X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קולו של ארז הינו קול נחוש וברור כנגד אותה רוח התכופפות ושבירה בחברה הישראלית - כנגד כל רוח קשה, איומים מתרבים ומאבק מתמשך. יש במורשתו את החיבור האמיתי והזורם לטבע ולאדמה, האמונה הבלתי מתפשרת בצדקת המהלך הציוני
▪  ▪  ▪

ארז גרשטיין הוא "הצבר המיתולוגי". בן קיבוץ רשפים, סייר, איכר-לוחם נושא מגל וחרב. קוצני, ציני, בטוח בעצמו, סרקסטי, לכאורה אנטי אינטלקטואלי ואוטודידקט, אך מבפנים חם ורגיש וכואב עם הכואבים וסקרן וידען ומבין. אדם הארצישראלי, בארצו המתחדשת. אדם שרגליו נטועות בקרקע והוא יודע שזו ארצו. רבות למדתי מהספר המופתי על חייו ושמו 'תמצית געגוע'.
קולו של ארז הינו קול נחוש וברור כנגד אותה רוח התכופפות ושבירה בחברה הישראלית - כנגד כל רוח קשה, איומים מתרבים ומאבק מתמשך. יש במורשתו את החיבור האמיתי והזורם לטבע ולאדמה, האמונה הבלתי מתפשרת בצדקת המהלך הציוני. ארז הזדהה בשנות חייו האחרונות עם הציונות הדתית, ואף הצביע למפד"ל ב - 1996. בעיניו זו הקבוצה הבולטת ביותר בחברה הישראלית שלקחה על עצמה, במודע וכקולקטיב, את חזון ההתיישבות וביטחון.
ארז התנגד נחרצות ליציאה החד-צדדית מלבנון. ביוני 1998, במפגש עם כתבים במוצב ריחן, אמר כי מי שמפגין במדינת ישראל בעד יציאה חד-צדדית מלבנון יוצר איום על החיילים בשטח, מכיוון שהעיסוק בישראל בנושא מעודד שיתוף פעולה בשטח עם חיזבאללה.
ארז חתר לניצחון על החיזבאללה ואכן תחת פיקודו שגשגו סיירת גולני וסיירת אגוז והוא הביא את צה"ל לשיאים חדשים של ניצחון על החיזבאללה. מנהיגותו ומצביאותו המקצועית והערכית הביאה לפריצת דרך ביכולות המבצעיות נגד החיזבאללה.שרשרת ההצלחות אשר להן היה שותף כמפקד החטיבה המזרחית, כמפקד חטיבת גולני ולבסוף כמפקד העוצבה, הוכיחו את קביעתו כי ניתן לנצח את החיזבאללה.
ארז לא הסתיר את הסתייגותו מהסכמי אוסלו. ארז לא האמין כי ההסכמים עם הפלשתינים הערבים יחזיקו מעמד לאורך זמן, והעריך באוזני חלק מאנשיו כי כתוצאה מהסכמים כאלה האינתיפאדה בלתי נמנעת. מה שעולה בבירור מן המקרים של צפון אירלנד, של עזה ושל המלחמה השנייה בצ'צ'ניה הוא שגם במערכה מתמשכת קשה ומרה של טרור ניתן לנצח, ושהציבור הרחב, למרות הימשכות המערכה, לא ידחוק בהכרח במנהיגיו לנקוט מדיניות של ויתורים. כך הייתה עמדתו של ארז גרשטיין והוא צדק.
בחינה לעומק של שלוש דוגמאות ידועות - מלחמת צרפת באלג'יריה, מלחמת ארצות-הברית בווייטנאם ויציאת ישראל מרצועת הביטחון בדרום לבנון - מוכיחה כי נקודת התורפה של הדמוקרטיות החזקות הללו לא הייתה דווקא כושר העמידה של הציבור הרחב, אלא חולשתם של קברניטי המדינות. דווקא המנהיגים הם שנואשו ראשונים מן האפשרות לנצח, ומרגע שהם החליטו לנטוש את המערכה דעת הקהל מיהרה ללכת אחריהם. המנהיגים החלשים היו אלה שנשלטו בידי תקשורת עוינת וסקרים וסיקורים שקריים.
