X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה כבר הפך להיות מקצוע, אפילו ראיתי פלאייר (או מנשר, בעברית תקנית) שפותר חצי מבעיות הנישואים למה אני מתכוון? אני מתכוון לזה שתמורת תשלום, סמלי כמובן, יש סוף סוף, מי שייקח לך את הזבל מפתח הדלת
▪  ▪  ▪
מי מגיע עד לכאן?

בהתחלה, ממש אחרי הנישואים, כשהכל מריח טוב, יש הרמוניה בעניין פינוי האשפה. אחרי שנולד הילד הראשון, מתחלקים הזוגות בישראל לשניים, כשהחלוקה היא די ברורה. החצי הראשון הם זוגות שמתווכחים ביניהם מי יפנה את הזבל אל מחוץ לבית, והחצי השני כבר לא מתווכחים. הם סוגרים תאריך לרבנות. סוגרים, סגרו, יסגרו, זה רק עניין של זמן, לפני שכל הזבל יצא החוצה, ארוז בשקית של סופר.
לאלו שצולחים את השנים הראשונות בשלום, ומגיעים אל השלב שבו יש את הילדים שיכולים לעזור (או לפחות ככה מאמינים), מחפשים את מי מהם אפשר למנות לתפקיד המכובד ל"שר ענייני איסוף ופינוי הזבל". זה לא לוקח זמן רב עד שהילדים מגלים עצמאות ופוצחים במאבקים שלא היו מביישים ארגוני טרור. בשלב זה ההורים מתחילים באסטרטגיה של - מי שיוצא ראשון מהבית לוקח איתו את השקית. זה אומר הלכה למעשה, שכולם יוצאים, אבל אף אחד לא לוקח. אולי יש בנמצא מי שיניח את השקית ליד פתח הדלת אבל משם והלאה (או יותר נכון בלי הלאה) הבעיה מונחת לפתחם (תרתי משמע) של השכנים.
אלו מצידם, מגלים שהבעיה שלכם היא קצת יותר מורכבת, או במקרה הזה מורקבת. זה יפה שיש אצלך בבניין משפחה אוהבת ומאוחדת, רק חבל שזה בעיקר באיחוד וההסכמה שהאשפה שלהם צריכה להיות אצלך בדלת.
אז אחרי שבני המשפחה מסכימים ביניהם על מי יפנה את הזבל מהפח שבמטבח לפתח הדלת, אין עדיין הסכמה לגלות לעולם מה עושים מכאן. איך בדיוק השקית המטפטפת מגיעה מפתח הדלת אל הפח שנמצא בחניה למטה?
יש תשובות והן לא השערות. זה כבר מחקר.
מחקר אמיתי
מחקר סוציולוגי שנערך באוניברסיטת קיימברידג על גברים משבע מדינות (לצערנו לא כולל את ישראל), מגלה כי גברים החיים בזוגיות וממלאים את חלקם במטלות הבית, מרוצים יותר מחייהם ונהנים מאיזון בריא בין עבודה לפנאי. החוקרים מאמינים, כי הסיבה האמיתית טמונה בכך שהגברים הללו גם גילו את הסוד לחיים שקטים ולשלום בית, ביודעם שבת הזוג מתמודדת עם רוב המטלות כמעט לבד. מנגד, ולא מפתיע בהכרח, הנשים לא התרגשו במיוחד מהעזרה.
וההשערה שלי בנושא
ומה קורה כאן בארץ? איפה נמצא הגבר הישראלי? האם הגבר הישראלי הוא זה שמפשיל שרוולים ולוקח חלק במטלות הבית או שהוא עדיין עסוק בלהיראות עסוק מכדי להיות מספיק פנוי לשטיפה.
יש כאלו שפיתחו תורה שלימה בנושא. אחד אמר לי שבכל פעם שאשתו שלחה אותו לקניות, הוא הביא בדיוק ההיפך ממה שהיא רוצה, מה שגרם לה לקחת את התחום תחת אחריותה הבלעדית. שני סיפר, שהוא מעדיף ללכת לישון רעב, ובלבד שאשתו לא תראה אותו חלילה במטבח. זה יכול להביא לתוצאות לא טובות תירץ. היום חביתה, מחר להכין שבת שלימה. ומה עם המנוחה שלי הצטדק. אבל זה לא הרוב.
