X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט   |  מראה
הסרט התיעודי "חמש מצלמות שבורות" לא זכה באוסקר. באמת יפה מאוד, ואפילו מרגש מאוד. כמעט הזלתי דמעה. לא, לא מעצב, אלא מן הרעיון שאני, מהמיסים שלי, מימנתי אותו ובכל זאת נותרו אצלי כמה תהיות לא ממש עקרוניות
▪  ▪  ▪
לא זכה. באמת יפה מאוד

נו טוב, דבר אחד בטוח: כאן, במדינת ישראל, לא משעמם.
אז כמה הערות:
  • הפלשתינים מתפרעים בהתלהבות בגלל "בעיית האסירים". כך, אנו חוזים לא רק בהפגנות, אלא גם במראות קורעי לב של אימהות אומללות, של ילדים עצובים שלא יזכו לראות את האבא המסכן שלהם, בקיצור, אי-צדק משווע. באמת יפה מאוד. אבל משום מה, התקשורת שוכחת להזכיר שאותם האסירים יושבים בכלא לא כיוון שהם נתפסו חוצים רמזור באדום, גם לא מפני שהם העלימו מיסים. הם יושבים בכלא כי הם רצו, וניסו, ולפעמים גם הצליחו לרצוח יהודים.
  • הפלשתינים ירו טיל על מדינת ישראל, לכאורה כ"נקמה" על מותו של אסיר. ובכל מקרה, ממהרים להרגיע את האזרחים, לא נגרם שום נזק. באמת יפה מאוד. אבל האמת היא שנגרם נזק כבד להרתעה הישראלית. מאידך, לו הייתה המדינה, שלוש דקות אחרי נפילת הטיל, נותנת הוראה לרביעיית אף-16 לצאת לגיחת הפצצה על ששה או שבעה יעדים נבחרים ובכללם כמה מאנשי "הזרוע הפוליטית" של חמאס, אז באמת לא היה נגרם כל נזק.
  • הסרט תוצרת השמאל הישראלי "שומרי הסף" לא זכה באוסקר, והתקשורת עצובה מאוד. באמת, קבוצת אנשי שירות-ביטחון לשעבר מצאו לנכון, אחרי חיים שלמים של פעילות בצללים, לשפוך את מררתם. באמת יפה מאוד. אלא שאני שואל את עצמי למה החליטו אותם אנשים לפטפט את עצמם לדעת לאוזני כל העולם. האם הם סובלים ממחסור חמור בתשומת לב? ואולי הם פשוט חושקים בצעידה על השטיח האדום בהוליווד?
  • הסרט התיעודי "חמש מצלמות שבורות" לא זכה באוסקר. באמת יפה מאוד, ואפילו מרגש מאוד. כמעט היזלתי דמעה. לא, לא מעצב, אלא מן הרעיון שאני, מהמיסים שלי, מממן יצירות תעמולה פלשתיניות, והתקשורת הישראלית רבה בינה לבין עצמה על הקרדיט לסרט - האם הוא ישראלי או פלשתיני. אגב, לאותם תומכי הסרט ומממניו יש שם מיוחד: "קוויזלינגים". ואם הם לא יודעים מה זה, הרי הגיע הזמן שילמדו קצת היסטוריה.
  • "ארץ נהדרת" טופחת לעצמה על השכם כל שבוע כתוכנית הסאטירה המובילה בתקשורת הישראלית. לא סתם סאטירה, אלא גאונות אמנותית. באמת יפה מאוד. אלא שלא מזמן פורסם מאמר שלי "השמאל ביד היוצר" על היצירה השמאלנית מול היצירה הימינית. ובכן, "ארץ נהדרת", על-פי דברי יוצריה עצמם, היא יצירה שמאלנית למהדרין, ואף התהדרה בכך שהיא עשתה כל שביכולתה להשפיע על דעת הקהל לפני הבחירות. כך היא ציירה את נפתלי בנט כרוצח צמא דם, את המתנחלים והחרדים כמוצצי דם, ואת בנימין נתניהו, ראש הממשלה, כמטורף זחוח. אם להיות הגון, הרי אולי פעם התוכנית הנ"ל אכן הצחיקה, ומדי פעם אף נצפו בה ניצוצות סאטירה. אך אם לנתח את התוכנית המתהדרת במיטב הקומיקאים, במיטב הכותבים, ובתקציב מרשים, אז צפייה ב"ארץ נהדרת" - במערכונים העלובים, בצרחנות, בזחיחות העצמית, בעליבות הנפש הנודפת מהמסך כבר כמה וכמה חודשים - תוביל כל צופה המצויד במידה של תבונה לשאול שאלה פשוטה: האם זהו המיטב שהאמנות השמאלנית מסוגלת לייצר? זאת סאטירה? פחחחח. או בשפתם: פאטת.
