X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם לא "אבדה תקוותנו", ושלי באמת מאמינה שיום אחד היא תוכל להנהיג גם את המדינה, הרי שהיום אסור לה לדחות על הסף את פנייתו של נתניהו. במקום זאת, כדאי שתציג תנאים ברורים לקוי היסוד אשר כן יאפשרו את שיתוף הפעולה
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. לא לדחייה על הסף פניית נתניהו [צילום: פלאש 90]

מי שמתמודד על ראשות מפלגת העבודה עושה זאת כדי להוביל וכדי להשפיע על-פי דרכו ודרכה של המפלגה. ביקורת והתנגדויות אין מספקות, נדרשת הנהגה ששואפת ללקיחת אחריות ולעשייה. שלי יחימוביץ' הציעה עצמה ליעד זה, קיבלה את הזכות ושכנעה ביחד עם חבריה, הח"כים החדשים, פחות או יותר. בהתבהר מצב העניינים ויחסי הכוחות כעת, מסתבר שעל-אף התוצאה המאכזבת, יש באפשרותה של המפלגה להשתלב ברשות המבצעת באופן משמעותי.
שלי אומרת ש"תהום אידיאולוגית מפרידה" בנינו לבין הליכוד ונתניהו. לא לגמרי הבנתי מהי התהום. נניח ששלי שרת אוצר; איזה מהלכים ששלי הייתה רוצה לעשות (כשרת אוצר) בקביעת סדר עדיפות לאומי נתניהו היה פוסל על הסף? אני בכלל לא בטוח שיש כאלה, ואם באמת יש נושאים כאלה אז רצוי שכולנו נדע מכך במקום להסתפק בהצהרות גבוהות וחסרות תוכן על "תהומות" ו"אידיאולוגיה".
ההבטחה לא לשבת עם ביבי - אילוץ מיותר
במכתבים אלינו היא זועקת על הפרטות משאבי טבע, נמלים ועוד אסונות לרוב. למה אנחנו לא שומעים שעל זה מתרסקת השותפות האפשרית? בבקשה, תציעי לנתניהו שאת תהיי באוצר, מס החברות יעלה למה שאת רוצה, ההפרטות יפסקו, נעלה מיסים כאן ונוריד שם, השחיתות תמוגר, אבל שיהיו הצעות ברורות! לפחות תני לנו לשמוע שהוא זה שדוחה אותך ולא להפך.
משום מה נדמה לי שהפערים בין הליכוד לעבודה בתחום הכלכלי לא יותר גדולים מאלה שבין לפיד ובנט בתחום המדיני... נכון, יכול להיות שנתניהו אכן משחק משחק פוליטי רק לשם שיפור עמדות מול השותפים הפוטנציאלים האחרים. גם במקרה כזה בואו ניתן לו להזיע מול הצעות למהלכים קונקרטיים שאותם יידרש לשלול במפורש.
אה, כן, הבטחנו. נכון, הבטחנו שלא נשב עם ביבי. זה נכון, לצערי, אכן הבטחנו. חשבנו שזה ימשוך אלינו בוחרים. חבל מאד, כי לא רק שזה לא משך בוחרים, זה גם מכניס אותנו לעוד אילוץ מיותר שלא היה בו כל צורך. אנשים עושים טעויות ומותר לטעות. (עדיף לא לטעות יותר מדי כי אז...) בכל אופן, אני מציע לשלי להתעלם מההבטחה למרות שברור שיהיה מי שיחגוג ויגיד "גם היא מזגזגת". אני מציע את זה ולו מהסיבה שפשוט אין לה ברירה.
העבודה לא תבחר שוב בשלי
אם שלי רוצה להמשיך ולהנהיג את המפלגה האלטרנטיבית לשלטון היא חייבת לקבל החלטות ולנצל הזדמנויות ולו מהסיבה שפשוט לא יהיו לה יותר. מפלגת העבודה לא תבחר בה שוב להנהיג עוד ניסיון להיכשל שוב באותו מקום. גם אם שלי תצליח בתהליך ההשתלטות שלה (שבעיני הניגוד בינו לבין דמוקרטיה חזק הרבה יותר מזיגזג בעניין הבטחה כזו או אחרת) ותיבחר שוב, הרי שגם אז היא תישאר עם מפלגה קטנה ומצומקת ושוב לא תצליח להנהיג ברמה הלאומית ולחולל שינוי.
בקיצור: אם לא "אבדה תקוותנו", ושלי באמת מאמינה שיום אחד היא תוכל להנהיג גם את המדינה, הרי שהיום אסור לה לדחות על הסף את פנייתו של נתניהו. במקום זאת, כדאי שתציג תנאים ברורים לקוי היסוד אשר כן יאפשרו את שיתוף הפעולה (זאת כמובן שיש בידינו קווי יסוד כאלה שאותם אנו רוצים ויכולים לדרוש). אחרת אנחנו נשארים עם מנהיגת מפלגה זמנית, ביקורתית ונחרצת אך חסרת רצון לקחת אחריות וחסרת אומץ לממש את שאיפותיה שלה עצמה.

תאריך:  25/02/2013   |   עודכן:  25/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזדמנות אחרונה בהחלט לשלי יחימוביץ'
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שלי תשכח כמו ציפי ותעלם מהמפה
שושפרי  |  25/02/13 13:10
2
שלי מטומטמת
מזכיר_המדינה  |  25/02/13 19:24
3
לצערי, יחימוביץ' לא יכולה.
אהוד פרלסמן  |  27/02/13 05:15
4
שלי צריכה לגלות מנהיגות ולכנס
שינשין  |  28/02/13 07:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
יהודה דרורי
כאשר החלטתי לפני כשנה שלא אצביע עבור נתניהו עשיתי זאת מכיוון שראיתי שמישהו אשר קיוויתי שיוכל להנהיגנו בשנים הסוערות הבאות עלינו, הינו בעצם אדם שמרן בתפישותיו, המשחק רק "על בטוח" (עבור שרידותו הפוליטית),מנהיג בהידרדרות וללא כל תעוזה... הוא לא יוני נתניהו אמרתי לעצמי..וצדקתי עד עתה.. נתניהו מדשדש בבוץ של עצמו
עידן יוסף
אומר כי כניסתו לממשלה תהפוך אותה לממשלה חברתית ותמנע ממנה להפוך לממשלת לבני    "נתמקד במימוש המשותף בינינו ליש עתיד"
עידן יוסף
מספר 2 במפלגת התנועה תוקף את יושב-ראש מפלגתו, ציפי לבני, הפרה את אמונו בכך שייעדה את התיק להגנת הסביבה לעמיר פרץ, הממוקם אחריו ברשימה    "הבעיה היא לא ביני לבין פרץ - היא בין ראש המפלגה לביני"
ד"ר רון בריימן
כאשר נתניהו מתנכר לבית היהודי, לפני הבחירות ולאחריהן, וכאשר הוא מכניס "סוסה טרויאנית" לממשלתו המתהווה - הוא משדר מסר מדאיג לאזרחי ישראל, המצפים ממנו לאופק מדיני ליהודים ולא לאויביהם. משימתו של נתניהו היא סיכול ממוקד של ה"פתרון"
אבנר יופי
הנסיונות של צוות המו"מ של הליכוד עד עתה מצביעות על המגמה לשמר את הקיים והישן, כלומר קואלציה עם הדתיים ונספחים נוספים קטנים (התנועה וקדימה ס"כ 57 חברי כנסת), וזאת מתוך תקווה לשכנע את יחימוביץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il