ידוע כי התקשורת האמריקנית עיוותה את המציאות וגרמה לניצחון האמריקני בוייטנאם להיראות כהפסד. כך לדוגמה אחת מני רבות, העיתונאי רוברט אלגנט מהלוס אנג'לס טיימס קבע נחרצות כי תוצאותיה של מלחמת וייטנאם נקבעו בידי הטלוויזיה; דעה זו נפוצה מאוד גם היום. אלה הם גם דבריו של רון בן-ישי, "ההתשה בזירה התקשורתית" בתוך 'אסטרטגיית ההתשה בעימות מוגבל: בחירה או כורח?', עורך גדעון טרן, 'עיונים בביטחון לאומי 4' (אדר ב' תשס"ג) עמ' 119-126.
הכותב מצדד בדעת מומחים המוכחיחם שכמו שהתקשורת עיוותה את המציאות והציגה מצג שקרי של הפסד אמריקני בווייטנאם והפסד צרפתי באלג'יר, כך התקשורת הישראלית עיוותה את המציאות והציגה מצג שקרי של הפסד ישראלי במלחמת לבנון הראשונה, ברצועת הביטחון ובמלחמת לבנון השנייה. כך גם הציגה התקשורת הישראלית מצג שקרי של הפסד במלחמה נגד האינתיפאדה הראשונה והשנייה ובמלחמה נגד הטרור בעזה וביהודה ושומרון.
התקשורת הישראלית היא זו שהכשירה את הקרקע לגירוש גוש קטיף וצפון השומרון ולפוגרום עמונה והיא זו שהכניעה את אריאל שרון וממשיכיו. התקשורת הישראלית מונעת פרסום של התוכנית הערבית הפלשתינית השיטתית להשמדת מדינת ישראל. התקשורת הישראלית היא המובילה של קמפיין שתי מדינות לשני עמים. ויש מנהיגים בכירים ו"שומרי הסף" שנכנעים לה ונעשים שלוחיה לדבר עבירה וכניעתם לה מסכנת את בטחון המדינה ואת חיי היהודים בארץ ובעולם.

תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
הוא נולד בברונקס ב-1924 להורים שהיגרו לארה"ב מרחבי האימפריה הרוסית והציל את עיריית ניו-יורק מפשיטת רגל. היה חריף-לשון וססגוני, וגם לא הסתיר את יהדותו ואהבתו לישראל    כבוד לאד קוץ'
תומר ישראלי
אני לא בדיוק שמאלני וכנראה גם לא ימני אבל אני חושב שהגיע הזמן שהצדדים ייצאו מהמשבצת ומהקונספציה, יסתכלו על שאיפות היסוד, על הערכים המנחים ויפעלו לאורם. גם אם זה לא מעכשיו לעכשיו, גם אם באמת צריך לוותר על נכסים משמעותיים וגם אם באמת נדרש אומץ כדי לחיות במזרח התיכון הזה
אהרון שחר
פתרון פשוט, גאוני וצנוע לכל הבעיות החברתיות והכלכליות של האנושות (כמעט). פילוסופיה בגרוש
זאב בן-יוסף
מאז חזר לראשות הליכוד ב-2006, מצליח נתניהו לבסס שלטון יחיד מלוכני-דיקטטורי בליכוד ע"י הוצאת הרוח ממפרשי אלה המאיימים על שלטון היחיד שלו, כאשר - כמו שרון בזמנו - הוא מצליח לשמוט את הבסיס האידיאולוגי והאִרגוני של הליכוד שבלעדיו אין טעם לקיום המפלגה
שולמית קיסרי
לא חלמנו שנזכה להגיע בישראל 2013 לימים היפים של צרפת מהמאה ה-18, של לואי ה-16 ורעייתו המלכה מארי אנטואנט שבאה מאוסטריה ולא הבינה כלום בלחם, רק בעוגות    בקשה מהמלך והמלכה: מלבושיכם, מזונותיכם ומאווייכם - לא על חשבוננו! על חשבונכם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il