X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיום הכרת האו"ם במעמדה של הרשות הפלשתינית כמדינה משקיפה, כל מעשה טרור הינו מעשה מלחמה ויש להגיב כלפיו ממש כתגובה למלחמה בהתאם לכללים הנהוגים בדין הבינלאומי
▪  ▪  ▪
אבן יכולה להרוג [צילום: פלאש 90]
להגיש תביעות לבית הדין בהאג
בצד הפלשתיני מאות רבות של נאשמים אשר ידם רוחצת בדם, ויש לנצל את פנייתם לאו"ם כקבלת מדינה משקיפה כדי להעמידם בדיוק על המחיר של הכרה זאת. אסור לישראל לחכות ולהיות פסיבית. על ישראל להציף את בית הדין בהאג בעשרות רבות ובמאות תביעות נגד מחבלים ופושעי מלחמה בקרב הפלשתינים

התרחשות אלימה, לרבות התרחשות אלימה רחבת היקף הנקראת בפי העיתונאים אינתיפאדה, הביאה בעבר לנזק כבד בעיקר לאוכלוסיה הפלשתינית אשר פגעה בהם לאורך זמן ובהיבטים רבים. לאחרונה מתרבות הכתבות על התעוררות השטח ביהודה ושומרון. איני בטוח שהכתבות עצמן לא מלבות ויוצרות יש מאין ובבחינת "משאלה המגשימה את עצמה" בעיקר על-ידי עיתונאים המהווים כלי שרת של מפלגות משני קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר עקב רצונן בהעלאת הנושא לסדר היום הציבורי.
המהומות האחרונות הן מקומיות, מלובות על-ידי ראשי הרשות הפלשתינית אשר מצויה במצוקה ואשר התירה את הרסן לביצוע מהומות באתרים שונים. השקט היחסי הקיים בשטחי יהודה ושומרון נובע בעיקר מעבודה רציפה של כוחות הביטחון במשולב לעצירת מחבלים ופיגועים, ואינו קשור בתמציתו להתנהגות הפלשתינים.
ירצו הפלשתינים לעורר מהומות בשטחי A, הם מוזמנים לעשות זאת, להרוס ולשרוף את כל בתיהם ורכושם. כל חריגה משטח A תחייב תגובה ישראלית הולמת - קשה ומכאיבה - אשר תחזיר את חופש התנועה שלהם עשרות שנים לאחור, כולל שורה נוספת של הגבלות אשר בהן יש לנקוט ואשר יחזירו את הפלשתינים להבנה ששקט יתקבל בשקט, ומעשה אלימות יפגע קשות ברווחתם הכלכלית.
על ישראל לפעול במספר מישורים כדי לקדם כל רעה צפויה במאבק מול הפלשתינים:
  • על מחוקקי ישראל לחוקק חוק, כי כל זריקת אבן מהווה שימוש שתכליתו לפצוע או להרוג בדיוק כמו נשק חם, והתגובה לשימוש באבן תאפשר מענה בנשק חם בהתאם להוראות הפתיחה באש.
  • יש לעשות בחוק שימוש זהה גם כנגד חרדים אשר "לשם שמיים" ובשם קדושת השבת מנסים לפצוע ולהרוג את שוטרי משטרת ישראל וכוחות הביטחון על-ידי סקילה באבנים.
    אין להשאיר ללוחמי צה"ל או למשטרה את התחושה כי יש שטח אפור הנתון לשיפוטו האישי של החייל לפני הפתיחה באש במקרה של סכנה לחייו, עליה הוא עשוי לשאת באחריות.
    יש לחוקק חוק אשר יקבע כי בהתאם לחוק, כל שימוש באבן כמוהו כשימוש בנשק חם, והאבן תאפשר שימוש בנשק חם מאחר שהיא מהווה סכנת חיים.
    אין לשנות את כללי טוהר הנשק של צה"ל. ההפך - יש לדבוק בהם ולשאת אותם כלפיד לפני המחנה. בזה ייחודנו המוסרי כעם וכצבא. אולם בהחלט יש לשנות את החוק המתיר לרצוח אנשים באבנים ולא משנה מהי הסיבה לכך: שמירת השבת או מהומה על-רקע לאומי, ויש להחיל חוק זה על כל שטחי ארץ ישראל.