והאישה הישראלית? האם היא עדיין מעדיפה שלא יפריעו לה בלנקות את הבית איך שהיא רוצה? האם אין לה בעיה עם זה ש"לעשות אבק" לא מפיע בתוכנית העבודה של בעלה. האם זה אכפת לה שהגבר שלה שוטף ומשאיר אחריו סימנים של מגב?
אין לי תשובה ודאית לנושא, אבל בהתחשב בעובדה שהספורט הלאומי שלהן הולך לכיוונים מעניינים. ספורט הקיקבוקסינג המתמחה בבעיטה בשקים התלויים מן התקרה, או לחלופין, בבעל שתלוי בין כורסא לרצפה ובוהה בעוד משחק כדורגל וחוגים עם שמות של עצבים כמו- פלדנקרייז או פילאטיס, כבר עברו מן העולם, ועתה החלו נשים רבות לעבור לספורט רגוע ומאוזן יותר שהוא הליכה או צעידה ברחובות העיר.
גדודים של נשים סובבות את העיר תוך תקווה, שאולי זה יוריד להם שני גרם עד החתונה של הבת דודה, ובד בבד מרוויחות זוגיות בריאה.
אז חוץ מזבל, מסתבר שהכול בסדר. הגבר המודרני הוא גבר שמכהן על תקן של שותף מלא במטלות הבית. אחרי או לפני הליכת הערב היומית שלו בגופיה ומכנס, כשאוזניות תקועות באוזניו, מפשיל הגבר המודרני שרוולים (עד כמה שאפשר לעשות את זה עם גופיה), משחרר את אשתו ללכת זוגות זוגות יחד עם חברותיה, ובעוד שהן מנפנפות בידיהן במרץ, כדי להרבות בשריפת הקלוריות, הוא מתחיל בעבודה הכוללת שטיפה, כביסה, ושאר מלאכות שעד לפני עשרים שנה היו דבר שהוא בעיקר שמע עליהן.
אחרי השטיפה יוצאים יחד לקורס הכנה ללידה.
שוויון בנטל. יש מקומות שזה כבר דרך חיים.

תאריך:  28/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
Waze הישראלית הסבה הרבה אושר וגאווה עם בחירתה ליישום הטוב ביותר בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה    האפליקציה כחול-לבן יצרה מהפכה עולמית, עם 40 מיליוני משתמשים ושינויים בהרגלי הנהיגה שלנו - ועם זאת אסור לשכוח שמדובר בתוצאה חיובית נוספת של אומת הסטארט-אפים, אותה יש להמשיך ולטפח
דן אלון
הסוחר מקיסריה והבוגד מאקירוב כבר לא. אחד בבית, השני בדרך הביתה. אם יתעקש לא להכיר במציאות, יזכה להקים קואליציה שבה ישב לא כמלך אלא כסריס. הלפיד'ז סימנו את "המרכז" (ימין בתחפושת), כדרך המלך אל כס המלוכה. הבונ-טון של הבנטונים מספק אש חיפוי לשותף החדש, וכובש מחדש את עמדות הכוח החרדיות
יראון פסטינגר
הבעיה המרכזית של הציבור החרדי, הינה היציאה לשוק העבודה ולא הגיוס לצה"ל. חוק טל, בעקבות מסקנותיה של הוועדה בראשות השופט צבי טל, היה משיג בזמן סביר את עיקר מטרותיו גם ללא התערבות הבג"ץ. אין דרך לתקן את המחדלים שנתרחשו במשך עשרות שנים ולא ניתן לקבל סעד משפטי כנגד מי שתורתם אומנותם מזה עשרות שנים
טל הריס
רבים תלו תקווה שהסרט 'שומרי הסף' יזכה בפרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר, וכך ימשוך יותר צופים להביט אל המציאות ביהודה ושומרון, ביניהם אולי גם ראש הממשלה נתניהו. המאמץ לעצום את עינינו מלווה אותנו כבר כמעט חמישים שנה מאז הוחל החוק הצבאי על מליוני פלשתינים בשטחים
נאוה קורן
נס גלוי היה כשהתבשרנו ששני הסרטים המועמדים לאוסקר, במימונו של העם היהודי לא זכו בפרס, השבח לאל. זכיה כזו חלילה, הייתה שמה ללעג וקלס את בתי הקברות בהם טמונים אלפי חללי צה'ל שקידשו בדמם את הארץ המובטחת, ואת קורבנות 'הכיבוש' ו'השלום' הרצחני. והנורא מכל - התשקורת הייתה חוגגת ללא הפסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il