X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היושרה העיתונאית מחייבת מידה של חשבון נפש מצד כלי התקשורת ש"אומנותם" הפכה להיות בבחינת "תורה" של הכפשה סיסטמטית של ממשלת ישראל והעומדים בראשה, מבלי לעשות חשבון לנזק החמור שהדברים הנמהרים והבלתי אחראיים שלהם גורמים לדימוי המדינה ולמעמדה הדיפולמטי בעולם
▪  ▪  ▪
קברו של בן זיגייר. יד רכה מדי כלפי מבקרי ישראל [צילום: AP]
מהלך מחושב
הניסיון לשים ללעג ולקלס את הגישה השמרנית והזהירה מדי של הרשויות בכל הקשור להוצאת צווי איסור-פרסום בארץ אף לגבי סוגיות שראו אור בחו"ל וזאת בעידן "הכפר הגלובאלי", מצטייר בדיעבד כמהלך מחושב, אף כי מסורבל מדי וגמלוני

   עופר וולפסון
משרד רה"מ זימן בדחיפות את ועדת העורכים

הקלות הבלתי נסבלת שבה עברה התקשורת הישראלית מהטחת האשמות כבדות-משקל כלפי ממשלת ישראל בפרשת בן זיגייר, אל עיסוק ממוקד בנסיבות התאבדותו של האסיר, אינה עניין של מה בכך.
בתוך שעות אחדות הופרכו אחת לאחת הטענות החמורות, שהוצגו כעובדות לאשורן, לפיהן:
האסיר הועלם מעל פני האדמה;
משפחתו לא יודעה לגבי קורותיו;
הנ"ל הוחזק בבידוד ללא הליך משפטי;
שלטונות אוסטרליה לא עודכנו בנסיבות המעצר.
העובדות לאשורן, יש בהן כדי לשנות מן השורש את נקודת המוצא שהייתה ביסוד מתקפת ה"עליהום" על ראש הממשלה וקהילת המודיעין בפרשת בן זיגייר. לא אסיר X, לא העלמת אדם ולא אטימות המונחית על-ידי שיקולי ביטחון אנכרוניסטיים.
תיעול השיח הציבורי אל עבר מה שהוגדר כמחדל ללא תקנה עד כדי טיפוח התובנה כי "אין על מי לסמוך", זאת לצד סופרלטיבים בוטים המוציאים דיבתה של ישראל למרחקים ובתוך כך גם פגיעה מהותית בדימויו של המוסד הישראלי, הם ללא ספק גילויים של חוסר אחריות, שלא לומר הפקרות וכפירה בעיקר.
גם הניסיון לשים ללעג ולקלס את הגישה השמרנית והזהירה מדי של הרשויות בכל הקשור להוצאת צווי איסור-פרסום בארץ אף לגבי סוגיות שראו אור בחו"ל וזאת בעידן "הכפר הגלובאלי", מצטייר בדיעבד כמהלך מחושב, אף כי מסורבל מדי וגמלוני.
מבקרים את ישראל - וטוב להם!
במבט לאחור נראה כי תחקיר רשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC היה רשלני ומוטה, וסבל משורת אי-דיוקים, קרוב לוודאי פרי יד מכוונת אינטרסנטית. בתור שכזה היווה התחקיר בבחינת "הרמה להנחתה" עבור כלי התקשורת הישראלים הנמנים על מבקריה החריפים של ראש ממשלת ישראל. התיעוב האינהרנטי שהם רוחשים לראש הממשלה מצדיק בראייתם את השימוש בכל האמצעים כדי להבאיש את ריחה של ישראל, "יקוב הדין את ההר".
על-אף המשתקף בבירור מהאמור לעיל, נוקטות הרשויות אצלנו יד רכה מדי כלפי מבקריהן, גם בהינתן העובדות לאשורן המציבות את הסוגייה בפרופורציות אחרות לחלוטין. הנזק המשמעותי שנגרם למעמדה ולדימויה של ישראל, שכבר ממילא אינם מן המשופרים, מונח לפתחה של הממשלה, זאת מבלי שהתקשורת תידרש להכיר ולו בשמץ מאחריותה הישירה לפגיעה באושיות המדינה.
רשויות הביטחון והמשפט בישראל אינן יכולות להיוותר אדישות לנוכח הגישה המרדנית של חלק מכלי התקשורת ובראשם עיתון הארץ, הן בהתייחס להתנהלות בסוגיית זימון "ועדת העורכים" והן בכל הקשור להתנפלות "לכל רוחב החזית" כלפי הממשלה והגורמים המעורבים בפרשה. הניסיון להיאחז בטענה המיתממת של קבלת אישור הצנזורה לפרסום הידיעה בדבר כינוס בהול של "ועדת העורכים" הוא מעין דפוס פעולה של הארץ שננקט כזכור גם בהתייחס לפרשת "ענת קם". (מימד זה כוחו יפה גם לעובדת הניצול הציני של זכות החסינות של חברי הכנסת אשר השתלחו בפומבי כלפי מערכת הביטחון והמשפט ללא ידיעת העובדות.)
מה מחייבת היושרה העיתונאית
קיים אפוא פער עצום בין נקודת הפתיחה של המשבר ששירטטה עלילת ריגול עסיסית ומשטר ישראלי טוטליטרי "חשוך", לבין ההתמקדות בנסיבות החזקתו של בן זיגייר בתנאי בידוד מיוחדים והתאבדותו למרות אמצעי האבטחה הקפדניים.
היושרה העיתונאית מחייבת מידה של "חשבון נפש" מצד כלי התקשורת ש"אומנותם" הפכה להיות בבחינת "תורה" של הכפשה סיסטמטית של ממשלת ישראל והעומדים בראשה, מבלי לעשות חשבון לנזק החמור שהדברים הנמהרים והבלתי אחראיים שלהם גורמים לדימויה של מדינת ישראל ולמעמדה הדיפולמטי בעולם.