  • בית הדין לפשעי מלחמה בהאג: על ישראל להפוך לאקטיבית גם בתחום זה. על ישראל להציף את בית הדין בהאג בעשרות רבות ובמאות תביעות נגד מחבלים ופושעי מלחמה בקרב הפלשתינים ולתבוע אותם בבית הדין הבינלאומי בהאג. הפלשתינים פוגעים באזרחים בצורה מכוונת כבר קרוב למאה שנה, הם רוצחים אזרחים בצורה מכוונת ושיטתית, ויש לפעול נגדם בבית הדין בהאג בצורה מכוונת ושיטתית. בצד הפלשתיני מאות רבות של נאשמים אשר ידם רוחצת בדם, ויש לנצל את פנייתם לאו"ם כקבלת מדינה משקיפה כדי להעמידם בדיוק על המחיר של הכרה זאת. אסור לישראל לחכות ולהיות פסיבית. ברור כי תביעות של הפלשתינים אכן יגיעו (כקצין מיל. פעיל, אני מכיר היטב את הזהירות בה צה"ל פועל למניעת פגיעה בחפים מפשע ואני גאה בכך). אין לישראל שום סיבה לחשוש, אדרבה, על ישראל להקדים תרופה למכה.
  • היבטים משפטיים: בהכרה של האו"ם במעמדם של הפלשתינים כמדינה משקיפה ישנם אלמנטים רבים הפועלים לטובתנו. השינוי במעמדם יצר גם לפלשתינים מחויבות רבה ומשחרר את ישראל מהגבלות למול החוק הבינלאומי טרם הוכרו כמדינה משקיפה. לדוגמה: כל ירי מרצועת עזה מאפשר חוקית על הכרזת מצב מלחמה ומאפשר בהתאם לחוק הבינלאומי לנתק את החשמל לרצועה, להפסיק העברת מזון, הפסקת גביית כספי מיסים, סגירת המעברים, ואלמנטים רבים ונוספים. יתרה מכך ומאחר שאין אנו שולטים על מילימטר משטחי עזה, אין לנו גם כך אחריות חוקית לאוכלוסיה בתחומי הרצועה במצב של מעשה איבה.
  • והעיקר - הכרתם כמדינה משקיפה מיום כ"ט בנובמבר מכניסה אותם למחויבות קולקטיבית של מדינה ואחריות לכל מעשה של כל אחד מאזרחיה למעשה איבה למול ישראל. מיום ההכרה, כל מעשה טרור הינו מעשה מלחמה ויש לנקוט כלפיו כתגובה למלחמה בהתאם לכללים הנהוגים בדין הבינלאומי. לא ניתן לדרוש הגנה כמדינה משקיפה בלא לקחת את האחריות המתבקשת מכך.

הכותב הוא תעשיין, הוגה דעות, מנכ"ל לשעבר של כספות מגן גולדמן ומנעולי ירדני, בעל מפעל ביהודה ושומרון, סא"ל פעיל במיל., MBA מנהל עסקים.
תאריך:  25/02/2013   |   עודכן:  25/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תפחידו אותנו באינתיפאדה שלישית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק! ראו גם:
ד"ר רון בריימן  |  26/02/13 14:43
2
לחזק את הכוח הלוחם
אלון פלג  |  26/02/13 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
עתיקות היהודים שייכות להיסטוריה הפלשתינית, משום שהעברים הקדמונים היו פלשתינים, כמו גם הכנענים, היבוסים וכל יתר העממים הקדמונים. לכן, אל תשאלו כיצד ניתן להיות בו-זמנית גם פלשתינים ('פלשתים') שהיו בני הגזע הארי (פולשים מאיי יוון) וגם בני ישמעאל בן אברהם שהיה שמי
איציק וולף
תוצאות נתיחת גופתו של ערפאת ג'רדאת לא גילו סימני חבלה מלבד שתי צלעות שבורות שמעידות על מאמצעי ההחייאה, אולם הפלשתינים טוענים כי הוכח שמת בכלא מגידו לאחר שעבר עינויים    גופתו הועברה דרך מעבר תרקומיא    קבורתו תתקיים בחברון
ד"ר רון בריימן
כאשר נתניהו מתנכר לבית היהודי, לפני הבחירות ולאחריהן, וכאשר הוא מכניס "סוסה טרויאנית" לממשלתו המתהווה - הוא משדר מסר מדאיג לאזרחי ישראל, המצפים ממנו לאופק מדיני ליהודים ולא לאויביהם. משימתו של נתניהו היא סיכול ממוקד של ה"פתרון"
נרי אבנרי
במלחמת שלום הגליל הם סיפרו לעולם ש"בגין ושרון רוצחים". 13 שנים אחרי האשימו את מנהיגי הימין שהיו על המרפסת בכיכר ציון בהסתה שקדמה לרצח רבין. בין לבין, הם מלשינים לכל העולם על כל משאית בלוקים שחוצה את הקו הירוק. מסיתים מבית - הלכתי לארכיון...
גורי גרוסמן
סירובם של הפלשתינים לקיים משחק משותף עם כדורגלנים ישראלים, מספק רוח גבית לאלה האומרים שאין עם מי לדבר ואפילו לא לשחק כדורגל. שלא לדבר על אכזבתם של רבבות חובבי הכדורגל בארץ, שלא יראו את כוכבי הכדורגל הנערצים מופיעים על כר הדשא בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il