X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האחריות לאסון שיקרה בשל אי מוכנות לרעידת אדמה בשל סחבת רבת שנים של אי אישור תוכניות היא על עיריית תל אביב - יפו ששוב דחתה אישור תוכנית לרובע 3
▪  ▪  ▪
הבניינים במתחם אסותא. ממתינים לתמ''א 38 [צילום: דרור עמית]

ביום ראשון שחלף התכנסה ישיבת הוועדה המקומית בתל אביב בנושא התנגדות רחובות מתחם אסותא לתוכנית רובע 3. המדובר בישיבה שבאה לאחר שהקודמת לה נדחתה. על הפרק עניין שנראה על פניו עירוני, מקומי ומשמים. כביכול, מדובר בדיון באחוזי הבנייה המותרים במסגרת תוכנית תמ"א 38 בעיר תל אביב. בפועל מדובר בהערכות ומיגון חיי התושבים מרעידת אדמה.
על הפרק עומדות לדיון חמש הצעות:
  • אונסקו - להימנע מלתת זכויות כלשהן
  • ארגון יזמי תמ"א 38 - להקל בתקנות חיזוק בתים
  • התוכנית המופקדת - זכויות של 1.5 קומות (כולל הגבלות רבות).
  • מהנדס העיר - זכויות של 2.5 קומות.(כולל הגבלות רבות).
  • תושבים - 3.5 קומות והסרת כל החסמים וההגבלות לכל הבניינים והמגרשים.
מדובר בהתכנסויות אשר אליהן מגיעים עשרות בעלי דירות ובעלי עניין, הצוות המקצועי שמייצג דעות ומצוקות בנייה של הציבור, ונבחרי העירייה שמנהלים את הדיונים.
ואולם הסדר, החביבות והפעילות המשותפת מסתירות מציאות עגומה ומסוכנת של סחבת עירונית בת עשר שנים.
מקור הדברים הוא בעובדה שמשרד הפנים עודד חיזוק מבנים בתוכנית הקרויה תמ"א 38 עוד בעשור הקודם. תוכנית תמ"א 38 הוכנה ע"י מינהל התכנון במשרד הפנים ואושרה ע"י הממשלה במאי 2005. התוכנית קובעת מסגרת סטטוטורית המאפשרת מתן היתרי בנייה לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה ומעודדת את ביצוע החיזוק על-ידי מתן זכויות בנייה לשם כיסוי של חלק מעלויות החיזוק. כל זאת למבנים אשר הוצא להם היתר בנייה לפני 1.1.1980 ושכאמור על-פי ההערכה נבנו שלא על-פי התקן לרעידות אדמה. במילים אחרות מדובר בתוכנית שהיא כבר בת עשור למחדל הזנחה והפקרה שנמשך עוד עשרות שנים קודם לכך, של חשיפת בתים לסכנה של קריסה ברעידת אדמה ללא מיגון.
מלבד תוכנית התמ"א 38 המרכז עירונית אין כלל וכלל תוכניות נוספות ואחרות. אין כל פעילות לישום בשטח של תוכנית כלל ארצית להערכות לרעידת אדמה. רוב המבנים הופקרו לגורלם ואין כל חשיבה ועשיה לגביהם. האזורים הלא עירוניים לא כלולים גם כך בתוכנית התמ"א 38 והאזורים שלא במרכזי הערים לא כלכליים לגבי קבלנים ויזמים המעדיפים לבנות באזורים המבוקשים והיקרים ממילא כדי למקסם רווחים.
לעומת זאת נראה היה שיש לצפות כי לפחות במרכזי הערים הגדולות יש פעילות מהירה, יעילה וזריזה כדי לתקן את הדברים, אך לא כך המצב. בתל אביב אושרו רק כמה מאות תוכניות מבין אלו שהוגשו לעירייה בכלל בנושא תמ"א 38 מאז 2005.
דיונים עקרים על רווחים קלים
ההתנהלות העייפה והזחוחה הזו של קיום פגישות, זימון נציגים, זימון תושבים, דחיה לאחר דחיה של הכינוסים וכיו"ב מלמד כי בעצם אין כל רצון להערך משמעותית לנושא רעידות האדמה. מדובר בדיונים עקרים על רווחים קלים בדמותם של אחוזים בניה. אלה נמשכים כבר למעלה מעשור מזמן אישור התוכנית - צפויים להמשך עוד זמן רב וממשיכים בעצלותם ובגישתם לדחות דברים את המחדל. רעידת האדמה חזקה לא מחכה לאישורים עירוניים, היא עלולה לקרות בכל רגע באזור זה המכונה: "השבר הסורי אפריקני" המועד לפורענות תמיד. אין שום סיבה להמשיך ולהמנע מהחלטות אופרטיביות ולאשר תוכניות מיידית. הנתונים ידועים, הגישות ברורות ועשר שנים הינן זמן מופרז מכדי לעכב את הדברים עוד רגע אחד. האחריות לאסון שיקרה בשל אי מוכנות לרעידת אדמה בשל סחבת רבת שנים של אי אישור תוכניות היא על עיריית תל אביב - יפו.

הכותב הוא מהנדס בניין.
תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפקירים המיגון לרעידות אדמה בת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמ"א 38 לא הוכחה מדעית
אלון פלג  |  6/03/13 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ש"ד ז"ל לא נפטר צדיק, אך ודאי נולד כצדיק, וגדל כילד צדיק, ואולי אף בגר כצדיק. בשלב מסוים סטה מדרך הישר, והשאלה המרכזית היא מדוע דבק ש"ד דווקא בעיריית ירושלים של אולמרט? ומדוע כתב האישום משופע כ"כ בעובדי העירייה ובמקורביו של אולמרט?
בלפור חקק
בצלאל הוא היוצר שמממֵש את ייעודו כיוצר. על-פי ספרו של ויקטור פרנקל "האדם מחפש משמעות", אדם שאינו נענה לפֵשֵר חייו ואינו מתמסר לייעודו סובל ממצוקות וחוסר נַחת כל חייו.
מנחם ברוד
אמנם לשעה קלה נראה שקבוצה אחת זוכה בהישגים על חשבון חברתה, אבל במבט כולל כולנו מפסידים
יהונתן כבירי
למה מועצת התלמידים והנוער הארצית חוקקה תקנה על-פיה אסור לחברי מועצות תלמידים (תיכוניות, עירוניות, מחוזיות וארצית) להביע את עמדתם הפוליטית, אפילו לא בפייסבוק?
יואב לוי
ההונאה הגדולה, זאת שהביאה הפוליטיקה הישנה והחבוטה, שאוהבים לשנוא, מתגמדת לאור הזחיחות של הזוכים החדשים בתוכנית הריאליטי, "מי רוצה להיות ראש ממשלה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il