X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב לכבוד הח"כ החדש אלעזר שטרן בעניין ישיבות ההסדר
▪  ▪  ▪
שטרן, יותר חכם ופחות צודק [צילום: פלאש 90]

קראתי בצער דברים שאמרת בסוף השבוע האחרון על ישיבות ההסדר. שוב קוננת על המסלול הצבאי המקוצר של ההסדרניקים וטענת שמספר התלמידים במסלול הזה הוא "לא נורמלי".
עמדותיך בנוגע להסדר מוכרות לא מהיום. עוד בתפקידך כראש אגף משאבי אנוש בצה"ל הקדשת זמן רב מדי להתנגחויות עם ראשי ישיבות ההסדר. הסכמתי אז עם הרצון שלך לערבב את בחורי הישיבות במחלקות מעורבות, אבל לא עם הדרך והסגנון שבהם פעלת. במקום לנסות לשנות את המציאות בשיתוף פעולה ובהידברות עם ראשי הישיבות העדפת דרך של ניגוח והטפות, שרק הכניסה את ראשי ההסדר לעמדת התגוננות.
ח"כ שטרן, ישיבות ההסדר הן כבר מזמן לא רק פתרון טכני של שילוב צבא וישיבה אלא מפעל תורני, חברתי וחינוכי שהצמיח דור של רבנים, מאות מחנכים, עשרות יישובים וגרעינים תורניים. בזכות מכוני ההוראה של ישיבות ההסדר הוחלפו המחנכים החרדים בישיבות התיכוניות במחנכים בעלי השקפה ציונית דתית. בזכות הישיבות הוקמו או התבססו יישובים חשובים ביו"ש והוקמו גרעיני התיישבות חברתיים בפריפריה. אי-אפשר להפריד בין הישיבות לתוצרים הרבים שלהן. הנוסחה הכאילו טכנית של שילוב שירות צבאי עם לימוד תורה משמעותי, נתנה את אותותיה בחמישים השנים האחרונות בכל שדות העשייה במדינת ישראל.
כאלוף במיל. אתה יודע שגם הצבא מרוויח לא מעט ממסגרת ההסדר. הגיבוש המוקדם של הבחורים בישיבות בתקופת לימודם לפני הפרק הצבאי והחינוך שהם מקבלים, מעלים באופן משמעותי את אחוז הקרביים בתוכם. אתה עצמך כתבת בספר שלך שיותר מ-80 אחוזים מבני ישיבות ההסדר משרתים כלוחמים, ושגם התייצבותם לשירות מילואים גבוהה יותר מהממוצע.
עכשיו, כשאתה חבר כנסת, עצתי לך היא לשנות גישה. להיות יותר חכם ופחות צודק, לעסוק יותר בעיקר ופחות בטפל. אתה הרי יודע שהדרך לקדם את פתרון בעיית השוויון בנטל היא לא לייצר מלחמות עם אלו שכן מתגייסים, גם אם לטעמך הם יכולים לשרת יותר, אלא עם אלו שלא מתגייסים כלל.
כמחוקק ופרלמנטר, יש לך כלים חדשים לפעול עכשיו. אל תבזבז אותם על חזית מיותרת.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  22/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזית מיותרת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  23/02/13 08:34
 
- אחיזת "השמאל" בצבא,צנחני ?
שלמה המגיב  |  24/02/13 14:07
2
הצבא "מרויח" ,רייכנר ?
שלמה המגיב  |  24/02/13 13:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו: באחת מפגישותינו בעבר נתת לי את התחושה שאם תהיה ראש ממשלה, תהיה ישר, עממי ואנושי, ראש ממשלה של כולם. לצערי, עמדת רק חלקית ביעדים שהצבת לעצמך. ואולי בכלל הכל זה עניין של גלידת פיסטוק בשבילך?
אפרים הלפרין
מי החזיר את שאלת השוויון בנטל לקדמת הבמה? יאיר לפיד בוגר במחנה? או שמא נפתלי בנט איש סיירת מטכ"ל? ובכן, לא זה ולא זה. היה זה הבג"צ שביטל את חוק טל. ועתה, כאשר יותר מכל נדרשת אחדות, הם הולכים על פירוד כי אינם סומכים על בג"צ?
מיכאל שמידט
ציפי לבני יוצאת לדרך חדשה ומצטרפת למפלגת "הבטחתי, אך לא הבטחתי לקיים" - המפלגה הכי גדולה הפועלת כיום בישראל ומרחיבה את שורותיה בכל יום ובכל שנה, מאז כ"ט בנובמבר 1948
איתמר לוין
החשיפה בפרשת סער הסירה את המסכה מעל פני התקשורת הישראלית    כמה מילים על המשמעות האמיתית של פורים    יש מי שמתחפשים לחרדים ולמעשה מחללים את השם    ניסיונות לסחטנות מסתתרים מאחורי מסווה של תביעות ייצוגיות    מכבי תל אביב עוטה מסכה הפוכה מהמקובל בכדורגל הישראלי    וכולנו עושים עוול לבשאר אסד
איתמר לוין
אחרי פרשת קם-בלאו, הארץ הוא אמצעי התקשורת האחרון שניתן להסתפק כלפיו באזהרה בלבד    מה הפלא שהעיתון הזה ממשיך להשתין מהמקפצה?    וינשטיין ממשיך לשבור את השיאים של עצמו: קובע שהייתה עבירה - ובאותה נשימה מחליט שלא לחקור אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il