותו יום ידברו על שיתוף בין המיעוט לרוב, בין המקובל לחריג, והם הסכימו שחשוב לכולם לדבר על זה, וכך לאט לאט התייצבה מערכת מאד מאד בריאה - שיום בשבוע כל הקבוצה ביחד עושה ריכוז על כתבי היסטוריה של עם ישראל, ובכל שאר הימים עוסקים בנושאים שונים חלקם כבדים יותר וחלקם קלילים יותר.
ילדי המזוזה, נשארו מיוחדים קמעא, ביניהם הם דיברו יידיש אבל עם כל הקבוצה הם דברו עברית, וגם כל הגן למד קצת יידיש, והשניים אף הביאו בדיחות ביידיש מהבית והצחיקו את כל הגן. רגשות הריחוק הפכו לרגשות של שיתוף, שנאה הפכה לסקרנות, כולם למדו מכולם כולם כיבדו את כולם ועם זאת כולם שונים מכולם.
ממ"א מועצת המזוזות הארצית נרדמה בשמירה, היא מתנגדת לשילוב ילדי המזוזות בכל הארץ, כי כבר שנים מתפרנסים 3 חברי המועצה ממפעל המזוזות שהם הקימו, ומוכרים מתוצרתו מזוזות במחיר מפולפל להורים של ילדי המזוזות, והפיצו שמועה שמי שמתערה או קונה מזוזות אחרות, תיפול קללה על ראשו, וזרעו יכחד מעל פני האדמה. אבל שלושת בכירי ממ"א כל כך השמינו וכל כך שכחו את תוכן המזוזה, כך שתוך כמה ימים התפשטה "השרפה" כבשדה קוצים מגן תירוש לכל הארץ, הם חטפו 6 שנים כל אחד, על הונאה ועשיית עושר שלא במשפט, מנשקים מזוזות בכלא איילון.
חברים, לא רק נוכלי המזוזות הם אנשים רעים, גם אנו נעשינו עם הזמן אנשים רעים, אנו, הרוב, חושבים שיש לנו חופש אבל אנו חיים בגטו, גטו שבנינו סביב עצמנו, גטו המסתיר מאתנו את עולם הערכים, עולם הערכים טהור וזך של כל ילד בגנון.

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  14/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
חמש הערות בשולי פרשת בן זיגייר: מערכת הביטחון לא מבינה באיזה עולם היא חיה, משפט הקסם המאפשר לעקוף את האיסורים, ההוראות המגוחכות של הצנזורה, החובה לגלות מי פטפט וכיצד אפרים קישון תיאר במדויק את המצב כבר לפני 50 שנה
הרב אליהו קאופמן
ישנם כאלה שצריכים וזקוקים להשלמת השכלתם הגבוהה, הרבנית, האקדמית ואפילו לפעמים התיכונית. מר אלי ישי צריך לחזור ל"חיידר" וגם להחליט מי הוא - לאומני ומסורתי או יהודי חרדי באמת
איתן קלינסקי
פרשת "תרומה" חייבת להנחות את האחראים למערכת המיסוי בישראל ולתופעה העצובה של עול מסים קשה המכביד על האוכלוסיה במדינת ישראל. פרשת "תרומה" חייבת להנחות את אלו שהוסמכו לקבוע כיום את מחירי המים, ולהתייחס למים בבחינת מצרך יסוד ולא מצרך של מותרות
רועי אורן
הפרוטוקול תיעד את עבודת הוועדה אשר התכנסה לבחור שופטים חדשים לבתי-המשפט בישראל. בדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון דאז דורית ביניש את הדברים הבאים: "יש לנו רשימת שופטים שיכולנו לגרום להם לפרוש אילו הבטחנו להם פנסיה"
חיים שאולזון
"המודיע" שובר שיאים של אבסורד. בעוד אדמו"רים רבים מוחרמים, כדי שלא לאבד חלילה מנויים ומודעות, מפרסם בטאונה של אגודת ישראל ידיעה נרחבת על פרישתו של האפיפיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il