הכותב הוא אל"מ בדימוס, שירת בעבר באמ"ן.
תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  18/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על התקשורת לערוך חשבון נפש נוקב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יושרה? האמנם העזת להשתמש במלה?
ישראל ישראלי  |  18/02/13 12:33
2
אתה מצפה באמת לעיתונות כזו ?
נירון קיסר   |  18/02/13 13:28
3
לא יודעים חשבון, איך יעשו? ל"ת
ה.א.  |  18/02/13 14:33
4
התכוונת לחלאות התקשורת
דידה  |  18/02/13 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת האסיר X
נאוה קורן
קשר השתיקה של כתבלבי התקשורת וה"יבסקציה" (המחלקה היהודית) בשב"כ בפרשת רצח רבין
אברהם פכטר
בעקבות תחקיר עיתונאי שפורסם בטלוויזיה האוסטרלית, התברר שב-2010 התאבד האזרח בן זיגייר בכלא בישראל. על הפרשה הוטל איפול מוחלט, מכוח צווי איסור פרסום. ההיגיון הבריא אומר, שמדובר בפרשייה ביטחונית חמורה שסיכנה את ביטחון ישראל    מלחמה חשאית דורשת גם מהלכים סודיים
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לראשונה לפרשת מותו של איש המוסד בן זיגייר    "באף דיון אין לזלזל בבטחון המדינה, אנחנו לא כשאר המדינות"    "סומך לחלוטין על כוחות הביטחון ועל רשויות המשפט"
עו"ד חיים שטנגר
הגיע הזמן שהגורמים המופקדים על בטחוננו, דוגמת המוסד, שירות הביטחון הכללי, שלוחות אגף המודיעין והממונה על הביטחון במשרד הביטחון, ידעו כי אולי אפשר להסתיר מעצרו של אדם ולהעלימו מידיעת הציבור, תקופת זמן מסוייימת בנימוקי בטחון המדינה, אולם אם אותו אדם אינו עוד בין החיים, קשה לשמור - לפחות את עובדת מותו - מידיעת הצבור
איציק וולף
ממשלת אוסטרליה ביקשה מישראל לחשוף בפניה את כל המידע הנוגע למותו של איש המוסד האוסטרלי שנכלא בזהות בדויה בכלא איילון    "רוצים לתת לישראל הזדמנות להגיש הסברים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il