  • תקציב הגלידה של ראש ממשלת ישראל עומד על למעלה מ-10,000 שקל בשנה. העיתונות חגגה על זה בהתלהבות והביקורות נשפכו כמים. באמת יפה מאוד. אבל שמתי לב שכשאמן החליט לצייר את פניו של נשיא המדינה על שדה חיטה, לרגל יום הולדתו המאתיים בערך, היה מי שטרח להטיס אותו כדי לראות את היצירה האמנותית הנ"ל. ואני שואל את עצמי, למה התקשורת שכה שמחה לספר על המאורע, ואף להראות אותו לאזרחי ישראל, לא שאלה באותה הזדמנות כמה עלה כל מבצע ההטסה הזה, שגם הוא למעשה על חשבון המדינה? ושאלת המשך קטנה, אם את כל העניין הזה ביצע האמן על חשבונו, כמה עוד תוציא המדינה על חגיגות יום ההולדת של הנשיא הנבחר? אה, ושאלת המשך לשאלת ההמשך, האם מישהו מהתקשורת יתלונן על העלויות הצפויות, או שהתלונות שמורות רק לענייני גלידת פיסטוק?
  • מס ההכנסה מנסה לשכנע אותנו להלשין על העלמות מס. וגם שֵם נאה הוא בחר לעצמו: "קו הצדק". בנוסף, הוא מסביר לאזרח לאן אמורים ללכת המיסים האבודים. ואני אומר, באמת יפה מאוד, מטרות נאות ללא ספק. אלא שבינתיים, המיסוי הולך לתשלומים לנשיא המדינה, לתקציבים לסרטי תעמולה ארסיים נגד תושבי המדינה, לפנסיות נאות לאלו המפטפטים את עצמם לדעת, למשכורות עתק לעובדי המונופולים, למשכורות ענק עוד יותר לראשי חברות ציבוריות. ואלה רק דברים שהאזרח יודע, ומי יודע כמה כספי מיסים ממשיכים לזרום במסתרים למקומות לא ראויים.
והערה אחרונה: מה קורה עם האסיר איקס? זהו? פחחחח.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
קובי קמין הוא סופר, עורך, פובליציסט ומבקר ספרים.
תאריך:  01/03/2013   |   עודכן:  03/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באמת יפה מאוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
:באמת יפה מאד" - רשימה נהדרת
דאגנית  |  1/03/13 20:57
2
דברים כואבים אך נכונים, העם
יוסי אבידור  |  3/03/13 07:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
"מאז תבוסת 1967 עסקו הערבים בכעסים ובשנאות. במהלך תקופה זו ייסדה ישראל שמונה אוניברסיטאות, מאתיים מוזיאונים, וישראל מתחרה בארצות-הברית בתחום האלקטרוניקה ובתוכנות מחשבים"    כך פונה לערבים אינטלקטואלית סעודית, וזאת, על-מנת לא להעצים את הפסדיהם
יהודה דרורי
מרבית הציבור בארץ הינו חילוני, ואילו החרדים מהווים רק כ-15% מהתושבים - אבל סדר היום הכלכלי והחברתי במדינה מושפע על ידם מעל ומעבר לכוחם באוכלוסיה    גרוע מזה, החרדים הם אלו המונעים מנהל ציבורי תקין במניעת הפרדת הדת מהמדינה, ומהווים נטל כלכלי חסר פרופורציות למספרם, ובהיותם קבוצה סוררת מבחינת הנשיאה בנטל הביטחון, הכלכלה ומבחינת חינוך צעיריהם
יורם אטינגר
יישום מדיניות המבוססת על אתנוצנטריות צדקנית נראית בעיני עמים שאינם דמוקרטיים כחולשה, מכרסמת בתדמית ההרתעה של העולם החופשי, מחריפה עימותים ופוגעת בערכים ובאינטרסים מערביים
איתן קלינסקי
הלפיד של בנט אין לו עניין לדרוש שוויון בנטל שייחלץ רבבות רבות של מועסקים במשק הישראלי מסד הכולא אותם בכבלי תעסוקה פוגענית ודורסנית, תעסוקה התובעת מהם לשאת באופן לא שוויוני ולא מכובד בנטל הקיום
שולמית קיסרי
האם יהודה וינשטיין מנהל מכולת פרטית שכונתית ולא צריך למסור דין וחשבון לאף אחד על שיטות הניהול הפרטיות שלו במדפי הביצים, הגבינה והאשל? מה בדיוק משמעות התפקיד שלו? לקבל משכורת? לזכות בכבוד ובכיבודים?
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
המשורר העיוור היטיב לראות   /  מנשה שאול
הערבים בישראל   /  מרדכי קידר
מקובל   /  יונה סוקולובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il